Page 11 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 11
KALİTE
Sayı: 7 / Kasım / 2024
Çalışanlar ilgili kriter kapsamında aşağıdaki beş nokta göz önünde bulundurulmalıdır:
İnsan kaynakları planlanmalı, yönetilmeli ve iyileştirilmelidir
Çalışanların bilgi birikimleri ve yetkinlikleri belirlenmeli,
geliştirilmeli ve sürdürülmelidir
Çalışanların katılımı ve yetkilendirilmesi sağlanmalıdır
Çalışanlar ile kurum arasında iletişim sağlanmalıdır
Çalışanlar takdir edilmeli, tanınırlığı ve gözetilmesi sağlanmalıdır.
“Kalitenin ve verimliliğin geliştirilmesi, üst yönetimin
liderliğinde yıldan yıla öğrenilecek bir süreçtir.”
“ W.Edwards Demings ”
4. İşbirlikleri ve Kaynaklar
Bu kriterde mükemmellik yolundaki kuruluşlardan;
Politika ve stratejilerini süreçlerinin etkin bir biçimde işleyişini destekleyecek biçimde dış işbirliklerini,
tedarikçilerini ve iç kaynaklarını planlayıp yönetmeleri beklenmektedir.
Kuruluşlar, planlama sırasında işbirliklerini ve kaynaklarını yönetirken toplumun ve çevrenin mevcut
durumdaki ve gelecekle ilgili gereksinimlerini dengeleme fırsatını da sağlarlar.
5. Süreçler
Mükemmellik yolundaki kuruluşlar süreçlerini;
Politika ve stratejilerini destekleyecek,
Müşterilerini ve diğer paydaşlarını tam olarak tatmin edecek ve
Onlar için katma değerin artmasını sağlayacak
tasarlar, yönetir ve iyileştirirler.
6. Müşteri İle İlgili Sonuçlar
Bu kriterde mükemmellik yolundaki kuruluşlardan;
müşterileri/hizmet alanları ile ilgili olarak kapsamlı performans ve
algılama göstergeleri kullanarak başarılı sonuçlar elde etmeleri
beklenmektedir.
7. Çalışanlarla İlgili Sonuçlar
EFQM Modeline göre mükemmel kuruluşlar; çalışanları ile ilgili olarak kapsamlı performans ve algılama
göstergeleri kullanır ve başarılı sonuçlar elde ederler.
8. Toplumla İlgili Sonuçlar
Bu kriterde mükemmellik yolundaki kuruluşlardan; toplumla ilgili kapsamlı performans ve algılama
göstergeleri kullanarak başarılı sonuçlar elde etmeleri beklenmektedir.
9. Temel Performans Sonuçları
Son olarak bu başlık altında mükemmel kuruluşlardan; politika ve temel stratejilerin temel unsurları ile
ilgili olarak kapsamlı performans göstergeleri kullanması ve başarılı sonuçlar elde etmesi beklenmektedir.
9