Page 13 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 13

KALİTE


                                                                                                   Sayı: 7 / Kasım / 2024

                        BAYÜ KALİTE KOMİSYONU



                             TOPLANTI KARARLARI



                BAYÜ Kalite Komisyonu 2024 yılının dördüncü toplantısını, 04.07.2024 günü saat 11:00’de,
             Rektörümüz Prof. Dr. Mutlu TÜRKMEN başkanlığında gerçekleştirdi. Rektör TÜRKMEN’in açılış
             konuşmasıyla başlanan toplantıda, Kalite Koordinatörü Doç. Dr. E. ALACADAĞLI tarafından;
             04.06.2024-01.07.2024 tarihleri arasında BAYÜ İç Değerlendirme Ekiplerince gerçekleştirilen,
             “ISO 9001-2015 KYS Standardı İç Tetkiki ve YÖKAK Hizmet Akreditasyonu Akran
             Değerlendirmesi” ile YÖKAK değerlendirmesi öncesinde yapılması gereken çalışmalar
             hakkında bilgilendirme sunumu yapıldı. Sunumda önce 16 Mayıs 2024 BAYÜ KK Toplantısında
             alınan  kararlar  ve  gerçekleşmeleri  hakkında  bilgi  veren  ALACADAĞLI,  maddeler  halinde
             YÖKAK  Hizmet Akreditasyonu  öncesinde  yapılanlar  ve  yapılacak  çalışmalara  değindi.  İç
             Tetkik/Akran Değerlendirmesi ile birimlerin genel durumu gösteren tabloyu paylaşarak, alınan
             sonuçlara göre yapılması gereken revizyonlar ve iyileştirmeleri tartışmaya açtı.


                Proses yönetimi ve izlemelerinin önemine vurgu yaparak tüm birimlerin, proses izlemesi ile
             ilgili verileri PR08/BAYÜ Ölçme Analiz İyileştirme Prosedürü (ÖAİ PR)’ ne göre izleyerek
             zamanında (üç ayda bir) KALİTE ye göndermeleri gerektiğini hatırlattı. İç Tetkik/Akran
             Değerlendirmesinde temel konularda eksiklikleri bulunan birimlerle birebir çalışma yapılması
             gerekliliğini vurguladı ve toplantı sonrasında bu birimlerle birebir çalışmak üzere bir program
             yapılacağını belirterek, programda yer alan birimlerin Birim amirlerinden, kendi ekiplerinin bu
             programa katılımını sağlamalarını talep etti.  BAYÜ’nün hizmet sunumunun akreditasyonu ve
             program akreditasyonu sürecinde başarılı olmamız için birimlerin her düzeyde personel
             katılımını sağlayarak üstüne düşen sorumlulukları yerine getirmesinin önemini vurgulayarak
             sunumunu bitirdi.


                Komisyon üyelerinin gündemle ilgili olarak görüş ve önerilerin alınması sonrasında Rektör
             TÜRKMEN; YÖKAK değerlendirme sürecinden başarıyla çıkabilmek için, YÖKAK denetimi
             öncesinde herkesin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerektiğini tekrar vurguladı.
             Bu sürecin aksamadan çalışma takvimine uygun olarak götürülmesi için en büyük
             sorumluluğunun birim amirlerine düştüğünü belirtti ve onlardan birimlerinde EKYS
             süreçlerinin sıkı takipçisi olmalarını isteyerek toplantıyı sonlandırdı.

                Toplantıda aşağıda başlıklar halinde verilen kararlar alındı:

             1. Bologna Ders İçerikleri ve Matrisleri
                Bologna  Ders  İçerikleri  ve  Matrislerinin  tüm akademik  birimler,  bölüm  başkanları  ve öğretim
             üyelerince tekrar gözden geçirilerek gereken güncellemenin yapılması,
                    İF, STF, İTBF vb. birimlerde, Birim amirince bu konudaki yaklaşımın değiştirilmesi ve bu konunun ders
             veren akademisyenlerin ve bölüm başkanlarının sorumluluğunda olduğunun altının çizilmesi.
             2.    Proses Yönetimi ve İzlemeleri
                 Tüm birimlerin ana ve alt süreçleri, sürekliliği sağlayacak şekilde izlemeleri, bu konuda komisyon
             üyelerine BYT’lerce görev dağılımı yapılması,
                    Proses izlemelerinin üç ayda bir düzenli olarak yapılması ve izleme sonuçlarını zamanında KALİTE’ye
             göndermesi,
                    Rektörlük/KALİTE’nin proses izlemelerini, tüm birimlerden verilerin toplanması ve iletilmesi sonunda
             yaptığının ve herhangi bir birimdeki aksamanın Rektörlükçe/KALİTE’ce izleme yapılmasını engellediğinin
             tüm ilgili personele duyurulmasının sağlanması.
                                                                                                                 11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18