Makale

  1. Okumuş Özlem,Öztürk Mesut,"Metacognitive Training for Algebra Teaching to High School Students: an Action Research Study",Learning and Motivation,Q3,vol.88,no:102064,pp:1 - 14, 2024
  2. Charıtakı Garyfalıa,Kourtı Isıdora,Gregory Jess L.,Öztürk Mesut,Ismaıl Zaleha,Alevrıadou Anastasıa,Soulıs Spyrıdon-georgıos,Kyprıotakı Marıa,Sakıcı Şehnaz,Demirel Can,"A Comparative Analysis of Teachers’ Attitudes Towards İncluding All Students in Six Countries",Educational Research and Evaluation, 2024
  3. Sarikaya İsmail, Öztürk Mesut, Özgöl Mustafa,"Development of Self-Regulation Scale for Middle School Students: Validity and Reliability Study",International Journal of Assessment Tools in Education,vol.10,no:4,pp:723 - 740, 2023
  4. Ada Yıldız Kübra, Öztürk Mesut,"Relationship Between Middle School Students Metacognition and Problem-Posing Performance: a Serial Mediation Analysis",Journal of Pedagogical Research,vol.7,no:5,pp:324 - 343, 2023
  5. Öztürk Mesut, Sarikaya İsmail, Ada Yıldız Kübra,"Middle School Students’ Problem Solving Performance: Identifying the Factors That Influence It",International Journal of Science and Mathematics Education,Q2,vol.22,no:6,pp:1363 - 1379, 2024
  6. Erdem Abdurrahim, Öztürk Mesut,"Manipülatif Destekli Üstbilişsel Planlamaya Dayalı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Çarpanlar ve Katları Konusu Örneği",Abant Izzet Baysal Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi,vol.23,no:2,pp:559 - 584, 2023
  7. Öztürk Mesut, Albayrak Samed, Albayrak Mustafa,"Matematik Dilini Anlama ve Kullanma Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması",Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,vol.14,no:2,pp:564 - 574, 2023
  8. Öztürk Mesut, Ada Kübra, Albayrak Mustafa,"Matematiksel Güven Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması",Trakya Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi,vol.13,no:2,pp:1259 - 1269, 2023
  9. Polat Zeynep, Gürbüz Fatih, Öztürk Mesut,"Awareness Scale for the Nature of Transition From Arithmetic to Algebra: Validity and Reliability Study",Turkish Journal of Mathematics Education,vol.4,no:1,pp:24 - 32, 2023
  10. Şahinkaya Tuğba, Öztürk Mesut, Albayrak Mustafa,"Üstbilişsel Improve Tekniğinin Oran-Orantının Öğretimi ve Orantısal Akıl Yürütme Becerisinin Geliştirilmesi Üzerine Etkisi",Kocaeli Universitesi Egitim Dergisi,vol.5,no:2,pp:495 - 516, 2022
  11. Charıtakı Garyfalıa, Kourtı Isıdora, Gregory Jess L., Öztürk Mesut, Ismaıl Zaleha, Alevrıadou Anastasıa, Antonelos Spyrıdon, Sakıcı Şehnaz, Demirel Can,"Teachers’ Attitudes Towards Inclusive Education: a Cross-National Exploration",Trends in Psychology, 2022
  12. Kılıç Mehmet Akif, Öztürk Mesut,"The Process of Learning the Probability with Metacognitive Inquiry: a Teaching Experiment",Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.9,no:2,pp:768 - 787, 2022
  13. Öztürk Mesut, Kaplan Abdullah,"Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik İspat Yapma Süreci: Bir Durum Çalışması",Eurasian Journal of Teacher Education,vol.3,no:1,pp:39 - 54, 2022
  14. Öztürk Mesut, Altun Zeynep Ülkü, Çakır Sanem, Ekici Dilan, İşcan Ayşenur,"Why Do Primary School Students Have Mathematics Anxiety? a Mixed Method Research",Turkish Journal of Mathematics Education,vol.2,no:3,pp:84 - 90, 2021
  15. Öztürk Mesut, Sarikaya İsmail,"The Relationship Between the Mathematical Reasoning Skills and Video Game Addiction of Turkish Middle Schools Students: a Serial Mediator Model",Thinking Skills and Creativity,Q2,vol.40,no:2021,pp:1 - 11, 2021
  16. Öztürk Mesut,"An Embedded Mixed Method Study on Teaching Algebraic Expressions Using Metacognition-Based Training",Thinking Skills and Creativity,Q2,vol.39,no:2021,pp:1 - 15, 2021
  17. Öztürk Mesut,Demir Ümit,Akkan Yaşar,"Investigation of Proportional Reasoning Problem Solving Processes of Seventh Grade Students: a Mixed Method Research",International Journal on Social and Education Sciences,vol.3,no:1,pp:48 - 67, 2021
  18. Öztürk Mesut,"The Relationship Between Self-Regulation and Proportional Reasoning: the Mediating Role of Reflective Thinking Towards Problem Solving",Egitim ve Bilim-Education and Science,vol.45,no:204,pp:143 - 155, 2020
  19. Ada Kübra,Demir Fatih,Öztürk Mesut,"Examination of Sixth Grade Students’xx Problem-Posing Skills: a Case Study",Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi,vol.11,no:1,pp:210 - 240, 2020
  20. Sarikaya İsmail,Töman Ufuk,Öztürk Mesut,"Examining the Variables Predicting Attitudes Towards Teaching Profession of Preservice Classroom Teachers",Acta Didactica Napocensia,vol.11,no:1,pp:129 - 141, 2018
  21. Akkan Yaşar,Öztürk Mesut,Akkan Pınar,"Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Generalization Processes of Patterns: Strategies and Justifications",Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT),vol.8,no:3,pp:513 - 550, 2017
  22. Öztürk Mesut,Kaplan Abdullah,"Matematik Öğretmenlerine Yönelik İspat Yapma Teşhis Testi ve Teste Yönelik Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirilmesi",Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.14,no:1,pp:360 - 381, 2017
  23. Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Üstün Yetenekli Lise Öğrencilerinin İspatla İlgili Kavramlara Yönelik Bilgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi",Journal of Gifted Education and Creativity,vol.4,no:2,pp:19 - 35, 2017
  24. Öztürk Mesut,"Cognitive and Metacognitive Skills Performed by Math Teachers in the Proving Process of Number Theory",ATHENS JOURNAL OF EDUCATION,vol.8,no:1,pp:53 - 72, 2021
  25. Kılıç Mehmet Akif,Öztürk Mesut,Küçük Demir Betül,"Investigation of Teacher Knowledge of Elementary Mathematics Teachers: Case of Probability",Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.9,no:1,pp:13 - 25, 2020
  26. Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Reading Comprehension, Mathematics Self-Efficacy Perception, and Mathematics Attitude as Correlates of Students’ Non-Routine Mathematics Problem-Solving Skills in Turkey",International Journal of Mathematical Education in Science and Technology,vol.51,no:7,pp:1042 - 1058, 2020
  27. Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Temel Matematik İspatlarını Yapmasürecindeki Bilişsel Yapılar ve Argümanları",Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi,vol.8,no:2,pp:429 - 452, 2019
  28. Akkan Yaşar,Öztürk Mesut,Akkan Pınar,Küçük Demir Betül,"Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki İnanışları",Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.21,no:1,pp:156 - 176, 2019
  29. Akkan Yaşar,Akkan Pınar,Öztürk Mesut,Demir Ümit,"Görsel Teoremler Üzerine Matematik Öğretmenleriyle Nitel Bir Çalışma",Journal of Instructional Technologies Teacher Education,vol.7,no:2,pp:56 - 74, 2018
  30. Öztürk Mesut,Kaplan Abdullah,"Cognitive Analysis of Constructing Algebraic Proof Processes: a Mixed Method Research",Egitim ve Bilim-Education and Science,vol.44,no:197,pp:25 - 64, 2019
  31. Öztürk Mesut,Özgöl Mustafa,Akkan Yaşar,"Ortaokul Öğrencilerine Üst Bilişsel Öz-Düzenleme Öğretimine Yönelik Karşılaştırmalı Durum Çalışması: Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşleri ve Tasarladığı Etkinlikler",Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik),vol.48,no:48,pp:54 - 84, 2018
  32. Akkan Yaşar,Öztürk Mesut,Akkan Pınar,Çakır Zafer,"Models and Mathematical Modelling: What Do Teachers and Preservice Teachers Know?",Journal of Curriculum and Teaching,vol.7,no:2,pp:33 - 54, 2018
  33. Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"6-8. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem Çözerken Sergiledikleri Üst Bilişsel Beceriler: Gümüşhane Örneği",Ege Eğitim Dergisi,vol.19,no:2,pp:446 - 469, 2018
  34. Özgöl Mustafa,Sarikaya İsmail,Öztürk Mesut,"Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkinöğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri",Journal of Higher Education and Science,vol.7,no:2,pp:294 - 304, 2017
  35. Kaplan Abdullah,Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,"Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Gümüşhane Örneği",Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.12,no:23,pp:415 - 435, 2017
  36. Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,Kaplan Abdullah,"Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının Belirlenmesi: Kaygı ve Tutum Faktörleri",Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,vol.6,no:2,pp:283 - 302, 2016
  37. Kaplan Abdullah,Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,Duran Murat,"Is There Any Difference Between Mathematics and Mathematics Education Students Views About Mathematical Proof P Matematik ve Matematik Eğitimi Öğrencilerinin Matematiksel İspata Yönelik Görüşleri Arasında Fark Var Mıdır",Journal of Human Sciences,vol.13,no:3,pp:6020 - 6037, 2016
  38. Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Büyüksevindik Baki,Kaplan Abdullah,"Additional Operation Learning Process to the Mild Intellectual Disabilities Students by Means of Virtual Manipulatives a Multiple Case Study",TED EĞİTİM VE BİLİM,vol.41,no:188,pp:175 - 196, 2016
  39. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Doruk Muhammet,Duran Murat,"Matematik Dersinde Bilgisayar Kullanımına Yönelik Zihin Engelliler Öğretmenlerinin Görüşleri",Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.13,no:2,pp:73 - 87, 2016
  40. Kaplan Abdullah,Altaylı Duygu,Öztürk Mesut,"Kareköklü Sayılarda Karşılaşılan Kavram Yanılgılarının Kavram Karikatürü Kullanılarak Giderilmesi",Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.27,no:1,pp:85 - 102, 2014
  41. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Doruk Muhammet,"Matematik Uygulamaları Dersine Yönelik Beklenti Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması",Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.16,no:2,pp:85 - 103, 2014
  42. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Ertör Eren,"Aile Ziyaretlerinin Öğrencilerin Okuluna ve Ailesine Yönelik Tutumuna Etkisi",Milli Eğitim,vol.43,no:200,pp:189 - 199, 2013
  43. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"The Effect of Computer Based İnstruction Method on İnstruction of Ratio Proportion and Development of Proportional Reasoning",Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies,vol.4,no:3,pp:1663 - 1672, 2012
  44. Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,Emre Oktay,"Drama Yöntemiyle Toplama İşlemi İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar",Kastamonu Eğitim Dergisi,vol.24,no:1,pp:183 - 202, 2016
  45. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Ertör Eren,"The Efficiency of Computer Aided İnstruction and Creative Drama on Academic Achievement in Teaching of İntegers to Seventh Grade Students",International Journal of Academic Research,vol.5,no:2,pp:49 - 56, 2013
  46. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Doruk Muhammet,Yılmaz Alper,"Examining the Computer Self Efficacy Perceptions of Gifted Students",The Journal of Counseling and Education,vol.2,no:4,pp:26 - 36, 2013
  47. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Altaylı Duygu,Ertör Eren,"Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması",Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,vol.4,no:2,pp:89 - 103, 2013
  48. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"The Effect of Computer Based İnstruction Method to Resolve Misconceptions on Ratio Proportion Subject",Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies,vol.4,no:1,pp:271 - 282, 2012
  49. Kaplan Abdullah,İşleyen Tevfik,Öztürk Mesut,"6 Sınıf Oran Orantı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi",Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.19,no:3,pp:953 - 968, 2011
  50. Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi",Journal for the Education of the Young Scientist and Giftedness,vol.2,no:2,pp:49 - 57, 2014
  51. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"2 8 Sınıf Öğrencilerinin Simetri Kavramını Anlamaya Yönelik Düşünme Yaklaşımlarının İncelenmesi",İlköğretim Online,vol.13,no:4,pp:1502 - 1515, 2014
  52. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Öçal Mehmet Fatih,"Relieving of Misconceptions of Derivative Concept with Derive",International Journal of Research in Education and Science,vol.1,no:1,pp:64 - 74, 2015
  53. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"Çemberde Açılar Konusunun Öğretiminde Cabri Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi",Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,no:29,pp:109 - 122, 2015
  54. Öztürk Mesut,Kaleli Yılmaz Gül,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Drama Yöntemiyle Kesir Öğretiminden Yansımalar Bayburt Örneği",Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,vol.12,no:31,pp:371 - 394, 2015
  55. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"The Effect of Concept Cartoons to Academic Achievement in Instruction on the Topics of Divisibility",International Electronic Journal of Mathematics Education,vol.10,no:2,pp:67 - 76, 2015
  56. Kaplan Abdullah,Duran Murat,Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,"Effects of İnstruction Based on Realistic Mathematics Education on Mathematics Achievement a Meta Analysis Study",International Journal of Human Sciences,vol.12,no:2,pp:187 - 206, 2015
  57. Öztürk Mesut,Kaleli Yılmaz Gül,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Computer Applications with the Related Facts in Multi Grade Teachers Opinions",Journal of Education and Human Development,vol.4,no:2(1),pp:158 - 170, 2015
  58. Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Necati Seydi Ferahoğlu,"A Mixed Method of the Research Attitudes Towards Mathematics and Visual Arts Courses by Correlation",International Journal of Innovation and Learning,vol.17,no:4,pp:529 - 539, 2015
Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük MEtin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk