Page 10 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 10
KALİTE
Sayı: 6 / Mayıs / 2024
9001; Standardının Yararları ISO 9001-2015’e göre; bir kalite yönetim
Uluslararası geçerliliği olduğundan kuruma sisteminde proses yaklaşımı uygulamak aşağıdak-
uluslararası bir kimlik kazandırır, ileri sağlar:
Müşteri/Hizmet alan odaklı bir proses/hiz- Şartların yerine getirilmesinin anlaşılması ve
met-ürün geliştirmeyle, hizmet alan/tüketici tat- sürdürülmesini,
minini sağlar, Proseslerin değer katma açısından dikkate
Daha büyük bir tüketici kitlesine ulaşabilme alınmasını,
fırsatını sunar, Etkili proses performansına erişimini,
Gelişmeye açık bir sistem olduğundan, hizmet/ Veri ve bilgilerin değerlendirilmesini esas alan
proses kalitesinde sürekli gelişme olanağı yaratır, proseslerin iyileştirilmesini.
Sektörel kalite kontrol faaliyetini girdi/proses/
son kontrol bazında gerçekleşme ile
Prosesin zayıf noktalarının tespiti ile oluşabi-
lecek hata ve uygunsuzlukların önceden belirleye-
bilme olanağını sağlar.
ISO 9001-2015’te bir prosesin şematik gösterimi ve unsurlarının etkileşimi aşağıdaki gibi
gösterilmiştir.
Başlangıç Noktası Son Nokta
Girdilerin Kaynakları Girdiler Faaliyetler Çıktılar Çıktıları Alanlar
MALZEME, MALZEME, SONRAKİ
ÖNCEKİ PROSESLER
ENERJİ BİLİGİSİ, ENERJİ BİLGİSİ, PROSESLER
Örneğin; tedarikçide,
(iç veya dış), Örneğin; Örneğin; Örneğin;
müşteride, malzeme, ürün, müşteride (iç veya dış),
diğer ilgili taraflarda kaynak ve hizmet, karar şeklinde diğer ilgili taraflarda
şartlar şeklinde
Performansı izleme ve
ölçme için muhtemel
kontrol noktaları
Özetle ISO 9001-2015 müşteri/hizmet alanın şartlarını karşılayarak
memnuniyetini artırmak için kalite yönetim sisteminin
oluşturulması, uygulanması ve etkinliğinin iyileştirilmesinde
proses yaklaşımını benimser ve benimsenmesini teşvik eder.
10