Page 110 - SAYI 28
P. 110

Kurulduğu günden bu yana uzaktan eğitim  dir.  Senkron araçlarda  en  büyük avantaj  geri
             için öğretim, araştırma, yayın hizmeti ve sınav  bildirim alınmasıdır. Ancak her iki uzaktan eği-
             hizmeti vermekte ve diğer kurumlara öncülük  tim türünde de temel hedef öğrencinin sürece
             etmektedir. Bugün yeni açılan açık öğretim fa-   katılmasıdır.
             külteleriyle birlikte sistemdeki öğrenci sayısı 4   Web teknolojilerindeki gelişmeler uzaktan
             milyonu aşmıştır. Açık ortaokul ve liselerde ise  eğitimi, çevrim içi (online) bir çerçeveye bürün-
             1,5 milyonu aşkın öğrenci öğrenim görmektedir.   dürmüştür. Ayrıca bugün yapay zekâ ve makine
             Uzaktan eğitim sisteminde öğrenme bugün sa-      öğrenmesi teknolojileri ile dijital eğitim sistem-
             dece mektupla değil (eğitmen ve öğrencinin aynı  leri yaygınlaşmaktadır. Nitekim temel eğitimden
             anda etkileşime girerek/eş zamanlı) senkron  itibaren robotik kodlama ve yapay zekâ eğitimi-
             veya (daha  sonra/gecikmeli olarak etkileşime  nin müfredatlarda yer bulması bunun göster-
             girerek/  eş  zamanlı  olmayan)  asenkron  ders  gesidir.  Tüm  bu  özellikleriyle  uzaktan  eğitim,
             anlatım videoları, e-kitap ve dokümanlar, grafik  kurumlar ve kişiler için etkili bir seçeneğe dö-
             ve haritalar, soru ve cevap, forumlar ve online  nüştürmüştür. Bilim ve teknolojideki değişimler
             sınavlar gibi birçok dijital araçla gerçekleşmek-  eğitim  teknolojilerini de  etkilemektedir.  Ancak
             tedir. Uzaktan eğitimde genellikle asenkron uy-  insanlar var olan düzen ve alışkanlıklarına kar-
             gulamalar tercih edilmektedir. Zira öğrenen  şı tutucu ve koruyucudur. Bu nedenle uzaktan
             asenkron  araçlarla  istediği  anda  ve  mekânda  veya dijital eğitim uygulamalarına karşı temkinli
             eğitim alabilmektedir. Senkron uygulamalarda  davranılması doğaldır.
             ise anlık ses ve görüntü akışı gerçekleşmekte-









































                 Eğitimin teknoloji ile yaşadığı dijital dönüşüm;  kalan %20’si ise 8-17 yaş arasında gelişir.
             hız, kolaylık ve ekonomiklik getirdiği için hem bir   Dijital dönüşüm günlük yaşamın alışkanlık-
             fırsat hem de zorlu bir yolda ilerlemeyi gerek-  larını değiştirmiştir. Eğitim ve öğrenmeye dair
             tirir. Çünkü bizim kültürümüzde Çocuk aziz ise  alışkanlıklarımız da dijitalleşmektedir. Z kuşağı
             terbiyesi daha azizdir. Çocuğun eğitimi asla göz  çocukları daha çok dijital yönü olan kaynak ve
             ardı edilemez, kritiktir. Gençlik ve yetişkinlik dö-  araçlarla bir şeyleri öğrenmeye meyillidir. Unu-
             neminde gerekli eğitimin verilmesi çok zor hatta  tulmaması gereken nokta, bireyleri dijital yetkin
             mümkün değildir. Psikologlara göre, ilk dört yaş  yapmak isterken dijital bağımlıya dönüştürme-
             zihinsel gelişim için çok önemlidir. Bloom’a göre  mektir
             insan zekâsının %50’si 0-4 yaş, %30’u 4-8 yaş ve


               108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115