Page 14 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 14

KALİTE

         Sayı: 6 / Mayıs / 2024

    Destek Süreçler
    Temel süreçlerin gerçekleştirilmesi için gerekli alt yapı ve destek hizmetlerle ilgili olan ve iç müşteri
    ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan 1. kademe süreçlerdir. Destek süreçleri belirlemek kurumda iç müşteri,
    takım çalışması ve kaliteli hizmet bilincinin güçlenmesini sağlar. Bu süreçlerin etkinliği temel süreçlerin
    performansını olumlu yönde etkiler.
        Örnekler
    •  İnsan Kaynakları Yönetimi
    •  Gelişim, Değişim Yönetimi
    •  Bilgi Teknolojileri Yönetimi (İletişim ve bilgisayar ağı)
    •  Mali Kaynakların Yönetimi (Muhasebe)
    •  Fiziksel Varlıkların Yönetimi (Bina bakım faaliyetleri)


    Gelişim Süreçleri:
    Temel ve destek süreçlerin performansını yükseltmek için gerçekleştirilen 1. kademe süreçlerdir. Bu
    süreçleri belirlemek kurumda sürekli gözden geçirme, önlem alma, planlama ve iyileştirme, sistematik
    yaklaşım bilincinin güçlenmesini sağlar. Bu süreçlerin etkinliği temel ve destek süreçlerin performansını
    sürekli geliştirir.

        Örnekler
    •  Stratejik planlama
    •  Yatırım planlaması

    •  Finansal planlama
    •  Risk yönetimi
    •  Bütçeleme
    •  Denetim
    •  Konferans, Seminer Faaliyetleri
    •  Yayın, Dokümantasyon
    •  Kalite Yönetim


          Bunlara ilaveten bir de “Kritik Süreçler” vardır. Kritik süreç, kurumun başarısına büyük etkisi olan,
    yani büyük para, enerji, moral veya prestij kaybına, vatandaş/müşteri/çalışan memnuniyetsizliğine yol açan,
    toplumun güvenliği, sağlığı, hayatı veya çevre içi tehdit arz eden süreçlerdir.
          Bu bağlamda:
          •  Kritik süreçlerin öncelikle ele alınması ve iyileştirilmesi gerekir.

          •  Kritik süreçlerin, tüm süreçler içindeki yüzdesi düşük olmalıdır.
          • Kritik süreçler, dönemsel olarak kritik kalmalı; bir an önce iyileştirme çalışmaları yapılarak kritik
    olmaktan çıkarılmalıdır.

          •  Bu arada tüm süreçler, dönem dönem koşullara bağlı olarak kritik süreçler haline gelebilirler.




















      14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19