Page 112 - SAYI 28
P. 112
Türkiye’de ilk Kovid-19 vakası görüldüğü ta- timde en fazla başvurulan ortamlar mobil uygu-
rihten sonra 24 Mart 2020’de uzaktan eğitime lamalardır. Akıllı telefonlar, tabletler ve e-kitap
geçilmiştir. Daha sonra salgının seyrine göre okuyucular üzerinde kullanılabilen mobil öğren-
uzaktan ve hibrit eğitim uygulamaları ile eği- me uygulamaları giderek yoğun ilgi görmektedir.
tim-öğretim faaliyetleri hem ilk ve ortaöğretim- Apple Store veya Google Play mağazalarına
de hem yükseköğretimde sürdürülmüştür. Bu şöyle bir göz atıldığında öğrenme, eğlenme ve
süreçte ilk ve orta dereceli okullarda EBA, TRT günlük ihtiyaçlar için binlerce mobil uygulama-
ve Zoom vd. uygulamalar üzerinden, üniversite- ya erişilebildiği görülebilir. Şu an elimizdeki cep
lerde ise kendi uzaktan eğitim sistemleri veya telefonlarında oyun veya öğrenme içerikli uygu-
Google Meet, Microsoft Teams, Skype vd. üze- lamaların olması da bunun bir diğer kanıtıdır.
rinden eğitimlerine devam etmiştir. Uzaktan eği-
Öğrenci ve öğretmenlerin çoğunluğunun Uzaktan eğitimin artık tercihe bağlı olmadı-
uzaktan eğitimin yararlı ve gerekli olduğunu dü- ğı, zorunluluk arz ettiğine dair görüş yaygınlık
şündüğü raporlara yansımıştır. Uzaktan eğitim- kazanmıştır. Geleceğin toplumu için uzaktan ve
de motivasyon sorunu yaşayan öğrenciler olsa çevrim içi öğrenmenin anahtar rolünün olduğu-
da çoğunun sistemi iyi kullandığı görülmüştür. na inanılmaktadır.
Bayburt Üniversitesi kuruluşundan itibaren
uzaktan eğitim alt yapısına önem veren yükse-
köğretim kurumlarından biridir. Bu sayede Üni-
versitemiz salgın sürecinde eğitim-öğretim fa-
aliyetlerini planlayabilmiş ve salgın koşullarına
göre uzaktan ve hibrit uygulamalarla eğitim-öğ-
retime devam etmiştir.
Bayburt Üniversitesi bünyesindeki ön lisans,
lisans ve lisansüstü programlarda senkron ve
asenkron biçimde uzaktan eğitim yürütülebil-
mektedir. Salgın sürecinde LMS ve canlı ders
platformlarımız etkin bir şekilde kullanılmıştır.
Öğretim elemanları salgın öncesinde ve sırasın-
da uzaktan eğitim konusunda eğitime tabi tutul-
muştur.
Canlı gösterimler, kılavuzlar ve sistem tanı-
tım videoları hazırlanmıştır. Ders materyalleri
de dijital ortamda paylaşılmış, zaman zaman de-
ğerlendirmeler de çevrim içi olarak yapılmıştır.
Bayburt Üniversitesinde uzaktan eğitim kap-
samında 4302 ders işlenmiştir.
*Senkron olarak uygulanan ders sayısı: 2259
*Asenkron olarak uygulanan ders sayısı:
2043
Salgında gelinen noktaya bağlı olarak Üni-
versitemizde de hibrit/harmanlanmış eğitimden
büyük oranda yüz yüze uygulamalara geçilmiş-
tir.
110