1.Derslerin ses kayıt cihazıyla kaydedilmesine imkân tanınması ve/veya engelli öğrencilerin derslerin ses kayıtlarına erişimlerinin sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Engelli öğrencilerin derslerde ses kaydı yapmasına izin vermek, ihtiyaç halinde öğrencilere ses kayıt cihazı sağlamak, derslerin ses kayıtlarını profesyonel olarak sağlamak ve/veya engelli öğrencilerin ses kayıtlarına erişimlerine imkân tanımak)
2.Ders notlarını ve sunumlarını öğrencilere sağlamak,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: Engelli öğrencilerin talepleri halinde ders notlarının ve sunumların engelli öğrencilere dönem başlangıcında (dönemin ilk iki haftası içerisinde) veya her dersten en az 48 saat önce çıktı olarak ve/veya elektronik formatta sağlamak).
3.Gerekli durumda engelli öğrencilerin bireysel olarak sınava girmelerine imkân sağlamak,
(Bu uygulama için yasal dayanağın (yönerge, yönetmelik vb.) oluşturularak sınav güvenliği için gerekli önlemlerin [ÖSYM sınav uygulama güvenlik önlemleri gibi] alınması gerekmektedir.).
4.Gerekli durumda engelli öğrencilerin farklı formatlarda sınav olmasına imkân sağlamak,
(Bu uygulama için yasal dayanağın (yönerge, yönetmelik vb.) oluşturulması gerekmektedir. Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Engelli öğrencilerin gereksinimlerine uygun olarak, talepleri halinde, yazılı sınav yerine sözlü sınav yapmak, sınavı kabartma alfabe [Braille] ile hazırlamak ve/veya cevaplandırma imkânı sağlamak, sınavı daha büyük yazı tipi boyutunda vermek, sınavı bilgisayar/tablet ortamında vermek vb.).
5.Sınavlarda okuyucu ve işaretleyici/yazıcı imkânı tanınması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Sınavlarda engelli öğrencinin talep etmesi halinde soruları okuması amacıyla okuyucu sağlamak ve öğrencinin sorulara vereceği cevapları işaretleyecek ve/veya söyleyeceği işlemleri yazılı olarak yapacak işaretleyici sağlamak).
6.Sınavlarda öğrencilere ek süre verilmesi,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Engelli öğrencilerin talepleri halinde sınavlarında normal sınav süresinin %50’sine kadar, 60 sorunun altındaki sınavlarda 20 dakika, 60 soru ve üstündeki sınavlarda 30 dakika ek süre veya ihtiyaca uygun ek süreler verilmesi).
7.Tüm dersler için ders izlenceleri sağlanması
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: Engelli öğrencinin talep etmesi halinde dersin detaylı planını, haftalık işlenecek konuları, ödevleri, değerlendirme ölçütlerini, devam zorunluluklarını, beklentileri vb. detaylı bir şekilde açıklayan izlenceyi/programı öğrencinin tercihine göre yazılı ve/veya elektronik formatta sağlamak).
8.Akademik destek imkânı sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Akran desteği ile derslerin tekrarını sağlamak veya farklı formatlarda bireysel destek vermek ve/veya destek eğitim sınıfları yoluyla öğrencilerin destek talep ettikleri konularda/derslerde bireysel olarak destek vermek).
9.Derslerde not tutucu sağlanması ve tutulan notların öğrencilere ulaştırılması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: Ders süresince anlatılanlarla ilgili not tutan bir görevli ayarlamak ve tutulan bu notların engelli öğrencilere dersten hemen sonra öğrencilerin tercihlerine göre yazılı ve/veya elektronik formatta ulaştırılmasını sağlamak).
10.Ders notlarının ve sunumlarının elektronik formatlarının, ses kayıtlarının veya Braille alfabeyle basımının sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: Dersle ilgili tüm notların ve sunumların elektronik formatını temin etmek, seslendirmek veya Braille baskısını almak ve dönem başlangıcında (dönemin ilk iki haftası içerisinde) veya her dersten en az 48 saat önce bu kaynaklara engelli öğrencilerin erişimini sağlanmak).
11.Ders kitaplarının/kaynaklarının elektronik formatlarının, ses kayıtlarının veya Braille alfabe ile basımının sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Derslerde takip edilen kitapların erişilebilir elektronik nüshalarını temin etmek, seslendirmek veya Braille baskısını almak ve dönem başlangıcında (dönemin ilk iki haftası içerisinde) veya her dersten en az 48 saat önce bu kitaplara engelli öğrencilerin erişimini sağlanmak gibi farklı uygulamalar yapmak).
12.Engelli öğrencilerin talepleri değerlendirilerek bir gün içinde en fazla iki sınav olacak şekilde sınav programı ayarlanması
13.Sınavlarda soruların anlaşılırlığını artırmak üzere görsel öğeler kullanılması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: Engelli öğrencilerin talepleri halinde sınavlarındaki sorularda kelime, bilgi ve kavramların resimlerini sorularda ilgili kısımlara eklemek).
14.Ders partnerliği hizmeti sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: İngilizce, Arapça, matematik, Osmanlı Türkçesi vb. derslerde sınıf içinde verimli bir şekilde dersi takip edemeyen engelli öğrencilere ders dışı zamanlarda destek olabilecek ders partneri sağlamak).
15.Derslerin canlı olarak internet ortamında yayınlanmasını sağlamak ve/veya derslerin video kayıtlarının öğrenciler tarafından izlenebilmesine imkân tanımak,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Engelli öğrencilerin kayıtlı oldukları derslerin elektronik bir platformda canlı olarak yayınlanmasını sağlamak ve/veya derslerin video kayıtlarını profesyonel olarak sağlamak ve öğrencilerin bu video kayıtlarına erişimlerine imkân tanımak)
16.Sınavları ara vererek uygulama imkânı sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: Engelli öğrencilerin talepleri halinde sınav sorularını gruplara ayırmak (1-2 soruluk gruplar) ve sınavı uygularken soru grupları arasında ara vermek.)
17.Derslerde kullanılan tüm görsel ve işitsel materyallerde altyazı sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Engelli öğrencilerin talepleri halinde film, video gibi görsele dayalı eğitsel materyallerde altyazı sağlamak, işitsel materyallerde ses kayıtlarının yazılı dökümlerini sağlamak)
18.Derslerde kullanılan tüm görsel materyallerde sesli betimleme sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Engelli öğrencilerin talepleri halinde film, video gibi görsele dayalı eğitsel materyallerde sesli betimleme hizmeti sağlamak ve/veya bu materyallerin sesli betimlemeli şekillerini kullanmak).
19.Yazılı materyalleri sese dönüştüren teknolojik materyaller sağlanması,
(Bu madde kapsamında kabul edilen hizmetler: Engelli öğrencilerin talepleri halinde yazılı materyalleri sese dönüştüren teknolojik materyalleri üniversite içerisinde engelli öğrencilerin kullanımına sunmak ve/veya öğrencilerin bu teknolojik materyalleri ödünç alabilmelerini sağlamak)
20.Fakülte içinde sınıf, salon, mekân vb. ortamlara erişim için sesli yol bulma (navigasyon) hizmeti sağlanması,
(Fakülte içinde açık ve kapalı alanları kapsayan sesli yol bulma hizmetine öğrencilerin erişimlerini sağlamak).
21.Sınıflarda/salonlarda İndüksiyon Döngü Sistemi (induction loop system) sağlanması (Bu madde kapsamında kabul edilen hizmet: İşitme cihazı kullanan bireylerin daha iyi duymalarını sağlayan İndüksiyon Döngü Sisteminin derslerin ve konferansların gerçekleştirildiği sınıf ve salonlarda bulunmasını sağlamak).
22.Fakülteye ait bilgisayar laboratuvarlarının tüm engelli öğrencilerin kullanımına açılması
(Her bir bilgisayar laboratuvarında sadece engelli öğrencilerin kullanımına tahsis edilmiş bilgisayar(lar) bulundurulması).
23. Konferans, kültürel etkinlik vb. ders dışı etkinliklerde işaret dili tercümanı ve sesli betimleme hizmeti (kurum içi/dışı görevlendirmelerle) sağlamak.
Engelli Öğrencilere Yönelik Katkı Payı ve Burs Yardımı Konusunda Bilgilendirme:
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından yürütülen öğrenim ücreti ve/veya öğrenci katkı payı işlemlerinde ikinci öğretim veya birinci öğretim olup azami süreyi aşan engelli öğrencilerde engel oranlarınca öğrenim ücreti ve/veya öğrenci katkı payı ücretlerinde zamanında müracaat etmeleri halinde indirim uygulanır.
Türkiye Engelliler Spor Yardım ve Eğitim Vakfı tarafından öğrencilere verilen burslarda engellilere zamanında müracaat etmeleri halinde ek kontenjan uygulanır.
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından yürütülen Kısmi Zamanlı Çalışma için akademik birimlere zamanında başvuran öğrenciler arasında engelli öğrencilere öncelik tanınır.