Page 17 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 17
KALİTE
Sayı: 6 / Mayıs / 2024
Süreç Performans Göstergelerine Örnekler:
Parasal Metrikler: Karlılık, verimlilik, katma değer, birim maliyet, yatırımların getirisi, bakım-onarım
giderleri…
• İşlevsel Metrikler: Hizmet tamamlama süresi, hizmette gecikme, etkinlik, kusurlu hizmet oranı, şikâyet
sayısı, müşteri memnuniyeti, çalışma ortamının kalitesi…
• Miktar: Laboratuvarda işlem gören tanı sayısı, çağrı Merkezinde alınan çağrı sayısı vb.
• Süre: Bir tanının gerçekleştirme süresi, raporlanma süresi, vb.
• Maliyet/Tüketim: Para, zaman, işçilik, malzeme, makine, artıklar, vs… / birim maliyet
• Kalite: Uygunluk (şartname), beklenti, esneklik, kusurlu oranı, çevreye etkisi, hedeflerin değerlendirilmesi
vb.
Süreç Yönetimi
Süreç yönetimi; yönetsel araç ve teknikler kullanılarak süreçlerin yönetilmesi demektir.
Süreç Yönetimi İlkeleri
Süreç yönetimi aşağıdaki sekiz kalite yönetimi ilkesi üzerine kurulmalıdır:
• Müşteri odaklılık
• Liderlik – kaynakların etkili yönetimi
• Çalışanların katılımı
• Süreç modeli
• Sistem yaklaşımıyla yönetim
• Sürekli iyileştirme
• Veri ve bilgiye dayalı karar alma
• Tedarikçilerle işbirliğine dayalı ilişki kurma
Süreç Yönetimi Aşamaları
Süreçler aşağıdaki aşamalara uygun olarak yönetilmelidir.
Süreçlerle yönetimin ilk adımı süreçlerin açıklanması ve haritalandırılmasıdır. Süreçlerin haritalandırıl-
ması; girdi, çıktı ve süreçlerin birbirleri ile ilişkilerinin anlaşılmasına yarar.
Kurumun gerçekleştirdiği işlerin;
o Dokümantasyonuna
o Analizine
o Geliştirilmesine
o Düzeltilmesine
o Yeniden tasarımına imkân sağlar.
17