Page 18 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 18

KALİTE


           Sayı: 7 / Kasım / 2024

                  kayıt ettiği tespit edilmiştir. Öneribilim         Süper Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
              yönteminde müzikle birlikle yabancı dil                Potansiyelimizi yükseltmek ve kendimizi
              öğrenimi uygulanmış, iki saatlik bir seansta        iyi hissetmek için çeşitli teknikler yüzlerce
              120-150 kelimenin çoğunun okunup-yazılması          araştırma sonucu ortaya konulmuştur.

              ve    gramer     kuralları   da    zahmetsizce      Bunlar kısaca;
              öğrenilmiştir. Denekler gayret göstermeden             Rahatlama Egzersizi: Bu tip egzersizler
              hiçbir        şey         öğrenemeyeceklerini       sadece beden gerginliğini gidermek için değil,
              düşünmelerine rağmen, birkaç hafta içinde           bilinçaltıyla bağlantı kurmanın da ilk
              daha önce tek kelime bilmedikleri yabancı dili      adımlarıdır. Kas gerginliklerini gidermek,
              su gibi öğrenmişlerdir.                             vücudun       gevşemesi      ve     insanların
                                                                  yorgunluktan kurtulması; canlı, faal ve iyi bir
                  Öneribilim    Enstitüsü'nde,     eğitimciler,   konsantrasyon için de ilk adımdır.
              doktorlar      ve    mühendislerin       birlikte

              çalışmaları ile hızlı öğrenme ve süper belleği         Psikolojik Gevşeme: Fiziksel gevşeme için
              nelerin harekete geçirdiği öğrenilmeye              olan beden hareketlerinin yanında, hayal
              çalışılmaktadır. Bu kurstan mezun olanlar sık       gücüyle gevşeme de bir diğer gevşeme
              sık  merkeze çağrılıp  çeşitli  sınavlara  tabi     yöntemidir.
              tutulmuş,      böylece      öğrenciler      hızlı      Öğrenmenin ve Hatırlamanın Zevki: Kişi;
              öğrenmenin yanında öğrendiklerini de                kendi kendine "kolay öğrenirim, mükemmel
              unutmamışlardır. Dr. Lozanov'un; aklın kapalı       hatırlarım"     demekle,     öğrenmeyi       ve

              kapılarını açarak süper belleği geliştirmek ve      hatırlamayı    harekete    geçiremez.     Aklın
              hızlı öğrenimi sağlamak için kullandığı             derinlikleriyle, bilinçaltıyla iletişim kurarken
              müzikli hatırlama yöntemi üzerinden epey bir        mesajları iletmeye yardımcı olan duygulardır.
              zaman geçmiştir. Bugün bu sistem diğer              Başarılı bir deneyim sonunda hissedilen zafer
              ülkelerde de kullanılmaktadır.                      duygusu ve keyif hatırlanırsa, öğrenme
                                                                  sürecinde  daha  hızlı  bir  etkileşim ortaya
                  Süper öğrenme ile ilgili çalışmalarda bazı      çıkar.
              psikolojik engellerin öğrenmeyi engellediği
              ortaya çıkmış, bunlar genelde şu başlıklar             Tempolu Nefes Alma: Bu egzersiz; ritimle

              altında toplanmıştır;                               nefes almayı öğrenme ve nefes kontrolüyle
                  Eleştirici/Mantıksal     Engel:      Kişinin    beden ve akıl ritimlerini yavaşlatma için
              "başkaları  başarır,  ama  ben  asla"  şeklindeki   kullanılır.
              yorumları.
                                                                     Dr. Lozanov'un Öneribilim Enstitüsü'nce
                  Sezgisel/Duyusal Engel: Daha önceki             geliştirilen süper öğrenme teknikleri 1976
              deneyimlerinin, beceriksizliklerinin güvenini       yılından beri Bulgaristan'da 17 devlet

              sarsması, kişinin gelecekteki hayatını da           okulunda -Lozanov'un yöntemiyle- ders
              etkiler.                                            işleme şeklinde uygulanmaktadır. Bu okullara
                  Etik/Ahlaksal Engel: İnsanların çoğu            devam  eden çocukların  her  birinin  dahi
              öğrenmenin zorlu, sıkıntılı ve ağır bir iş          olduğunu düşünün. Bu tür bir öğrenim
              olduğuna şartlanmışlardır.                          sistemi  ile  hasta  çocuklar, ağır  öğrenen
                                                                  çocuklar bile istenen standarta ulaştırılabilir.



     16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23