- Meral Meryem, Samur Esila, Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik Tasarım Uygulamalarına Yönelik Görüşlerithe Opinions of Science Teachers Towards the Engineering Design-Based Applications",Journal of Innovative Research in Social Studies, 2022
- Akkoyun Nida, Altun Yalçın Sema, Çakır Zehra, Yalçın Paşa,"The Effect of Stem and Stem-Based Robotic Activities on the Development of Students’ Perceptions of Mental Risk-Taking and İts Predictors and Their İnquiry Skills in Science Learning",Asian Journal of Contemporary Education,vol.7,no:1,pp:1 - 14, 2023
- Altun Yalçın Sema, Çakır Zehra, Güvenç Günsel Şeyma,"The Effect of Engıneerıng Desıgn-Based Stem Actıvıtıes on the Refugee Students’ Sense of School Belongıng",Journal of Science Learning, 2022
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Prospective Teachers' Stem Attitudes in Relation to Their Innovativeness and Lifelong Learning Levels",Journal on School Educational Technology, 2022
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Montessori Yaklaşım Temelli Stem Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi",Journal of International Scientific Researches, 2019
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Okul Öncesi Eğitiminde Gerçekleştirilen Stem Eğitimlerinin Öğretmen ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi",International Journal of Active Learning, 2020
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema, Tok Turan Zerrin,"İlköğretimde Eğlenceli Eğitim Materyallerinin Kullanımı (Oyunlarla Fen Öğretimi)",International Journal of Scholars in Education, 2021
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"The Investigation of the Effect of Montessori Approach-Based Stem Activities on the Problem-Solving Skills of Pre-Service Preschool Teachers",Kuramsal Eğitimbilim, 2022
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"The Effect of Montessori Approach-Based Stem Education on Pre-Service Pre-School Teachers’ Self-Directed Learning",e-International Journal of Educational Research, 2022
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema, Topsakal İrfan, Topsakal İrfan,"Probleme Dayalı Stem Eğitiminin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Algılarına Etkisi",Science Education International, 2022
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Okul Öncesi Dönemde Mühendislik Tasarımı Eğitiminin Kullanılmasının Öğretmenlerin Gözünden Değerlendirilmesi",Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2022
- Çakır Zehra, Yalçın Paşa,"Montessori Yaklaşımı Temelli Stem Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi",Fen bilimleri öğretim dergisi,vol.8,no:1, 2020
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Pre-School Teacher Candidates' Views on Stem Applications Based on Montessori Approach",Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry,vol.11,no:3, 2020
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"The Effect of the Montessori Approach-Based Stem Activities on the Pre-School Pre-Service Teachers' Lifelong Learning",PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION,no:56,pp:53 - , 2022
- Çakır Zehra, Altun Yalçın Sema,"Montessori Yaklaşımı Temelli Stem Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Fene ve Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına Etkisi",opus,vol.17,no:35, 2021