Page 14 - Kalite Bülteni 2023 4. Sayı
P. 14
KALİTE
Sayı: 4 / EYLÜL / 2023
Yukarıdaki dört basamakta liderin şu dört temel beceriye sahip olması
gerekmektedir. Bu beceriler sırası ile “dinleme”, “doğrudan iletişim”, “koçluk”,
ve “çatışma yönetimi”dir. Tüm bunların yalnızca yöneticide/takım liderinde
bulunması yeterli değildir, aynı zamanda takımın tüm üyelerinin, çalışanların da bu
becerilere sahip olması gerekmektir.
Takım üyelerinin önlerine çıkan her problemi takımla birlikte çözmeleri zaman
kaybına yol açabilir. Bunu önlemekiçin yapılması gereken, üyelerin problemin
çözümündeki bireysel becerilerinin geliştirilmesidir. Bireysel becerilerin
geliştirilmesi ile ilgili aşağıdaki parametreler önemlidir.
Sorun, Problemin Ortaya Konulması:
Sorunun, problemin ortaya konulmasında mutlaka örneklerle konuşulmalı,
Örnekleri ortaya koyduktan sonra, ortaya çıkan verilerden hangi sonuçlara ulaşıldığı ve bu
sonuçlara ulaşırken hangi düşünsel model, yaklaşımlardan yola çıkıldığı açıklanmalı,
Düşünceleri açıklamadan önce, olgu ve olaylar açıklanmalı,
Problemi tanımlarken, “sen” yerine “biz” denmelidir.
Problemin Etkilerinin Açıklanması:
Problemin takım çalışmasının işleyişini nasıl etkilediği açıklanmalı,
Problemin, gerek zaman gerekse maddi açıdan olumsuz etkileri belirtilmeli,
İnsanları ve işleri nasıl etkilediği vurgulanmalıdır.
Diger İnsanların Bakış Açılarıyla Dinleyebilmek:
Kendi düşüncenizi açıklamadan önce diğer insanların düşünce ve duyguları sorulmalıdır.
Ortak Bir Payda Oluşturulması:
Ortak bir payda oluşturmak için herkesin hemfikir olduğu noktalar gün ışığına çıkartılmalı,
Eyleme geçebilmek için yapılması gereken planlamada, beyin fırtınası tekniği kullanılmalı,
12