Page 8 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 8

KALİTE


           Sayı: 7 / Kasım / 2024

                EFQM Mükemmellik Modeli, kuruluşlara mükemmelliğe giden yolun neresinde oldukla-
              rını gösteren, darboğazlarını saptamalarını sağlayan ve uygun çözümleri teşvik eden
              pratik bir araçtır. Şirketler, okullar, sağlık kuruluşları, polis örgütleri, kamu hizmetleri
              kuruluşları ve devlet kuruluşları bu modeli kullanmaktadır. Model, kuruluşlara ortak bir
              yönetim dili ve aracı da sunmakta olduğundan Avrupa çapındaki farklı sektörlerdeki “iyi
              uygulamaların” paylaşılmasına olanak tanımaktadır.

              MÜKEMMELLİĞİN TEMEL KAVRAMLARI



              EFQM Mükemmellik modeli;

              I.       Sonuçlara Yönlendirme,

              II.      Müşteri Odaklılık,

              III.    Liderlik ve Amacın Tutarlılığı,

              VI.    Süreçler ve Verilerle Yönetim,

              V.      Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılım,

              VI.    Sürekli Öğrenme, Yenilikçilik ve İyileştirme,

              VII.   İşbirliklerinin Geliştirilmesi,

              VIII. Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramlarına dayanır.


              Mükemmellik ise,  “bu kavramlara dayalı olarak, kuruluşu yönetmek ve sonuçlar elde
              etmek için olağanüstü uygulamalar  gerçekleştirmek” olarak tanımlanmaktadır .




                                                 Müşteri Odaklılık






                 Sonuçlara                                                              Liderlik ve
                Yönledirme                                                          Amacın  Tutarlığı


                 Toplumsal                                                             Süreçler ve
                Sorumluluk                                                          Verilerle Yönetim


              İşbirliklerinin                                                            Çalışanların
               Geliştirilmesi                                                      Geliştirilmesi ve Katılım







               "Kalite hiçbir zaman sona ermeyecek bir yolculuktur"


                                                                      “ Thomas J. Peters ”



      6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13