Kurumun misyon ve vizyonunu kendi alanı ile ilgili çalışmalar gerçekleştirmek üzere Spor Bilimleri Fakültesi mevzuat kapsamında kurulmuştur.
Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu olarak 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu maddesine göre, 06/06/2013 Bakanlar Kurulu kararınca Bayburt Üniversitesi merkez yerleşke içerisinde 2013 yılında kurulmuştur.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 25/12/2016 tarihli kurul toplantısında 2547 Sayılı Kanunun 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca alınan karar gereği Spor Yöneticiliği Bölümü, Antrenörlük Eğitimi Bölümü ve Rekreasyon Bölümü ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 19.07.2017 tarihli kurul toplantısında da 2547 Sayılı Kanun’ un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca alınan karar gereği de Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi bölümü açılmıştır.
2016-2017 akademik yılında eğitim - öğretim hayatına başlayan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, 25 Haziran 2021 tarihli ve 31522 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile; spor bilimleri alanında nitelikli bireyler yetiştirmek, dünya standartlarında eğitim hizmeti sunmak ve bölgesel, ulusal kalkınmanın bir değeri olmak amacıyla “Spor Bilimleri Fakültesi”ne dönüştürülmüştür.
Yapılan İş ve Görevler:
Spor Bilimleri Fakültesi aktif olarak; Antrenörlük Eğitimi Bölümü I ve II. Öğretim, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü, Spor Yöneticiliği Bölümü ve Rekreasyon Bölümleri ile insan bedeni ve spor bilimiyle ilgili araştırmalar yapmak suretiyle üretilen bilimsel bilgiyi, dünya standartlarına uygun olarak hazırlanmış eğitim plan ve programlarıyla öğrencilere sunarak topluma zeki, çevik, ahlaklı, vatanını ve milletini seven bireyler ve sporcular kazandırabilmeye yönelik çalşmalar yapmaktadır. Fakülte yüklendiği bu misyonu organizasyon şemasında da yer alan aşağıdaki akademik ve idari birimler ile yerine getirmektedir.
1. Birimler
Fakülte Kurulu:
Fakülte kurulu, dekanın başkanlığında fakülteye bağlı bölümlerin başkanları ile varsa fakülteye bağlı enstitü ve yüksekokul müdürlerinden ve üç yıl için fakültedeki profesörlerin kendi aralarından seçecekleri üç, doçentlerin kendi aralarından seçecekleri iki, doktor öğretim üyelerinin kendi aralarından seçecekleri bir öğretim üyesinden oluşur.
Fakülte kurulu akademik bir organ olup aşağıdaki görevleri yapar:
(1) Fakültenin, eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasların, plan, program ve eğitim - öğretim takviminin kararlaştırılması,
(2) Fakülte yönetim kuruluna üye seçilmesi.
Fakülte Yönetim Kurulu:
Fakülte yönetim kurulu, dekan başkanlığında fakülte kurulunun üç yıl için seçeceği üç profesör, iki doçent ve bir doktor öğretim üyesinden oluşur. Fakülte yönetim kurulu dekanın çağırısı üzerine toplanır. Yönetim kurulu gerekli gördüğü hallerde geçici çalışma grupları, eğitim-öğretim koordinatörlükleri kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
Fakülte yönetim kurulu, idari faaliyetlerde dekana yardımcı bir organ olup aşağıdaki görevleri yapar:
- Fakülte kurulunun kararları ile tespit ettiği esasların uygulanmasında dekana yardım etmek,
- Fakültenin eğitim - öğretim, plan ve programları ile takvimin uygulanmasını sağlamak,
- Fakültenin yatırım, program ve bütçe tasarısını hazırlamak,
· Dekanın fakülte yönetimi ile ilgili getireceği bütün işlerde karar almak,
· Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve çıkarılmaları ile eğitim - öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında karar vermek.
Danışma Kurulu:
Danışma Kurulu, yükseköğretim alanındaki istihdam odaklı politikaların oluşturulması ve geliştirilmesi ile buna bağlı yeni açılacak eğitim programları ve kontenjanlarının planlanmasına yönelik süreçlerde görüş ve öneride bulunmak amacıyla oluşturulmuştur. Danışma Kurulu’nun yaptığı işler arasında;
· Yükseköğretim alanındaki istihdam odaklı politikaların oluşturulması ve geliştirilmesine, yeni açılacak eğitim programları için asgari koşulların belirlenmesine, eğitim programları kontenjanlarının planlanması kapsamında yerel, bölgesel ve ulusal düzeydeki ihtiyaç analizlerinin yapılmasına yönelik çalışmalar yapılması/yaptırılması ve çalışmaların sonuçlarının Yükseköğretim Kuruluna sunulmasını sağlamak ile,
· Gerekli görülen konularda çalışma gruplarının kurulması, uzman görüşlerinin alınması yer almaktadır.
Antrenörlük Eğitimi Bölümü:
Bölümün işi; takım sporları veya bireysel sporların farklı dallarında uzmanlaşmış, etik kurallara önem veren, sporcunun sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, üst düzeyde performans için multidisipliner çalışabilen, ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilen, her yaştan sporcuyu antrene edebilen, performans testleri, yetenek seçimi ve yönlendirmesi yapabilen, lider olabilen, araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda, üniversite ya da araştırma birimleri ile ortak çalışabilen Antrenörler (Spor Eğitimcileri) yetiştirmektir.
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü:
Bu bölüm eğitim programı kapsamında yürüttüğü faaliyetlerle; bilimin evrenselliğine inanan, etik kurallara önem veren, öğrencilerinin sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinen, beden eğitimi ve spor eğitimi kavramlarının içeriğini, anlamını ve özelliklerini iyi bilen, beden eğitimi ve spor, eğitim ve sağlık kavramları arasındaki ilişki yararlarını anlayabilen, beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilen, beden eğitimi ve spor derslerini uygulayabilecek biçimde genel kültür ve alan bilgisine sahip, yöneticilik ve eğiticilik açısından toplumun, alanın ve bireyin ihtiyaçlarını karşılayabilen, lider olabilen, din, dil, ırk, cinsiyet, milliyet, renk, düşünce ayrımı yapmadan insanları sevebilen ve saygılı olan, araştırmacı özelliği ile üniversite ya da araştırma birimleri ile ortak çalışabilen Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştirmekle yükümlüdür.
Rekreasyon Bölümü :
Rekreasyon Bölümünün amacı, dünyadaki gelişmelere paralel olarak ülkemizin ihtiyaç duyduğu nitelikli, bilimsel ve teknik gelişmeleri takip edebilen, çağdaş, üretken ve donanımlı rekreasyon liderleri ve araştırmacılar yetiştirmektir. Ayrıca spor bilimi alanında insan anatomisi, fizyolojisi ve psikolojisi hakkında bilgi sahibi, genelde tüm spor branşlarında özelde ise en az bir branşta teorik ve pratik bilgiye sahip; rekreasyon alanında ise insanların serbest zamanlarında kendilerini yenilemesinde ve iş verimliliklerinin artmasında etkin rol oynayan, günümüz gereksinimlerine ulaşarak yeni bilgiyi ve ihtiyaçları takip edebilen, rekreatif faaliyetleri planlama sürecinde gerek takım çalışmasına uyum sağlayabilen ve üretken, gerekse bu faaliyetleri uygulama aşamasında liderlik yapabilecek nitelikli rekreasyon uzmanlarının yetiştirilmesidir.
Spor Yöneticiliği Bölümü :
Spor Yöneticiliği Bölümünde, ülkemizin spor alanında büyük ihtiyacı olan spor yöneticileri yetiştirilmektedir. Spor Yöneticiliği Bölümünün temel amacı, ülkemizde sporun yönetiminde söz sahibi olacak yöneticileri, yönetim biliminin temelleri ile yetiştirilmesini sağlamaktır. Böylece fitness salonları gibi özel küçük işletmelerden, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ya da büyük spor kulüplerinin çeşitli kademelerinin yönetimi gibi geniş bir yelpazede görev yapma imkânını oluşturmaktır.
Fakülte Sekreterliği:
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 51/ b, 51/c maddeleri gereği işlerin yapılması,
- Fakültedeki idari birimlerin mevzuata uygun ve düzen içinde çalışması,
- Fakültenin üniversite içi ve dışı tüm idari işlerini yürütülmesi ve üst makamlara gerekli bilgi akışının sağlanması,
· Akademik Genel Kurul, Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Fakülte Disiplin Kurulu gündemini hazırlanması ve ilgililere duyurulması,
· Fakülte bina ve tesislerinin kullanılabilir durumda tutulmasının sağlanması; gerekli bakım ve onarım işlerinni takip edilmesi; ısınma, aydınlatma, temizlik vb hizmetler.
· Fakülteye gelen ilan ve duyurulardan ilgililerni haberdar edilmesi,
· Öğrenci işleri, personel ve özlük işleri, yazı işleri, mali işler ve teknik işlerin koordinasyonunun sağlanması,
· Halkla ilişkiler, kongre, seminer, toplantı, ağırlamaya yönelik çalışmalarına iş süreçlerinin yürütülmesine destek verilmesi/yardımcı olunması,
· Dekanlıkça Fakülte Sekreterliği’ne iletilen diğer görevlerin gerçekleştirilmesi.
· Bölüm Sekreterliği:
- Bölümle ilgili yazışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesi,
- Bölümle ilgili kurul çağrılarını ve kararları yazarak ilgililere duyurulması,
- Kurallara uygun yazılmış öğrenci dilekçelerinin işleme alınması ve sonuçlandırılması,
- Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Disiplin Kurulu Kararlarının bölümle ilgili maddelerinin yerine getirilmesi,
- Bölüm personelinin izin, rapor ve görevlendirme dosyalarını tutarak gerekli yazışmaların yapılması, göreve başlama tarihleri ile ders telafi formlarının en kısa sürede dilekçeleri ile birlikte ilgili birime ulaştırılması,
- Bölümle ilgili öğrenci sayıları, başarı durumları, mezun sayıları, ders çalışmaları, öğretim elemanlarının kadro durumları vb. istatiksel bilgilerin kayıt altına alınması ve güncellenmesi.
Yazı İşleri Birimi:
- Büro işlerinin zamanında yürütülmesi,
- Gelen ve giden evrakları kayıt altında tutarak ilgili birim/bölüm ve makamlara ulaştırılmasını sağlanması,
- Her türlü tebligatın alınmasınının sağlanması,
- Yazıların genelge ve talimatlar dâhilinde doğru ve düzgün olarak yazılarak günlü, önemli, ivedi ve gizli evraklar ile ilgili işlemlerin yürütülmesi.
Personel ve Özlük İşleri Birimi:
· Akademik ve idari personelin özlük dosyalarını mevzuata göre hazırlanması ve muhafaza edilmesi,
· Nakil, atama ve istifa değişikliklerinin izlenmesi ve ilgili birimlere gerekli bilgilerin aktarılması,
· Görevlendirme, rapor, izin alan ya da ayrılan personelle ilgili bilgileri tahakkuk bürosuna bildirilmesi,
· Akademik personelin görev süreleri, yükselme tarihleri ve askerlik işlemlerini takip ederek Fakülte Sekreteri’ne bildirilmesi, gerekli yazışma ve başvuruların zamanında yapılmasının sağlanması,
- Üst makamlara, diğer kurum ve kuruluşlara gönderilen evrakların bir nüshasının muhafaza edilmesi,
- Dekanlığa ya da kişilere ait her türlü bilgi ve belgenin muhafazası ve korunması,
- Arşivlenmesi gereken evrakların arşivlenmesi, süresi dolanların imha edilmesi ya da geri kazanım için görevli kuruluşlara gönderilmesi,
- Yasa ve yönetmeliklerde yapılan değişikliklerin izlenmesi,
Mali İşler Birimi:
- Görevlendirildiği birimin, bütün işlemlerini kurum mevzuatı çerçevesinde, etkinlik ve verimlilik ilkelerine uygun, kurum bütçe ve iş programlarını dikkate alarak yönetilmesi,
- Bütçe işlemlerinni, satın alma işlemlerinin, kayıtlarının tutulması ve raporlanması,
- Resmi yazışma yoluyla gerçekleştirilen her türlü bütçe ödenekleri revize işlem kayıtlarını “ebütçe” programına işlenmesi, ilgili klasörlerde muhafaza edilmesi,
· Maaş, idari görev ücretleri, tedavi ve ilaç giderleri, yurtiçi ve yurtdışı geçici ve sürekli görev yollukları, ek ders ücretleri, sınav ücretleri, fazla mesailerle ve Fakülte hizmet alımı haberleşme, doğalgaz, elektrik, su vb.) giderlerini ilgili mevzuatına göre tahakkuk ve muhasebe işlemlerinin yapılması,
· Mal beyanlarının 3628 sayılı Mal Bildirimi Kanuna göre alınması, gizlenmesi ve ilgili yerlere gönderilmesinin sağlanması ile diğer beyan ve bildirilerin gönderilmes,
· Görevleri ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, talimat gibi düzenlemelerle ilgili çalışmaların yapılması.
Teknik İşler Birimi:
· Fakülteye ait binalarda bakım onarım çalışmalarının yapılması, yapılamayanların ilgililere
Bildirilmesi,
· Binanın korunmasını, tertip ve düzenin sağlanması, gerekli uygulamaların yapılması,
· İlgili personel ve yardımcıların iş, nöbet ve yer planlarının yapılması,
· Binanın günlük rutin işlerinin kontrolü, sürekli olarak eğitim - öğretime hazır halde tutulması,
· Ofislerde meydan gelen onarımlarnı iş planına göre sıra ile en kısa sürede yapılması,
· İhtiyaç duyulması halinde optik okuyucu, baskı ve fotokopi işlerine yardımcı olunması.
2. Birim Kalite Komisyonu:
- ISO 9001:2018 Kalite Yönetim Sistemi ve YÖKAK Hizmet Akreditasyonu gereklerinin uygulanması ve geliştirilmesi,
· Kalite dokümanlarının hazırlanması,
· Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarınnı dağıtımı, revizyonu ve takibi,
· Dış kaynaklı dokümanların takibi ve muhafazası,
· Birim ve ünitelerden gelen talep formlarının değerlendirilmesi,
· İç tetkiklerinin koordinasyonu, planlanması ve bu plan doğrultusunda tetkiklerin gerçekleştirilmesi,
· Uygun olmayan hizmetlerle ilgili düzeltici ve önleyici faaliyetlerin başlatılması, birimler arası koordinasyon, görüş alış-verişi ve uygunsuzlukların takibi,
· Eğitim faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu ve gerçekleştirilmesi,
· Kalite politikasının, kuruluşun her kademesinde bilinmesi ve uygulanmasının sağlanması.
Not: Fakültemizin iş süreçleri ile ilgili riskler ve fırsatlar SPBF Risk Analizi dokümanına uygun olarak yönetilmektedir.