Page 13 - Kalite Bülteni Sayı 2
P. 13

KALİTE


                                                                                                   Sayı: 1 / Ağustos / 2022
           KALİTE YÖNETİMİNDE 15 TEMEL  İLKE




        1   Ürün/hizmet üretilen sektörde ayakta kalabilmek, rekabet gücünü arttırmak için; ürün ve
            hizmetleri sürekli geliştirmeyi sağlayacak bir amaç yaratmak.
        2   Günümüz bilgi çağının gerektirdiği yeni bir anlayışı benimsemek;  alışılagelmiş sunumlar,
            ürünlerden vazgeçmek.

        3   Artık, gecikme, hatalı malzeme ve kötü işçilik kaynaklı kalitesiz ürün/hizmet sunumunun
            kabul edilemez olduğunun farkına varmak.

        4   Kaliteyi sağlamak için ürünü inceleme/kontrol gereksinimini ortadan kaldırmak ve
            istatistiksel verilere dayanarak prosesin her noktasında ADIM ADIM KALİTEYİ
            oluşturmak.
        5   Satın alma süreçlerini fiyat temelli değil, toplam maliyeti ve kalite maliyetlerini en aza
            indirecek şekilde gerçekleştirmek.
        6   Mal ya da hizmet üreten sistemleri sürekli geliştirmek ve kalite, verimlilik gelişimine
            dayalı olarak maliyetlerde sürekli azalmayı sağlamak.
        7   Eğitimlere yönetim kademelerini de dahil etmek, oryantasyon/işbaşı eğitimlerini
            kurumsallaştırmak.

        8   Çalışanların ve her tür donanımın ahenk içinde, daha iyi çalışmasınım sağlayacak bir
            liderlik anlayışını yerleştirmek.
        9   Korkuyu ortadan kaldırmak ve herkesin kurum/işletme için daha etkin bir biçimde
            çalışmasını sağlamak.

       10   Birim/bölümler arasındaki engelleri yıkmak ve araştırma, tasarım, satış ve üretim vb
            işlevlerini yürüten çalışanların bir ekip olarak çalışacağı, ürün ve hizmetle ilgili
            çıkabilecek sorunları önceden görebileceği ortamları oluşturmak.

       11   Çalışanlara yeni metotlar, hizmet sunumunu etkinleştirecek ortamlar sunmak; daha iyi
            performansın, verimliliğin, arkası boş sloganlar, dayanıksız öğütler, posterlerle
            gerçekleşmeyeceğinin bilincinde olmak.
       12   İş standartları, kotaların yerine  ‘liderlik’ kavramını yerleştirmek.
       13   Çalışanların işlerinden gurur duymalarını engelleyen tüm faktörleri ortadan kaldırmak.
       14   Kişilerin eğitimini ve kendilerini geliştirmelerini sağlayacak ortamlar, programlar
            oluşturmak.

       15   Organizasyondaki herkesin kurum/işletme çapında kalite geliştirmek üzere çalışmasını
            sağlayacak bir yapı oluşturmak



         İŞ İLİŞKİLERİNDE YASAK BEŞ CÜMLE



         YASAK                                   ÖNERİLEN
           1. Bilmiyorum!                                                    Hemen öğrenip size bildireceğim.
        2. Bunu yapamayız
                                                 Biraz zor ama ne yapabilirim bir bakalım.
                                                 Yaparsanız daha iyi olur.
        3. Yapmanız gerekir!
        4. Bekleyin,                                                         Bunu araştırmam iki üç dakikamı alır, bekleyebilir misiniz?
        5. Herhangi bir cümlenin başındaki       Konuşmadan önce düşünüp “Hayır”ı olumlu yanıta
        “Hayır“  sözcüğü                                          dönüştürme sözcüğü


                                                                                                                 11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18