Page 11 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 11

KALİTE


                                                                                                   Sayı: 7 / Kasım / 2024

             Çalışanlar ilgili kriter kapsamında aşağıdaki beş nokta göz önünde bulundurulmalıdır:


                    İnsan kaynakları planlanmalı, yönetilmeli ve iyileştirilmelidir
                    Çalışanların bilgi birikimleri ve yetkinlikleri belirlenmeli,
             geliştirilmeli ve sürdürülmelidir

                    Çalışanların katılımı ve yetkilendirilmesi sağlanmalıdır
                    Çalışanlar ile kurum arasında iletişim sağlanmalıdır
                    Çalışanlar takdir edilmeli, tanınırlığı ve gözetilmesi sağlanmalıdır.



             “Kalitenin ve verimliliğin geliştirilmesi, üst yönetimin

             liderliğinde yıldan yıla öğrenilecek bir süreçtir.”



                                                                                  “ W.Edwards Demings ”
             4.    İşbirlikleri ve Kaynaklar

             Bu kriterde mükemmellik yolundaki kuruluşlardan;
                     Politika ve stratejilerini süreçlerinin etkin bir biçimde işleyişini destekleyecek biçimde dış işbirliklerini,
             tedarikçilerini ve iç kaynaklarını planlayıp yönetmeleri beklenmektedir.
                    Kuruluşlar, planlama sırasında işbirliklerini ve kaynaklarını yönetirken toplumun ve çevrenin mevcut
             durumdaki ve gelecekle ilgili gereksinimlerini dengeleme fırsatını da sağlarlar.



             5.    Süreçler
             Mükemmellik yolundaki kuruluşlar süreçlerini;
                    Politika ve stratejilerini destekleyecek,
                    Müşterilerini ve diğer paydaşlarını tam olarak tatmin edecek ve

                    Onlar için katma değerin artmasını sağlayacak
             tasarlar, yönetir ve iyileştirirler.


             6.    Müşteri İle İlgili Sonuçlar
             Bu     kriterde     mükemmellik       yolundaki     kuruluşlardan;
             müşterileri/hizmet alanları ile ilgili olarak kapsamlı performans ve
             algılama  göstergeleri kullanarak  başarılı  sonuçlar elde  etmeleri
             beklenmektedir.
             7.    Çalışanlarla İlgili Sonuçlar
             EFQM Modeline göre mükemmel kuruluşlar; çalışanları ile ilgili olarak kapsamlı performans ve algılama
             göstergeleri kullanır ve başarılı sonuçlar elde ederler.


             8.    Toplumla İlgili Sonuçlar
             Bu kriterde mükemmellik yolundaki kuruluşlardan;  toplumla ilgili kapsamlı performans ve algılama
             göstergeleri kullanarak başarılı sonuçlar elde etmeleri beklenmektedir.

             9.    Temel Performans Sonuçları
             Son olarak bu başlık altında mükemmel kuruluşlardan; politika ve temel stratejilerin temel unsurları ile
             ilgili olarak kapsamlı performans göstergeleri kullanması ve başarılı sonuçlar elde etmesi beklenmektedir.


                                                                                                                 9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16