Page 11 - Kalite Bülteni 6. Sayı
P. 11

KALİTE

                                                                                                     Sayı: 6 / Mayıs / 2024
      YÖKAK HİZMET AKREDİTASYONU ve ISO 9001-2015 KYS


      YÖKAK Dört Başlık
           Liderlik, Yönetişim ve Kalite,
           Eğitim
           Ar-Ge
           Toplumsal Katkı

       ISO 9001-2015 On Başlık
            Liderlik
            Planlama
            Destek/Kaynaklar
            Operasyon
            Performans Değerlendirme
            İyileştirme


      •  Her ikisi de süreç/proses temelli
      •  Her ikisinde de faaliyetler PUKO döngüsü ile yürütülmekte
      •  Her iki sistem de liderlik ve katılımı öncelik olarak alıyor
      • Her iki sistem de hizmet alan odaklı olarak hizmet sunumu

      anlayışını benimsemekte ve bir programa uyarak, belirlenen
      koşulları sağlamayı kalite politikası ile taahhüt etmekte
      •   İç ve diş paydaşlarının beklentilerini ve memnuniyetini
      sağlayacak şekilde hizmet sunumu ve hizmet kalitesini sürekli
      iyileştirmeyi amaçlamaktadır.


      NEDEN ENTEGRE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ???


      • ISO, EFQM, GLP vb. tüm kalite sistemlerinin temel felsefesi aynı; katılımcı yönetim anlayışı, PUKO
      döngüsü ve sürekli iyileştirme.
      • Hepsinde aşağıdaki ortak koşullar ve düzenlemeler var.
           Yönetimin Sorumluluğu (Politikalar, Örgütlenme, Kaynaklar, Gözden geçirme vb.)
           Dokümantasyon (Prosedürler, Talimatlar, Kayıtlar vb.)

           İnsan Kaynakları Yönetimi (Yetkilendirme, Eğitim vb)
           Hizmetin Gerçekleştirilmesi (Hizmet sunumunun planlanması, kaynakların sağlanması, uygulama,
      izleme, değişikliklerin, risklerin yönetimi vb)
           Ölçme-Analiz – İyileştirme
      Bu gerçeklikten yola çıkarak BAYÜ;
           Tüm hizmet alanlarını dikkate alan ve sunulan hizmetlerin tamamını kapsayan,
           Yasal, yönetsel süreç ve gereklilikleri sağlayan,

           Bugünün yanı sıra gelecekteki beklenti ve ihtiyaçları karşılayan,
           Yönetimin her konuda çalışanlara liderlik yaptığı, model oluşturduğu,
           Tüm çalışanların katılımının ve üniversite bazında katılımcı yönetimin sağlandığı,
      KAVRAYICI, KAPSAYICI, BÜTÜNSEL HEM YÖKAK HEM DE ULUSLARARASI STANDARTLARIN
      GEREKLERİNİ KARŞILAYAN BİR KYS SİSTEMİ KURMAKTA….






                                                                                                                 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16