Page 18 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 18

KALİTE

         Sayı: 6 / Mayıs / 2024


    Süreç Yönetiminin Faydaları
    •    Süreç  yönetimi;  kurum/kuruluş  önceliklerine       •  Süreç geliştirmenin önemi, en üst seviyeden aşağı
    sistematik bir yaklaşım getirir.                          doğru benimsetilmelidir.
    •  Süreç sahiplerini, müşterilerini, tedarikçilerini      •  Liderler, süreç geliştirme mantığının yerleştirileceği,
    ve  sınırlarını  tanımlayarak  daha  iyi  iletişimi  ve   kişilerin düzenli olarak kaliteyle ilgili araçları ve
    ihtiyaçların daha iyi anlaşılmasını sağlar.               teknikleri kullanabileceği bir kurumsal çevreyi
    •  Süreçlerin akış şemaları oluşturulacağından,           yaratmalı ve geliştirmelidir
    yapılan işler bir bütün halinde görülebilir.                     Liderler;
    •  Katma değersiz faaliyetler ortadan kalktığı için       * Geliştirme için hangi süreci seçmeliyiz?

    kaynakların  ve  zamanın  daha  etkin  kullanımını        * Geliştirme için hangi kaynaklara ihtiyaç var?
    sağlar.                                                   * Seçilen süreci geliştirmek için uygun kişiler kimler?
    •  Bilgiye ulaşımı kolaylaştırır.                         * Süreci öğrenmek için en iyi yol nedir?
    •  Gereksiz bazı kontrol ve onay aşamaları elimine        * Süreci nasıl geliştiririz?
    edildiği için hızlı karar alma avantajı sağlar.           * Geliştirilmiş süreci  nasıl standartlaştırabiliriz/
    •   Her sürecin sahibi-müşterisi belirli olduğundan       kurumlaştırabiliriz? sorularının cevabını aramalıdır.
    süreçlere odaklanma müşteriye daha iyi odaklanmayı        Süreç iyileştirme bir döngüdür ve değişik aşamalardan

    sağlar.                                                   meydana gelen süreç iyileştirme metodolojileri
    •  Süreçler için hedefler konulduğundan, hedeflerin       mevcuttur. Aşağıda üç aşamalı metodoloji ve bunların
    gerçekleşmemesi durumunda iyileştirmeye açık              alt adımları gösterilmiştir.
    alanlar kolayca tespit edilmiş olur.                      •   Birinci    aşama,     sürecin    değerlendirilmesi
                                                              aşamasıdır.  Bu  aşama,  ekip  oluşumu  ve  iş  bölümü,
     Süreçlerin Geliştirilmesi, İyileştirilmesi               sürecin sorunları ve mevcut performansın tespiti,
    •  Süreç geliştirme; sadece yangına müdahale etmek,       müşterilerin      ve      uygulayıcıların/katılımcıların
    ya da kriz çözmek demek değildir, işleri iyileştirmek,    beklentilerinin belirlenmesi adımlarından oluşur.
    sorunlar veya başarısızlıklar karşısında her zaman        •  İkinci aşama, sürecin analiz edilmesi aşamasıdır.

    yaptığımız  gibi insanları  suçlamaktan  vazgeçmek,       Kıyaslama yoluyla en iyi uygulamaların belirlenmesi,
    işimizi nasıl daha iyi yapabileceğimize  bakmak           sorunların     nedenlerinin     irdelenmesi,     çözüm
    demektir.                                                 seçeneklerinin ve uygulama planının oluşturulması
    •   Problem çözme yaklaşımı ile hareket ettiğimizde       bu  aşamada  gerçekleştirilir.  Kalite  çemberleri  ve
    veya    sadece     bozuk    olan    şeyi   düzeltmeye     problem çözme teknikleri bu aşamada kullanılır.
    çalıştığımızda, hatanın temel sebebini asla bulamayız     •  Üçüncü aşama, iyileştirme planlarının uygulamaya
    veya anlayamayız. Fakat gerçek anlamda bir süreç          konması  aşamasıdır. Uygulama  planının  pilot

    geliştirme uyguladığımızda; süreçte olan olayların        çalışması, performans ölçümü ve hedeflenen
    sebebini öğrenmeye, elde ettiğimiz verilerle sapmaları    durumla karşılaştırılma ve standartlaştırma bu
    azaltmaya, ürün veya hizmete katkısı olmayan              aşamada yapılır.
    işlemleri süreçten çıkartmaya ve müşteriyi memnun
    etmeye çalışırız.
    •  Süreç geliştirmeye başlamak için gerekli ilk adım
    üst düzey liderin süreci geliştirmeyi bir birlik ilkesi
    olarak görmesidir.










      18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23