Bayburt Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 31.05.2008 tarih ve 26892 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulu’nun 5765 sayılı kararı ile kurulmuştur. Makina Mühendisliği programı, Bayburt Üniversitesi Mühendislik Fakültesi bünyesinde yürütülmektedir.
Makine mühendisliği, mühendislik disiplinleri arasında en köklü ve kapsamlı olanlardan biridir. Bu bölüm, mekanik sistemlerin tasarımı, analizi, üretimi ve bakımı ile ilgili geniş bir yelpazeyi kapsar. Makine mühendisliği, fizik, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak, enerji dönüşümü, ısı transferi, statik ve dinamik analiz, üretim teknikleri gibi alanlarda problemlere çözümler üretir. Bu mühendislik dalı, otomotiv, havacılık, enerji, imalat ve robotik gibi birçok sektörde kritik bir rol oynar.
Makine mühendisliği öğrencileri, modern teknolojilerin gereksinimlerine yanıt verebilecek, yaratıcı, analitik ve sistematik düşünme becerilerine sahip mühendisler olarak yetiştirilir. Bölümümüz güçlü kadrosu ile öğrencilerine her zaman destek olmakta ve gelecekte biligili ve kazanımları yüksek bireyler yetiştirmek için özveri ile çalışmaktadır.
Akademik Kadromuz
1) Doçent Doktor Rabi Karaali - Bölüm Başkanı, Makina Mühendisliği Bölümü
2) Doktor Öğretim Üyesi Recep Çatar - Bölüm Başkan Yardımcısı, Makina Mühendisliği Bölümü
3) Doktor Öğretim Üyesi Erman Kadir Öztekin
4) Araştırma Görevlisi Doktor Demet Özaydın Gündüz
5) Araştırma Görevlisi Doktor Gamze İspirlioğlu Kara
6) Araştırma Görevlisi Doktor Hüseyin Köksal
7) Araştırma Görevlisi Ahmet Buhaneddin Beşir
8) Araştırma Görevlisi Esma Gavgalı
9) Araştırma Görevlisi Tamer Güçlü
10) Öğretim Görevlisi Nesimi Akpınar
Doç. Dr. Rabi Karaali
Bölüm Başkanı
rabikar@bayburt.edu.tr
Dalihi: 1651
Makine mühendisliği bölümünde eğitim gören bir öğrenci, şu alanlarda çeşitli bilgi ve beceriler kazanır:
-
Temel Bilimsel ve Mühendislik Bilgisi: Öğrenciler, mühendislik için gerekli temel bilimler (fizik, matematik, kimya) ve mühendislik bilgilerini edinir. Bu bilgi, problemlere çözüm getirebilmek ve mühendislik tasarımlarını geliştirebilmek için temel oluşturur.
-
Problem Çözme ve Tasarım Yetenekleri:
Makine mühendisliği, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm üretme becerisi gerektirir. Öğrenciler, mühendislik tasarımı yapabilme, mekanik sistemleri analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme konusunda yetkinlik kazanır. -
İleri Düzey Teknik Bilgi ve Uygulama:
Isı transferi, akışkanlar mekaniği, malzeme bilimi, dinamik sistemler gibi mühendislik alanlarında derinlemesine bilgi edinilir. Ayrıca, bu bilgilerin pratik uygulamalarını yapma yeteneği kazandırılır. -
Bilgisayar ve Yazılım Kullanımı:
Öğrenciler, bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımlarını, mühendislik analiz araçlarını (örneğin, FEM, CFD) ve programlama dillerini (C, Python gibi) kullanma konusunda beceri kazanır. -
Deneysel ve Laboratuvar Çalışmaları:
Makine mühendisliği eğitimi, teorik bilginin yanı sıra laboratuvar uygulamaları ve deneysel çalışmalarla pekiştirilir. Bu, öğrencilerin teorik bilgilerini gerçek dünyadaki verilere dayalı olarak test etmelerine olanak sağlar. -
İletişim ve Takım Çalışması Becerileri:
Mühendisler, projelerde takım halinde çalışacak ve işbirliği yapacak şekilde eğitilirler. Bu, proje yönetimi, etkili iletişim, yazılı ve sözlü sunum becerilerini geliştirme sürecini içerir. -
Sosyal ve Çevresel Sorumluluk:
Makine mühendisliği eğitimi, öğrencilerin mühendislik çözümlerinin çevresel ve toplumsal etkilerini de göz önünde bulundurmalarını sağlar. Bu sayede öğrenciler, sürdürülebilirlik ve çevre dostu mühendislik çözümleri geliştirebilir. -
Yenilikçi Düşünme ve Girişimcilik:
Öğrenciler, yenilikçi çözümler geliştirebilme, yeni teknolojileri ve mühendislik uygulamalarını takip edebilme, girişimcilik becerilerini kazanma fırsatı bulurlar. Bu beceriler, teknolojik gelişmeleri takip etmeyi ve yeni iş fırsatları yaratmayı içerir. -
Mesleki Etik ve Sürekli Eğitim:
Makine mühendisliği öğrencileri, mühendislik pratiklerinde etik sorumlulukları öğrenirler. Ayrıca, mühendislik dünyasındaki gelişmelere ayak uydurabilmek için yaşam boyu öğrenmeye değer verirler.