Page 11 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 11
KALİTE
Sayı: 6 / Mayıs / 2024
YÖKAK HİZMET AKREDİTASYONU ve ISO 9001-2015 KYS
YÖKAK Dört Başlık
Liderlik, Yönetişim ve Kalite,
Eğitim
Ar-Ge
Toplumsal Katkı
ISO 9001-2015 On Başlık
Liderlik
Planlama
Destek/Kaynaklar
Operasyon
Performans Değerlendirme
İyileştirme
• Her ikisi de süreç/proses temelli
• Her ikisinde de faaliyetler PUKO döngüsü ile yürütülmekte
• Her iki sistem de liderlik ve katılımı öncelik olarak alıyor
• Her iki sistem de hizmet alan odaklı olarak hizmet sunumu
anlayışını benimsemekte ve bir programa uyarak, belirlenen
koşulları sağlamayı kalite politikası ile taahhüt etmekte
• İç ve diş paydaşlarının beklentilerini ve memnuniyetini
sağlayacak şekilde hizmet sunumu ve hizmet kalitesini sürekli
iyileştirmeyi amaçlamaktadır.
NEDEN ENTEGRE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ???
• ISO, EFQM, GLP vb. tüm kalite sistemlerinin temel felsefesi aynı; katılımcı yönetim anlayışı, PUKO
döngüsü ve sürekli iyileştirme.
• Hepsinde aşağıdaki ortak koşullar ve düzenlemeler var.
Yönetimin Sorumluluğu (Politikalar, Örgütlenme, Kaynaklar, Gözden geçirme vb.)
Dokümantasyon (Prosedürler, Talimatlar, Kayıtlar vb.)
İnsan Kaynakları Yönetimi (Yetkilendirme, Eğitim vb)
Hizmetin Gerçekleştirilmesi (Hizmet sunumunun planlanması, kaynakların sağlanması, uygulama,
izleme, değişikliklerin, risklerin yönetimi vb)
Ölçme-Analiz – İyileştirme
Bu gerçeklikten yola çıkarak BAYÜ;
Tüm hizmet alanlarını dikkate alan ve sunulan hizmetlerin tamamını kapsayan,
Yasal, yönetsel süreç ve gereklilikleri sağlayan,
Bugünün yanı sıra gelecekteki beklenti ve ihtiyaçları karşılayan,
Yönetimin her konuda çalışanlara liderlik yaptığı, model oluşturduğu,
Tüm çalışanların katılımının ve üniversite bazında katılımcı yönetimin sağlandığı,
KAVRAYICI, KAPSAYICI, BÜTÜNSEL HEM YÖKAK HEM DE ULUSLARARASI STANDARTLARIN
GEREKLERİNİ KARŞILAYAN BİR KYS SİSTEMİ KURMAKTA….
11