Page 17 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 17
KALİTE
Sayı: 7 / Kasım / 2024
KİTAP ÖZETİ
KİTABIN ADI : Süper Öğrenme
KİTABIN YAZARI : Sheila OSTRANDER
YAYINEVİ VE ADRESİ : Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul
BASIM TARİHİ : 1998
ÇEVİREN : Oya ALPAR
Süper Öğrenme
Son yıllarda yapılan birçok araştırma; Kendimizi engellediğimiz birçok duvarı yıkıp,
insan beyninin müthiş bir potansiyele sahip engellenmemiş kişiliğimizi ortaya çıkarır.
olduğunu, aklın yaratıcılık kapasitesinin Süper öğrenme bize yeni bir şey vermez,
sonsuz olabileceğini, bilinçli komutlarla beyin zaten sahip olduğumuzu yani kendimizi
merkezimizin geliştirilebileceğini ve ortaya çıkarır. Eğitimciler bunu
düşleyemediğimiz güçlerimizi “engellenmemiş, kendini merkeze koyan ve
kullanabileceğimizi ortaya koymuştur. ışık saçan kişilik " diye tanımlarlar.
Bilim adamları insanların içinde yaşadığı 1960’lı yıllardan sonra özellikle Bulgar ve
kozayı kırdığını, içindeki potansiyeli fark Rus bilim adamları insanların öğrenme
ettiğini, bu potansiyel ile çeşitli metotları yetenekleri ve bellek gücünü arttırma üzerine
uygulayarak, öğrenme sistemlerinin çalışmalar yapmaya başlarlar. Bulgarlar 1960
geliştirilebileceğini, çeşitli deneylerle yılında Sofya'da Dr. Lozanov yönetiminde
kanıtlamışlardır. Bütün bu araştırmaların Öneribilim Enstitüsü'nde çalışmalarını
temelinde insanın mantıklı bir zekaya, bedene hızlandırırlar. Araştırmacılar beyin
ve yaratıcı zekaya sahip olduğu ilkesi diğer bir kapasitemizin yüzde onunun kullanıldığını,
deyişle, bedenin sağ ve sol beyinle uyum geri kalan yüzde doksanının harekete
içinde kullanılması ilkesi yatmaktadır. geçirilmesinin öğrenilmesi gerektiğini
Düşünme süreci konusundaki karmaşık vurgulamakladırlar. Dr. Lozanov, Öneribilim
araştırmalar, sağ ve sol beynin uyumu Sistemi adını verdiği öğrenme sistemi ile
kavramına yönelmiştir. Teoriye göre insanların akıl ve bedenlerinin kapalı
beynimizin sol tarafı, mantıklı, akıllı, analitik noktalarına erişmekte, beynin sağ ve sol
düşünür. Beynimizin sağ tarafıysa, içgüdü, kısımlarının bir orkestra gibi uyum içinde
yaratıcılık ve düş gücüyle ilgilenir. Teoriler, sol çalışıp, insanların yapmak istediklerini daha
beynin, bedenin ve sağ beynin birbirlerine iyi yapmalarını sağlamaktadır.
karşı çalışmalarına ve yeteneklerimizi
kısıtlamalarına engel olarak, bu üç faktörü Öğrenmeyi elli misli hızlandıran sistem;
birlikte çalıştırarak süper öğrenmeyi ortaya temel eğitimde, ilk başlayan programlarda,
çıkarır. Süper öğrenme teknikleri yeni bir iş öğrenmede ve kişinin yeteneklerini
uygulanırken, insanlardaki mevcut bazı genişletmede inanılmaz sonuçlar elde
olumsuz kanılar örneğin; korkular, suçluluk etmiştir. Araştırmalar sonucunda beynin
duygusu, kendini küçük görme ve sınırlı engellemeden, rahatsız edilmeden çalışması
yetenekleri ortadan kaldırmaya yönelik durumunda her türlü bilgiyi sünger gibi
programlar da birlikte uygulanmaktadır. emdiği, beynimizin bilgileri kayıt makinesi gibi
15