Page 10 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 10

KALİTE


           Sayı: 7 / Kasım / 2024

              1. Liderlik
                   Toplam Kalite Yönetiminin önemle üzerinde durduğu en temel unsurlardan biri liderliktir. Yönetici ve
              lider kavramları arasındaki ayrımı kabul eden bu sistem ve insan odaklı yönetim anlayışı, yöneticinin lider
              olma yolundaki sorumluluklarını ortaya koyar. Bu kriter, tüm liderlerin faaliyetlerini ve davranışlarını
              araştırır. Üst düzey yöneticilerin açık bir amaç  oluşturma, kalite değerleri ve kuruluş  hedefleri
              yaratmadaki ve bunların uygulanmaya geçirilmesi için gerekli yapıyı ve yönetim sistemini oluşturmadaki
              rollerini değerlendirir. Üst düzey yöneticilerin bu konularda yalnızca yazılı ya da sözlü bildirimlerde
              bulunmakla yetinmeyip, kişisel olarak bu konuların içinde yer almalarını ve hareketlerinin de bu yönde
              olması gereğini vurgular. Ayrıca, tüm liderler ve orta düzey yöneticilerin, amacı ve değerleri ne ölçüde
              iletebildiklerini ve pekiştirdiklerini, müşterilerle ve tedarikçilerle olan ilişkilerde bu kişilerin ne kadar aktif
              rol aldıklarını da araştırır. Mükemmel liderler, vizyonu  ve misyonu geliştirirler  ve onların
              gerçekleştirmesini  kolaylaştırırlar.  Kalıcı  başarı için gerekli olan  kurumsal  değerleri ve sistemleri
              geliştirirler bunları faaliyetleri ve davranışları ile yaşama geçirirler. Değişim dönemlerinde, amacın
              tutarlılığını sağlarlar. Böylesi liderler, gerektiğinde, kuruluşun yönünü değiştirebilirler ve izlenmesi için
              diğerlerini cesaretlendirirler.uygunsuzların çoğunluğu dökümantasyon koşulları ile ilgili olup on sırasıyla
              iş ta in tam olarak uygulanamaması izlemektedir.

              2.    Politika ve Strateji
                    Mükemmel kuruluşlar, içinde yer aldığı pazarı ve sektörü göz önünde tutan paydaş odaklı bir strateji
              geliştirerek misyon ve vizyonlarını hayata geçirirler. Stratejiyi gerçekleştirmek için politikalar, planlar,
              amaçlar, süreçler oluştururlar ve uygularlar. Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara
              odaklanmış  bir strateji  ile  bunu destekleyen uygun politikalar,  planlar,  amaçlar, hedefler ve süreçler
              yoluyla gerçekleştirmektedir.
              Politika ve strateji kriteri kapsamında aşağıdaki dört alt kriter göz önünde bulundurulmalıdır:


                      Politika ve strateji, paydaşların mevcut durumdaki ve gelecekteki gereksinim ve beklentilerini temel
              almalıdır
                      Politika ve strateji, performans ölçümü, araştırma, öğrenme ve dış faaliyetlerden elde edilen bilgileri
              temel almalıdır.
                      Politika ve strateji oluşturulmalı, gözden geçirilmeli ve güncelleştirilmelidir.
                      Politika ve strateji duyurulmalı ve kilit süreçler yoluyla yayılımı gerçekleştirilmelidir.


              3.    Çalışanlar
                  Bu kriter; doğru insanların seçilip işe alınması, çalışanların bilgi birikimi, beceri, yetkinliklerinin;
              kuruluşun mevcut ve gelecekteki yeterlik gereksinimlerine uygun aynı zamanda uyumlu hale getirilmesi
              ve zenginleştirilmesi ile ilgilenir.


                   Mükemmel kuruluşlar, çalışanların bilgi birikimlerini ve tüm potansiyellerini bireysel düzeyde, ekip
              düzeyinde ve kuruluşun bütününde yönetir, geliştirir ve özgürce kullanmalarını sağlarlar. Tüm
              çalışanlara adil ve eşit davranır, onların faaliyetlere katılımını sağlar ve onları yetkilendirirler. Beceri ve
              bilgi birikimlerini kuruluşun çıkarları doğrultusunda kullanmaları için çalışanlarına önem vererek, onları
              tanıyarak ve başarılarını takdir ederek, motive eder ve sürekli katılımlarını sağlar.















      8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15