Page 21 - Kalite Bülten Sayı 5
P. 21
KALİTE
Sayı: 5 / Ocak / 2024
Sonuç olarak NLP, kişilerin düşünce süreçlerini daha iyi anlayarak, alışkanlığa dayalı,
çoğu zaman bilinçsiz olan davranışlarını kontrol altına almayı öğreterek, şimdiye kadar
ulaşılması olanaksız gibi görünen hedeflere ulaşmayı kolaylaştırmaktadır. İnsanların
daha ikna edici olabilmeleri, iletişim konusunda başarılı olmaları, olumlu düşünceler
oluşturmaları, kişilerin doğal becerilerini kullanabilmesi, bir başka kişide hayranlık
uyandıran, kişinin kendisinde olmasını istediği davranış ve becerilere sahip olabilmesi,
kısaca kişisel mükemmel modelininin oluşturulması, NLP tekniği ile sağlanmaktadır.
NLP, organizasyonel insan kaynakları çevrelerinde ilgi gören yeterliliğin ötesinde,
mükemmelliği ve ustalığı hedeflemektedir. Zira mükemmellik kalıtımla geçmez, öğreni-
len bir olgudur. NLP, davranışta yüzeyin altında kalan değer, tutum, inançlar ve duygula-
rın yüzeye çıkarılmasıdır. NLP, zihinsel becerilerin gelişmesine katkıda bulunan, insan-
lar arasındaki ilişkilerin gelişmesini sağlayan davranışlar üzerinde yoğunlaşan bir
tekniktir.
NLP’ nin yararları şunlardır;
Öğrenmeyi etkin kılar.
Kendimizi ve başkalarının dünyayı nasıl algıladığını açıklar.
Daha etkin iç ve dış iletişimi geliştirir.
Bireysel potansiyeli, performansı doruğa çıkarır.
Bilgiyi daha etkin kullandırır.
Değişimi gerçekleştirir.
Yaratıcılığı geliştirir.
Mükemmelliği hedefler ve sürekli mükemmelliği arar.
“Yenilmekten korkan, mutlaka yenilir.”
“ Napoleon Bonaparte”
19