Page 12 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 12
KALİTE
Sayı: 7 / Kasım / 2024
EFQM Mükemmellik Modeli ile Hedeflenen Başarı Faktörleri
Katılımcı Yaklaşım ve Sürekli İyileştirme Ürün ve Hizmet Kalitesi
EFQM Mükemmellik Modeli, planlı Toplam Kalite, ürün ve servis kalitesinin
yönetilen kalite iyileştirme süreçleri ile müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde
kuruluşun performansının sürekli olarak ekonomik olarak üretilmesini hedefler.
gelişmesini sağlamayı amaçlar. Bu doğrultuda, EFQM Mükemmellik
Bu kapsamda, kalitenin, hizmet ve Modeli, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı tara-
yeniliğin yaratılmasında sürekli gelişmeyi fından geliştirilmiş, kuruluşların büyüklü-
önerir. Model, müşteri odaklı, stratejik ve ğü, yapısı ve sektörü ne olursa olsun yöne-
sistematik bir yönetim anlayışını tim sistemlerini geliştirmelerini sağlaya-
benimser. cak bir yapıya sahiptir.
Öz Değerlendirme ve İyileştirme Alanları
EFQM Modeli, kuruluşların işleyişlerini daha mükemmel hale getirmek amacıyla, kendi öz
değerlendirmelerini sağlar.
Bu sayede, kuvvetli yönler ve iyileştirmeye açık alanları sistematik olarak inceleyerek
uygun çözüm yöntemleri aranmaktadır.
Kaynaklar: E. Alacadağlı Adım Adım Kalite Arşivi
https://www.iienstitu.com/blog/efqm-mukemmelik-modeli
10