Page 13 - Kalite Bülteni 2023 4. Sayı
P. 13

KALİTE


                                                                                                   Sayı: 4 / EYLÜL / 2023
















         İster yönetici, ister çalışan isterseniz bir ekibin üyesi olun   iş yaşamında bir problem,  sorunla
         karşı karşıya kalmanız son derece doğal ve olası bir durumdur.  Söz konusu problem/sorunun
         kaynağı ne olursa olsun, olumsuz sonuçları herkese bir şekilde yansıyacaktır. Bu açıdan önemli
         olan,  sorun/problem  ilk  başladığında,  yani  ilk  basamakta  problemleri  çözebilmek  ve  üst
         basamaklara  çıkmasına  engel  olmaktır.  Bu  olay  aslında  tıpkı  bir  çocuğun  ilk  basamaktan
         düşmesi  ile  yirminci  basamaktan  düşmesi  sonucunda  oluşan  zararın  büyüklüğüne
         benzemektedir. Şimdi problemi büyümeden çözebilmek için atılması gereken adımlara sıra ile
         bakalım;

         Birinci Adım;

                    Yönetici/ekip lideri olarak   çalışanınızın, takım üyesi kişinin probleminin kiminle ya
                    da  ne  ile  ilgili  olduğunu  anlamaktır.  Bu  basamakta  sorun/problemin  tespiti  için
                    öncelikle yapılması gereken yorum yapmadan, aktif bir şekilde dinlemek ve kişinin
                    kafasındaki  tüm  olguları  ve  paradigmaları  objektif  olarak  anlayabilmektir.  Şayet
                    problem  bir  kişiden  daha  fazla  insanı  kapsıyorsa  her  birinden  olayın  ayrı  ayrı
                    dinlenmesi gerekmektedir.

                    Dinleme esnasında temel sorun kimin haklı olup, kimin haksız olduğunun tespitinden
                    ziyade,  kişilerin  düşünsel  yaklaşımlarının,  algılamalarının  anlaşılmasına  yönelik
                    olmalıdır.


         İkinci Adım;

                    Çalışanların, takım üyelerinin problemlerini tüm çıplaklığı ile ortaya koyabilmeleri için
                    bir  toplantı  düzenlemektir.  Burada  yöneticiye/takım  liderine  çok  önemli  görevler
                    düşmektedir.  Bunların  başında  kişilerin  birbirlerini  yargılamamasını  sağlamak  ve
                    diğerlerinin  bakış  açılarıyla  da  olayı  değerlendirecek  bir  atmosfer  yaratmak
                    gerekmektedir.  Ayrıca  konuşulan  tüm  konular  kişilerden  ve  kişiliklerden  sıyrılarak
                    yalnızca problem üzerinde yoğunlaşmalıdır.

         Üçüncü Adım;

                   Bu  basamakta  önemli  olan  genel  anlamı  ile  sonuç  üzerinde  hemfikir olunmasıdır.
                   Bunun için de, en isabetli çözümün ne olduğu konusunda fikir birliğinin sağlanması
                   gerekmektedir.
         Dördüncü Adım;

                   Problemin çözümünden sonra takım üyeleri ile birlikte problemin masaya yatırılması
                   ve  problemin  girdilerinin  bir  daha  ele  alınması.  Bu  sayede  ileride  ortaya  çıkacak
                   problemlere karşı önleyici tedbir alınması sağlanacaktır.




                                                                                                                    11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18