Page 7 - Kalite Bülteni Sayı 2
P. 7

KALİTE


                                                                                                   Sayı: 1 / Ağustos / 2022
                                       Klasik Yönetim ve

                                       Doğru Bilinen Yanlışlar







                Sadece sonuçlara bakarak                             Rekabet iyidir:

                yönetebiliriz:                                       Hayır, her zaman değil...Rekabet

                Yanlış....  Deming'in      dediği     gibi,       aslında insan ruhunu yaralar; bir
             sonuçlara bakarak yönetim, dikiz                     taraftan kazananları, iyileri ortaya
             aynasına bakarak araba kullanmaya                    çıkarırken, diğer taraftan kaybedenleri
             benzer. Sonuçlar bize geçmişi gösterir               ve vasatları da yaratır. Ve ne yazık ki
             ve deneyimlemizi, öğrenmemizi sağlar.                kaybedenler her zaman kazananlardan
             Ancak  gelecek arkamızda değil,                      daha     çok     olur.   Bu    durum      ise
             önümüzdedir.                                         organizasyonun kaybetmesi demektir.

                                                                     Değişim gerektikçe
                Tarih tekerrürden ibarettir:                         yapılmalıdır:


                Hayır...    Tarih      ders     almasını             Hayır... İyileştirme yapmak, sistemi
             bilmeyenler için tekerrüden ibarettir.               geliştirmek, öğrenmek ve değişim için
             Geleceği     geçmişe       bakarak      inşa         sorun      çıkmasını      beklenmemelidir.
             edemeyiz.     Gelecek      geçmişle     aynı         Değişim  sürekli  olması  gereken bir
             değildir ve  farklı olacaktır. Kendinize,            şeydir.
             kendi yaşamınıza bakın… Yaşamınızda
             geçmişi ne oranda yaşıyorsunuz?
             İlişkileriniz aynı mı? Her şey değişirken               Bir yerde sorun varsa
             siz değişmiyor musunuz?                                 mutlaka sorumlu biri de
                                                                     vardır:

               Denetim ve kontrol gereklidir:                        Hayır... Genel olarak sorunların %95'i
                Hayır... Eğer denetimle sorunları                 sistemden, %5'i insanlardan kaynaklan-
             çözülebilseydi, bugüne kadar sorun diye              maktadır. Sorunlar için önce sisteme,
             bir şey kalmazdı Denetim ve kontrolle                sonra kendinize bakmalısınız.
             potansiyeli     ortaya     çıkaramazsınız.
             Çalışanlarınıza    vizyonu, hedefleri iyi               Yönetimde ve iş yaşamında
             anlatmalı, onlarla bilgiyi paylaşmalı,                  duygulara yer yoktur:
             denetim ve kontrolü işi yapan insanlara                 Hayır... Duygular yönetimin önemli bir
             vermelisiniz. ..                                     aracıdır ve iş yaşamında hak ettiği yeri
                                                                  almalıdır. İşiniz insanla ilgili ise duygular
                                                                  da  yönetimde yer  almalıdır.  Duygusal
                                                                  yeterlilikler iş yaşamında başarının
                                                                  anahtarını bize sunar.




                 Kaynak: Toktamışoğlu, M. (2001). Kot Pantolonlu Yönetici, MediaCat Yayınları



                                                                                                                 5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12