Page 18 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 18
KALİTE
Sayı: 7 / Kasım / 2024
kayıt ettiği tespit edilmiştir. Öneribilim Süper Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
yönteminde müzikle birlikle yabancı dil Potansiyelimizi yükseltmek ve kendimizi
öğrenimi uygulanmış, iki saatlik bir seansta iyi hissetmek için çeşitli teknikler yüzlerce
120-150 kelimenin çoğunun okunup-yazılması araştırma sonucu ortaya konulmuştur.
ve gramer kuralları da zahmetsizce Bunlar kısaca;
öğrenilmiştir. Denekler gayret göstermeden Rahatlama Egzersizi: Bu tip egzersizler
hiçbir şey öğrenemeyeceklerini sadece beden gerginliğini gidermek için değil,
düşünmelerine rağmen, birkaç hafta içinde bilinçaltıyla bağlantı kurmanın da ilk
daha önce tek kelime bilmedikleri yabancı dili adımlarıdır. Kas gerginliklerini gidermek,
su gibi öğrenmişlerdir. vücudun gevşemesi ve insanların
yorgunluktan kurtulması; canlı, faal ve iyi bir
Öneribilim Enstitüsü'nde, eğitimciler, konsantrasyon için de ilk adımdır.
doktorlar ve mühendislerin birlikte
çalışmaları ile hızlı öğrenme ve süper belleği Psikolojik Gevşeme: Fiziksel gevşeme için
nelerin harekete geçirdiği öğrenilmeye olan beden hareketlerinin yanında, hayal
çalışılmaktadır. Bu kurstan mezun olanlar sık gücüyle gevşeme de bir diğer gevşeme
sık merkeze çağrılıp çeşitli sınavlara tabi yöntemidir.
tutulmuş, böylece öğrenciler hızlı Öğrenmenin ve Hatırlamanın Zevki: Kişi;
öğrenmenin yanında öğrendiklerini de kendi kendine "kolay öğrenirim, mükemmel
unutmamışlardır. Dr. Lozanov'un; aklın kapalı hatırlarım" demekle, öğrenmeyi ve
kapılarını açarak süper belleği geliştirmek ve hatırlamayı harekete geçiremez. Aklın
hızlı öğrenimi sağlamak için kullandığı derinlikleriyle, bilinçaltıyla iletişim kurarken
müzikli hatırlama yöntemi üzerinden epey bir mesajları iletmeye yardımcı olan duygulardır.
zaman geçmiştir. Bugün bu sistem diğer Başarılı bir deneyim sonunda hissedilen zafer
ülkelerde de kullanılmaktadır. duygusu ve keyif hatırlanırsa, öğrenme
sürecinde daha hızlı bir etkileşim ortaya
Süper öğrenme ile ilgili çalışmalarda bazı çıkar.
psikolojik engellerin öğrenmeyi engellediği
ortaya çıkmış, bunlar genelde şu başlıklar Tempolu Nefes Alma: Bu egzersiz; ritimle
altında toplanmıştır; nefes almayı öğrenme ve nefes kontrolüyle
Eleştirici/Mantıksal Engel: Kişinin beden ve akıl ritimlerini yavaşlatma için
"başkaları başarır, ama ben asla" şeklindeki kullanılır.
yorumları.
Dr. Lozanov'un Öneribilim Enstitüsü'nce
Sezgisel/Duyusal Engel: Daha önceki geliştirilen süper öğrenme teknikleri 1976
deneyimlerinin, beceriksizliklerinin güvenini yılından beri Bulgaristan'da 17 devlet
sarsması, kişinin gelecekteki hayatını da okulunda -Lozanov'un yöntemiyle- ders
etkiler. işleme şeklinde uygulanmaktadır. Bu okullara
Etik/Ahlaksal Engel: İnsanların çoğu devam eden çocukların her birinin dahi
öğrenmenin zorlu, sıkıntılı ve ağır bir iş olduğunu düşünün. Bu tür bir öğrenim
olduğuna şartlanmışlardır. sistemi ile hasta çocuklar, ağır öğrenen
çocuklar bile istenen standarta ulaştırılabilir.
16