Page 6 - kalite bülteni yeni2023
P. 6
KALİTE
Sayı: 3 / Mayıs / 2023
Editörden…
Bültenimizin üçüncü sayısı… Bu sayıda da sizlerle, dört aylık dönemde kalite yolculumuzdaki olumlu gelişmeleri, üst
yönetimin desteğiyle yapılan çalışmaları paylaşacağız.
Üçüncü sayımızda ilk konu başlığımız, kalite çalışmalarının yürütülmesinde usul ve esasları düzenleyen iki ayrı önergenin
yani, 2016 yılında çıkarılan Kalite Komisyonu Yönergesiyle 2020 yılında çıkarılan Kalite Koordinatörlüğü Yönergesinin tek
bir yönerge haline getirilmesi olacak. Bu kapsamda 29 Mart 2023’te yürürlüğe giren Kalite Komisyonu ve Kalite
Koordinatörlüğü Yönergesiyle yeniden düzenlenen BAYÜ Kalite Komisyonu görev ve sorumlukları ile Birim Kalite
Komisyonları’nın görev ve sorumluklarını paylaşacağız sizlerle. Önümüzdeki sayıda da bu konudaki bilgilendirmeyi
sürdüreceğiz. Kurumumuz Entegre Kalite Yönetim Sistemi süreçlerinin etkin bir biçimde yürütülmesi için BAYÜ Kalite
Organizasyonu ile BAYÜ Kalite Komisyonu Toplantısında alınan kararlarla ilgili de sizleri bilgilendireceğiz.
Bir diğer konu başlığımız Risk Yönetimi. Bu konuyu iki bölüme ayırarak işleyeceğiz. Bu sayıda genel olarak risk nedir, neden
önemlidir sorularını yanıtlayarak; nasıl yönetilir ve neden yönetilmesi gerekir konularına değineceğiz. Sonraki sayıda, ISO
9001-2015 KYS Standardı gereği olarak hazırlanan ve Kurumumuzdaki riskleri nasıl yöneteceğimize yönelik ilke ve kuralları
içeren BAYÜ Risk Yönetimi Prosedürüne yer vereceğiz.
Bu sayıdaki bir konu başlığını da eleştiri konusuna ayırdık. Bu konuyu masaya yatırarak, yapıcı ve amacına uygun olarak
yapılan eleştirinin, iş yaşamında, bireysel ve kurumsal gelişmeye olan katkısına dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Bültenimizin bu sayısında da bir kitap özeti ve hikâyemiz var. Tabi bu dört aylık dönemde size iletmek, sizle paylaşmak
istediğimiz kalite çalışmaları, toplantılar, eğitimlere yönelik haberlerimizi de “Haberler” bölümünde sizlerle
paylaşacağız…
Bültenimizin üçüncü sayısını çıkarırken bu sayıda da yayınlanmasını istediğiniz konuları ve önerilerinizi bize ulaştırmanıza
yönelik talebimizi yineliyoruz…
Unutmadan, kalite çalışmalarında gönüllülük ilkesi esastır. Bizler bu kurumu daha iyiye ancak birlikte götürebiliriz. Değişim
ve gelişim birbirinden ayrılmaz kavramlardır. Değişerek sürekli gelişen bir BAYÜ için el ele vermeliyiz birbirimize
kenetlenmeyiz.
Dört ay sonra çıkacak ve BAYÜ entegre sistem yolculuğunda biraz daha yol aldığımıza, eksikliklerimizi giderek
belgelendirmeye bir adım daha yaklaştığımıza yönelik haberleri paylaşmayı planladığımız dördüncü sayıda görüşmek
dileğiyle...
“Her başarılı kal�te devr�m� üst yönet�m�n katkısıyla
olmuştur.”
.Joseph M. Juran
4