Page 10 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 10

KALİTE

         Sayı: 6 / Mayıs / 2024




          9001; Standardının Yararları                                                  ISO 9001-2015’e göre;  bir kalite yönetim
           Uluslararası geçerliliği olduğundan kuruma         sisteminde proses yaklaşımı uygulamak aşağıdak-
    uluslararası bir kimlik kazandırır,                       ileri sağlar:
           Müşteri/Hizmet alan odaklı bir proses/hiz-               Şartların yerine getirilmesinin anlaşılması ve
    met-ürün geliştirmeyle, hizmet alan/tüketici tat-         sürdürülmesini,
    minini sağlar,                                                  Proseslerin değer katma açısından dikkate
           Daha büyük bir tüketici kitlesine ulaşabilme       alınmasını,
    fırsatını sunar,                                                Etkili proses performansına erişimini,
           Gelişmeye açık bir sistem olduğundan, hizmet/            Veri ve bilgilerin değerlendirilmesini esas alan
    proses kalitesinde sürekli gelişme olanağı yaratır,       proseslerin iyileştirilmesini.
           Sektörel kalite kontrol faaliyetini girdi/proses/
    son kontrol bazında gerçekleşme ile
           Prosesin zayıf noktalarının tespiti ile oluşabi-
    lecek hata ve uygunsuzlukların önceden belirleye-
    bilme olanağını sağlar.




    ISO 9001-2015’te bir prosesin şematik gösterimi ve unsurlarının etkileşimi aşağıdaki gibi
    gösterilmiştir.



                                           Başlangıç Noktası      Son Nokta



      Girdilerin Kaynakları        Girdiler             Faaliyetler              Çıktılar           Çıktıları Alanlar


                                   MALZEME,                                     MALZEME,                SONRAKİ
       ÖNCEKİ PROSESLER
                                ENERJİ BİLİGİSİ,                              ENERJİ BİLGİSİ,          PROSESLER
       Örneğin; tedarikçide,
          (iç veya dış),           Örneğin;                                      Örneğin;               Örneğin;
           müşteride,              malzeme,                                       ürün,            müşteride (iç veya dış),
       diğer ilgili taraflarda     kaynak ve                                hizmet, karar şeklinde  diğer ilgili taraflarda
                                 şartlar şeklinde





                                                    Performansı izleme ve
                                                     ölçme için muhtemel
                                                      kontrol noktaları




                                Özetle ISO 9001-2015 müşteri/hizmet alanın şartlarını karşılayarak
                                memnuniyetini      artırmak     için   kalite   yönetim    sisteminin
                                oluşturulması, uygulanması ve etkinliğinin  iyileştirilmesinde
                                proses yaklaşımını benimser ve benimsenmesini teşvik eder.












      10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15