Page 113 - SAYI 28
P. 113

Peki, uzaktan eğitimin üstün ve faydalı yanları nelerdir?
                -Yüz yüze eğitim imkânı bulamayanlara erişim,
                -Bilgiye kolay ulaşma,
                -Kolay tekrar ve alıştırma,
                -Maliyetleri azaltma,
                -Teknolojik gelişmeleri eğitime daha hızlı aktarımı,
                -Sistemin standartlaşması ile kalitenin artması,
                -Sağlanan teknolojik altyapı ile sürdürülebilir olma,
                -Farklı eğitim gereksinimlerine cevap verme,
                -Bireysel, bağımsız öğrenme ile toplu öğrenme imkân tanıma,
                -Yüz yüze eğitimin yetersizlikleri için seçenekler oluşturma,
                -Yaygın eğitim uygulamaları için yeni ve bireysel modeller sunma,
                -Geniş kitlelerle etkileşim sağlama ilk akla gelenlerdir.

                Ayrıca salgın sürecinde uzaktan eğitim esneklik, öğrenci merkezlilik, ulaşım gibi açılardan eğiti-
             min devamlılığını sağlamıştır. Uzaktan eğitim tamamen faydalı ve kusursuz değildir. Birtakım sınırlı
             yanları ve dezavantajları da mevcuttur:

                -Teknolojik altyapı ve olanakların yetersizliği,
                -İş birliğinin ve ekip çalışmasının zorluğu,
                -İletişimin ve sosyal etkileşimin azalması,
                -Denetleme ve ölçme sorunları,
                -Teknolojiye bağlı planlama,
                -Güvenilir içeriğe ulaşma,
                -Öğretmenlere ek yük getirme,
                -Yaşanan sorunların geniş kitleleri etkilemesi,
                -Öğrenme güçlüklerine anında müdahale edememe,
                -Uygulama ağırlıklı konuların işlenmesinde yetersizlikler,
                -Kendi kendine çalışma alışkanlığı olmayan bireyleri için planlama zorluğu gibi.

                Uzaktan eğitimin tek başına üstün ve faydalı  ise akranları ile sosyal bir ortamda etkileşime
            olamayacağı açıktır. Bu nedenle uzaktan ve diji-  girmeli, doğal yaşamın gerektirdiği davranışlar-
            tal eğitim faaliyetleri yüz yüze eğitimi destekler  da bulunarak kendini gerçekleştirmelidir.  Bah-
            biçimde  planlanmalıdır.  Diğer  taraftan  eğitimde  sedilen beklenti sadece dijital eğitim araç ve or-
            hiçbir model, yöntem, araç ve teknoloji diğerinin  tamları ile sağlanamaz.
            alternatifi veya yerini alacak bir seçenek değildir.   Uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitime dair bir
            Ancak problemleri çözmek ve başarıyı artırmak  kanaate varmadan evvel eğitimde hayati olan
            için tamamlayıcısıdır.                            noktanın kalite olduğu unutulmamalıdır. Yüz
                Eğitimden beklenen en önemli kazanım bi-      yüze eğitimin eksik yanları dijital öğrenme araç-
            reyleri insana özgü beceri ve davranışlarla do-   ları ile uzaktan eğitimin sınırlılıkları ise yüz yüze
            natmaktır. Birey gerekli bilgi ve becerileri öğren-  eğitimin üstün yanları ile giderilmelidir.
            meli ancak adalet, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk,   Netice  itibarıyla  insan  uzaktan  eğitilebilir
            dostluk, dürüstlük, öz denetim, yardımseverlik ve  ama  eksik  kalır.  Birey  yüz  yüze  eğitilip  uzaktan
            vatanseverlik gibi değerleri edinerek bu bilgi ve  dijital olanaklarla desteklenince nitelikli ve iyi bir
            becerileri yaşamında kullanmalıdır. Bunun için  insan olabilir.

                                                                                                          111
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118