Page 8 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 8
KALİTE
Sayı: 6 / Mayıs / 2024
KİDR tamamlandıktan sonra (en geç 31 Mart tarihinde) YÖKAK tarafından oluşturulan Kalite
Güvencesi Yönetim Bilgi Sistemi (KGYBS)’ne bu sisteme kurum adına giriş yetkisi verilen kişi tarafından
yüklenir. YÖKAK tarafından bu yetki yükseköğretim kurumu Kalite Komisyonu Başkanına veya Komisyon
Başkanı tarafından görevlendirilen bir kişiye verilmekte olup; Kurumumuzda bu yetki BAYÜ Kalite
Komisyonu Başkanı olan Rektörümüzce Kalite Koordinatörüne verilmiştir. KİDR, sisteme yüklendikten
sonra www.yokak.gov.tr internet sayfasında ve Kurumun web sayfasında yayımlanır.
BAYÜ KİDR
Bayburt Üniversitesi, YÖKAK’ın bu Aralık 2023’de hedeflerin revizyonuna yönelik
konudaki mevzuatı ve formatlarına uygun olarak başlatılan çalışmalar sonrasında; mevcutta,
2016 yılından itibaren KİDR’lerini hazırlayarak Stratejik Planın “Eğitim-Öğretimi yenilikçi/yaratıcı
göndermektedir. Bu kapsamda en son 2023 yaklaşımlarla zenginleştirmek” ve “Kurumsal
Yılı KİDR’nu hazırlayıp gönderen kurumumuz Kültürün Kalite Odaklı Geliştirmesi” başlıklı 1 ve
63 sayfalık Raporunda 2023-2024 Akademik 4 numaralı amaçlarına odaklı olan; Kurum yıllık
Dönemindeki Hedeflerini; hem entegre kalite hedeflerinde, BAYÜ Stratejik Planında “Birleşmiş
yönetim sistemi kurmak hem de YÖKAK Hizmet Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri”
akreditasyonunu sağlamak üzere gerekli bilgi dikkate alınarak yapılan değişiklik temelinde,
ve insan gücü altyapısını oluşturmak, kurumsal güncelleme yapıldığı vurgulanmıştır.
kapasitesini geliştirmek, çalışan ve hizmet alan
memnuniyetini artırmak, çalışanlarının mesleki YÖKAK’ın yeni güncellediği KİDR 3.2 Kılavuzu
ve bireysel gelişimleri ile kalite süreçleri ile ilgili gerekleri kapsamında; YÖKAK Değerlendirme
farkındalığını geliştirmek şeklinde belirlemiştir. Ölçütleri, YÖKAK Dereceli Değerlendirme
Raporda BAYÜ, hedef planlarını yaparak bu Anahtarı (Rubrik) ve önceki yıllara ait KİDR’ler
süreçlere destek olmak üzere KUDAKA projesiyle ve dış değerlendirme raporları dikkate alınarak;
uzman desteği sağladığını belirtmiştir. Ayrıca, kurumun liderlik ve kalite yaklaşımı, kalite
katılımcı yöntemlerle hazırlanan hedeflerin organizasyonu ve mekanizmaları, öğrenci odaklı
izlendiğini, hedef planlarında belirlenen eğitim süreçleri, Ar-Ge çalışmaları ile Bayburt’a,
zamanlara uygun veya daha erken ulaşarak bölgeye, topluma katkı sağlamak üzere yaptığı
bunları güncellediğini, eğitimde öğrenci odaklı çalışmalar kanıtlarıyla anlatılmıştır. Bu yıl
yaklaşımları benimsediğini ve uluslararasılaşma değerlendirme sürecinde olmamız sebebiyle
yolunda attığı adımları ortaya koymuştur. Ar- bizim için ayrı bir önemi olan bu Raporda;
Ge, toplumsal katkıya yönelik çalışmalarını, olabildiğince açık, şeffaf ve gerçekçi bir biçimde
paydaş katılımını ve onların beklentilerini kurum kalite süreçlerinin öz değerlendirmesi
almak ve karşılamak üzere yaptığı çalışmaları yapılmaya çalışılmıştır.
kanıtlarıyla desteklemeye çalışmıştır. Raporda,
Alışkanlıkların zincirleri, önce duyulmayacak kadar hafif,
sonra kırılmayacak kadar güçlü olurlar.
Başarının gizi ısrarla istemektir.
Benjamin DISRAELI
8