Page 12 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 12

KALİTE


           Sayı: 7 / Kasım / 2024

                   EFQM Mükemmellik Modeli ile Hedeflenen Başarı Faktörleri





                   Katılımcı Yaklaşım ve Sürekli İyileştirme                  Ürün ve Hizmet Kalitesi
                     EFQM  Mükemmellik Modeli,  planlı                   Toplam Kalite, ürün ve servis kalitesinin
                   yönetilen kalite iyileştirme süreçleri ile       müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde
                   kuruluşun performansının sürekli olarak          ekonomik olarak üretilmesini hedefler.
                   gelişmesini sağlamayı amaçlar.                     Bu doğrultuda, EFQM Mükemmellik
                     Bu kapsamda, kalitenin, hizmet ve              Modeli, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı tara-
                   yeniliğin yaratılmasında sürekli gelişmeyi       fından geliştirilmiş, kuruluşların büyüklü-
                   önerir. Model, müşteri odaklı, stratejik ve      ğü, yapısı ve sektörü ne olursa olsun yöne-
                   sistematik    bir    yönetim     anlayışını      tim sistemlerini geliştirmelerini sağlaya-
                   benimser.                                        cak bir yapıya sahiptir.



                                       Öz Değerlendirme ve İyileştirme Alanları

                      EFQM Modeli, kuruluşların işleyişlerini daha mükemmel hale getirmek amacıyla, kendi öz
                  değerlendirmelerini sağlar.
                      Bu sayede, kuvvetli yönler ve iyileştirmeye açık alanları sistematik olarak inceleyerek
                  uygun çözüm yöntemleri aranmaktadır.



                  Kaynaklar: E. Alacadağlı Adım Adım Kalite Arşivi
                  https://www.iienstitu.com/blog/efqm-mukemmelik-modeli












































     10
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17