Page 8 - Kalite Bülten Sayı 7
P. 8
KALİTE
Sayı: 7 / Kasım / 2024
EFQM Mükemmellik Modeli, kuruluşlara mükemmelliğe giden yolun neresinde oldukla-
rını gösteren, darboğazlarını saptamalarını sağlayan ve uygun çözümleri teşvik eden
pratik bir araçtır. Şirketler, okullar, sağlık kuruluşları, polis örgütleri, kamu hizmetleri
kuruluşları ve devlet kuruluşları bu modeli kullanmaktadır. Model, kuruluşlara ortak bir
yönetim dili ve aracı da sunmakta olduğundan Avrupa çapındaki farklı sektörlerdeki “iyi
uygulamaların” paylaşılmasına olanak tanımaktadır.
MÜKEMMELLİĞİN TEMEL KAVRAMLARI
EFQM Mükemmellik modeli;
I. Sonuçlara Yönlendirme,
II. Müşteri Odaklılık,
III. Liderlik ve Amacın Tutarlılığı,
VI. Süreçler ve Verilerle Yönetim,
V. Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılım,
VI. Sürekli Öğrenme, Yenilikçilik ve İyileştirme,
VII. İşbirliklerinin Geliştirilmesi,
VIII. Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramlarına dayanır.
Mükemmellik ise, “bu kavramlara dayalı olarak, kuruluşu yönetmek ve sonuçlar elde
etmek için olağanüstü uygulamalar gerçekleştirmek” olarak tanımlanmaktadır .
Müşteri Odaklılık
Sonuçlara Liderlik ve
Yönledirme Amacın Tutarlığı
Toplumsal Süreçler ve
Sorumluluk Verilerle Yönetim
İşbirliklerinin Çalışanların
Geliştirilmesi Geliştirilmesi ve Katılım
"Kalite hiçbir zaman sona ermeyecek bir yolculuktur"
“ Thomas J. Peters ”
6