Page 8 - Kalite Bülteni Sayı 2
P. 8
KALİTE
Sayı: 1 / Ağustos / 2022
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ-TKY
Toplam Kalite Yönetiminin Temel Yaklaşımları
Sadece bir kısım kişilerin fikrinden yararlanmak yerine herkesin fikrinden yarar-
lanmak
İyi yönlendirmiş grup çalışmalarıyla işlerin daha çabuk geliştirileceğinin bilincinde
olmak
Kaliteyi güvence altına almanın bir sistem meselesi olduğuna inanmak
İşlerin planlı yapılmasını, plansız yapılmasına yeğlemek
Hedef birliği sağlandığında sonuca daha kısa sürede ve daha emin bir şekilde varıla-
cağını bilmek
Hizmet alanlara, kaliteli bir hizmet sunabilmek için kurum/kuruluştaki birimlerin ve
bireylerin de birbirlerine kaliteli bir hizmet vermelerinin olmazsa olmaz bir şart oldu-
ğunun farkında olmak
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TKY) UYGULAMA ADIMLARI
Kuruluşlar farklı teknolojiler kullanırlar, farklı bir gelişim süreci yaşarlar, farklı
pazarlara farklı ürün ve hizmetler sunarlar ve farklı kültürlere sahip çalışanları
bünyelerinde barındırırlar. Kısaca her kuruluşun TKY uygulaması, kültürüne,
mevcut yönetim anlayışına, içinde bulunduğu pazar koşullarına ve çevreye göre
değişir. Bu nedenle başarı sağlanabilmesi için TKY uygulaması kuruluşa özel, yani
kuruluşun ihtiyaçlarına ve içinde bulunduğu koşullara uygun olmalıdır.
Aşağıda TKY uygulamasına başlayacak bir kuruluşta atılması gereken genel
adımlar sıralanmıştır. Bu adımlarla ilgili detay uygulamalar kuruluşun içinde bulun-
duğu koşullara göre farklılık gösterecektir.
Uygulamaların her aşamasında etkin bir gözden geçirme faaliyeti gerçekleştiril-
melidir. Hedefler doğrultusunda performans göstergeleri izlenmeli, iyileştirmeye
açık alanlar saptanmalı ve gerektiğinde faaliyet planları revize edilmelidir.
6