Page 4 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 4
KALİTE
Sayı: 6 / Mayıs / 2024
Editörden...
Dört ayda bir yayınlanan Bültenimizin hizmet sunumunun performansının ölçümünde,
altıncı sayısı sizlerle buluşuyor… Bu sayımızda akreditasyona esas değerlendirilmesinde
sizlerle öncelikle, ayrı bir haber başlığı olarak da temel doküman olarak kullanılan; “Kurum İç
paylaşacağımız; Ocak 2024’te yapılan belgelendirme Değerlendirme Raporu (KİDR)” olacak. Kurmaya
başvurusunu takiben geçirilen dış tetkikten sonra çalışılan EKYS’nin çerçeve standardı olan ISO 9001-
ISO 9001-2015 belgesini almaya hak kazanmış 2015 KYS hakkında kısa bir bilgi sonrasında diğer
olmanın bize duyurduğu haklı kıvancı paylaşmak BAYÜ EKYS standartlarının ortak noktaları ile tüm
istiyorum. Mart 2024’te, Rektörümüzün önderliği kalite standartlarının temel yaklaşımı olan süreç
ve desteğiyle, onun ve BAYÜ Kalite Komisyonu yönetimi altıncı sayımızın diğer konu başlıkları
adına; Yönetim Temsilcisi ve Kalite Koordinatörlüğü olacak.
olarak; çekirdek bir ekiple koordine ettiğimiz,
Birimlerde benzer bir yapı ile Birim Amiri adına Bültenimizin bu sayısında da; bir kitap
Birim Kalite Komisyonu ve Birim Yönetim Temsilcisi özeti ile hikâyemiz ve Mayıs 2024’e kadar olan
(BYT)’nin koordine ettiği BAYÜ EKYS kurulumunda dönemde size iletmek, sizle paylaşmak istediğimiz
çok önemli bir aşamayı başarıyla geçerek ISO kalite çalışmaları, toplantılar, eğitimlere yönelik
9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardına haberlerimiz yer alıyor. Bu bağlamda, ISO 9001-
göre belgelendirildik. Önümüzdeki ikinci hedefimiz 2015 Belgelendirme Törenine ayrı bir haber başlığı
ve aşmamız gereken çok önemli bir kilometre taşı olarak bültenimizde yer verildi.
olan YÖKAK Hizmet Akreditasyonu var.
Artık olağan hale geldiği üzere Bültenimizin bu
Bu bültenimizde de her zaman olduğu sayısında da, yayınlanmasını istediğiniz konuları ve
gibi, kurmaya çalıştığımız ve giderek artan bir önerilerinizi bize ulaştırmanızı beklediğimizi ve bu
farkındalıkla yol aldığımız, bize özgü bir model olacak konuda her tür öneri ve eleştiriye açık olduğumuzu
BAYÜ Entegre Kalite Sistemi (EKYS) süreçlerine yer sizlere iletiyoruz. Sizlerin Bülten de dahil tüm kalite
vereceğiz. Bu paylaşımlarla, daha geniş bir kitlenin süreçlerine katılımınız çok değerli ve bunu ekip
kalite süreçlerimizle ilgili farkındalığını artırmaya olarak çok önemsiyoruz. Çünkü bizler bir bütünün
ve kurumsal hafızanın Bülten kanalıyla da oluşması parçaları olduğumuzun ve bir parça bile eksik
için bilgilendirmeye devam edeceğiz. olduğunda tam olamayacağımızın farkındayız. Bu
nedenle doküman oluşturmadan, uygulamaya,
Bu sayımızın ilk konu başlığını, YÖKAK iyileştirmeye, yayına yönelik önerilerinizi, tüm
tarafından yükseköğretimde iç ve dış kalite kalite süreçlerine katkınızı bekliyoruz.
güvencesinin sağlanması, yükseköğretim
kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve Yeni dönemin başında çıkacak ve BAYÜ
toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin Entegre Kalite Sistemi yolculuğunda ikinci
kalite düzeylerinin ulusal ve uluslararası kalite belgemize yönelik değerlendirme süreci ile ilgili
standartlarına göre değerlendirilmesine yönelik güzel haberleri paylaşmayı hedeflediğimiz 7.
sistem ile Sayımızda görüşmek dileğiyle...
Her işin başı zamanlamadır. Bir işin ne zaman
yapılacağı, en az nasıl yapılacağı kadar önemlidir.
Arnold H. GLASOW
4