Page 17 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 17

KALİTE


                                                                                                   Sayı: 7 / Kasım / 2024
                                                                               KİTAP ÖZETİ



                                                                              KİTABIN ADI : Süper Öğrenme
                                                                     KİTABIN YAZARI : Sheila OSTRANDER
                                                  YAYINEVİ VE ADRESİ : Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul
                                                                                        BASIM TARİHİ : 1998

                                                                                       ÇEVİREN : Oya ALPAR

             Süper Öğrenme



                Son yıllarda yapılan birçok araştırma;          Kendimizi engellediğimiz birçok duvarı yıkıp,
             insan beyninin müthiş bir potansiyele sahip        engellenmemiş kişiliğimizi ortaya çıkarır.
             olduğunu, aklın yaratıcılık kapasitesinin          Süper öğrenme bize yeni bir şey vermez,
             sonsuz olabileceğini, bilinçli komutlarla beyin    zaten sahip olduğumuzu yani kendimizi

             merkezimizin        geliştirilebileceğini    ve    ortaya       çıkarır.     Eğitimciler      bunu
             düşleyemediğimiz                    güçlerimizi    “engellenmemiş, kendini merkeze koyan ve
             kullanabileceğimizi ortaya koymuştur.              ışık saçan kişilik " diye tanımlarlar.


                Bilim adamları insanların içinde yaşadığı          1960’lı yıllardan  sonra  özellikle  Bulgar ve
             kozayı kırdığını, içindeki potansiyeli fark        Rus bilim adamları insanların öğrenme
             ettiğini, bu potansiyel ile çeşitli metotları      yetenekleri ve bellek gücünü arttırma üzerine
             uygulayarak,       öğrenme        sistemlerinin    çalışmalar yapmaya başlarlar. Bulgarlar 1960
             geliştirilebileceğini,   çeşitli     deneylerle    yılında  Sofya'da  Dr.  Lozanov  yönetiminde

             kanıtlamışlardır. Bütün bu araştırmaların          Öneribilim      Enstitüsü'nde     çalışmalarını
             temelinde insanın mantıklı bir zekaya, bedene      hızlandırırlar.      Araştırmacılar       beyin
             ve yaratıcı zekaya sahip olduğu ilkesi diğer bir   kapasitemizin yüzde onunun kullanıldığını,
             deyişle, bedenin sağ ve sol beyinle uyum           geri kalan yüzde doksanının harekete
             içinde    kullanılması    ilkesi   yatmaktadır.    geçirilmesinin      öğrenilmesi      gerektiğini
             Düşünme süreci konusundaki karmaşık                vurgulamakladırlar. Dr. Lozanov, Öneribilim
             araştırmalar, sağ ve sol beynin uyumu              Sistemi adını verdiği öğrenme sistemi ile

             kavramına      yönelmiştir.    Teoriye     göre    insanların akıl ve bedenlerinin kapalı
             beynimizin sol tarafı, mantıklı, akıllı, analitik   noktalarına erişmekte, beynin sağ ve sol
             düşünür. Beynimizin sağ tarafıysa, içgüdü,         kısımlarının bir orkestra gibi uyum içinde
             yaratıcılık ve düş gücüyle ilgilenir. Teoriler, sol   çalışıp,  insanların  yapmak istediklerini  daha
             beynin, bedenin ve sağ beynin birbirlerine         iyi yapmalarını sağlamaktadır.
             karşı   çalışmalarına     ve    yeteneklerimizi
             kısıtlamalarına engel olarak, bu üç faktörü           Öğrenmeyi elli misli hızlandıran sistem;
             birlikte çalıştırarak süper öğrenmeyi ortaya       temel eğitimde, ilk başlayan programlarda,
             çıkarır.    Süper      öğrenme        teknikleri   yeni bir iş öğrenmede ve kişinin yeteneklerini

             uygulanırken, insanlardaki mevcut bazı             genişletmede     inanılmaz     sonuçlar     elde
             olumsuz kanılar örneğin; korkular, suçluluk        etmiştir. Araştırmalar sonucunda beynin
             duygusu, kendini küçük görme ve sınırlı            engellemeden, rahatsız edilmeden çalışması
             yetenekleri ortadan kaldırmaya yönelik             durumunda her türlü bilgiyi sünger gibi
             programlar da birlikte uygulanmaktadır.            emdiği, beynimizin bilgileri kayıt makinesi gibi
                                                                                                                 15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22