Meral Meryem, Samur Esila, Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik Tasarım Uygulamalarına Yönelik Görüşlerithe Opinions of Science Teachers Towards the Engineering Design-Based Applications",Journal of Innovative Research in Social Studies, 2022
Akkoyun Nida, Altun Yalçın Sema, Çakır Zehra, Yalçın Paşa,"The Effect of Stem and Stem-Based Robotic Activities on the Development of Students’ Perceptions of Mental Risk-Taking and İts Predictors and Their İnquiry Skills in Science Learning",Asian Journal of Contemporary Education,vol.7,no:1,pp:1 - 14, 2023
Altun Yalçın Sema, Çakır Zehra, Güvenç Günsel Şeyma,"The Effect of Engıneerıng Desıgn-Based Stem Actıvıtıes on the Refugee Students’ Sense of School Belongıng",Journal of Science Learning, 2022
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Prospective Teachers' Stem Attitudes in Relation to Their Innovativeness and Lifelong Learning Levels",Journal on School Educational Technology, 2022
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Montessori Yaklaşım Temelli Stem Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi",Journal of International Scientific Researches, 2019
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Okul Öncesi Eğitiminde Gerçekleştirilen Stem Eğitimlerinin Öğretmen ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi",International Journal of Active Learning, 2020
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema, Tok Turan Zerrin,"İlköğretimde Eğlenceli Eğitim Materyallerinin Kullanımı (Oyunlarla Fen Öğretimi)",International Journal of Scholars in Education, 2021
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"The Investigation of the Effect of Montessori Approach-Based Stem Activities on the Problem-Solving Skills of Pre-Service Preschool Teachers",Kuramsal Eğitimbilim, 2022
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"The Effect of Montessori Approach-Based Stem Education on Pre-Service Pre-School Teachers’ Self-Directed Learning",e-International Journal of Educational Research, 2022
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema, Topsakal İrfan, Topsakal İrfan,"Probleme Dayalı Stem Eğitiminin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Algılarına Etkisi",Science Education International, 2022
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Okul Öncesi Dönemde Mühendislik Tasarımı Eğitiminin Kullanılmasının Öğretmenlerin Gözünden Değerlendirilmesi",Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2022
Çakır Zehra, Yalçın Paşa,"Montessori Yaklaşımı Temelli Stem Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi",Fen bilimleri öğretim dergisi,vol.8,no:1, 2020
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Pre-School Teacher Candidates' Views on Stem Applications Based on Montessori Approach",Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry,vol.11,no:3, 2020
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"The Effect of the Montessori Approach-Based Stem Activities on the Pre-School Pre-Service Teachers' Lifelong Learning",PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION,no:56,pp:53 - , 2022
Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Montessori Yaklaşımı Temelli Stem Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Fene ve Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına Etkisi",opus,vol.17,no:35, 2021