- Okumuş Özlem,Öztürk Mesut,"Metacognitive Training for Algebra Teaching to High School Students: an Action Research Study",Learning and Motivation,Q3,vol.88,no:102064,pp:1 - 14, 2024
- Charıtakı Garyfalıa,Kourtı Isıdora,Gregory Jess L.,Öztürk Mesut,Ismaıl Zaleha,Alevrıadou Anastasıa,Soulıs Spyrıdon-georgıos,Kyprıotakı Marıa,Sakıcı Şehnaz,Demirel Can,"A Comparative Analysis of Teachers’ Attitudes Towards İncluding All Students in Six Countries",Educational Research and Evaluation, 2024
- Sarikaya İsmail, Öztürk Mesut, Özgöl Mustafa,"Development of Self-Regulation Scale for Middle School Students: Validity and Reliability Study",International Journal of Assessment Tools in Education,vol.10,no:4,pp:723 - 740, 2023
- Ada Yıldız Kübra, Öztürk Mesut,"Relationship Between Middle School Students Metacognition and Problem-Posing Performance: a Serial Mediation Analysis",Journal of Pedagogical Research,vol.7,no:5,pp:324 - 343, 2023
- Öztürk Mesut, Sarikaya İsmail, Ada Yıldız Kübra,"Middle School Students’ Problem Solving Performance: Identifying the Factors That Influence It",International Journal of Science and Mathematics Education,Q2,vol.22,no:6,pp:1363 - 1379, 2024
- Erdem Abdurrahim, Öztürk Mesut,"Manipülatif Destekli Üstbilişsel Planlamaya Dayalı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Çarpanlar ve Katları Konusu Örneği",Abant Izzet Baysal Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi,vol.23,no:2,pp:559 - 584, 2023
- Öztürk Mesut, Albayrak Samed, Albayrak Mustafa,"Matematik Dilini Anlama ve Kullanma Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması",Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,vol.14,no:2,pp:564 - 574, 2023
- Öztürk Mesut, Ada Kübra, Albayrak Mustafa,"Matematiksel Güven Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması",Trakya Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi,vol.13,no:2,pp:1259 - 1269, 2023
- Polat Zeynep, Gürbüz Fatih, Öztürk Mesut,"Awareness Scale for the Nature of Transition From Arithmetic to Algebra: Validity and Reliability Study",Turkish Journal of Mathematics Education,vol.4,no:1,pp:24 - 32, 2023
- Şahinkaya Tuğba, Öztürk Mesut, Albayrak Mustafa,"Üstbilişsel Improve Tekniğinin Oran-Orantının Öğretimi ve Orantısal Akıl Yürütme Becerisinin Geliştirilmesi Üzerine Etkisi",Kocaeli Universitesi Egitim Dergisi,vol.5,no:2,pp:495 - 516, 2022
- Charıtakı Garyfalıa, Kourtı Isıdora, Gregory Jess L., Öztürk Mesut, Ismaıl Zaleha, Alevrıadou Anastasıa, Antonelos Spyrıdon, Sakıcı Şehnaz, Demirel Can,"Teachers’ Attitudes Towards Inclusive Education: a Cross-National Exploration",Trends in Psychology, 2022
- Kılıç Mehmet Akif, Öztürk Mesut,"The Process of Learning the Probability with Metacognitive Inquiry: a Teaching Experiment",Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.9,no:2,pp:768 - 787, 2022
- Öztürk Mesut, Kaplan Abdullah,"Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik İspat Yapma Süreci: Bir Durum Çalışması",Eurasian Journal of Teacher Education,vol.3,no:1,pp:39 - 54, 2022
- Öztürk Mesut, Altun Zeynep Ülkü, Çakır Sanem, Ekici Dilan, İşcan Ayşenur,"Why Do Primary School Students Have Mathematics Anxiety? a Mixed Method Research",Turkish Journal of Mathematics Education,vol.2,no:3,pp:84 - 90, 2021
- Öztürk Mesut, Sarikaya İsmail,"The Relationship Between the Mathematical Reasoning Skills and Video Game Addiction of Turkish Middle Schools Students: a Serial Mediator Model",Thinking Skills and Creativity,Q2,vol.40,no:2021,pp:1 - 11, 2021
- Öztürk Mesut,"An Embedded Mixed Method Study on Teaching Algebraic Expressions Using Metacognition-Based Training",Thinking Skills and Creativity,Q2,vol.39,no:2021,pp:1 - 15, 2021
- Öztürk Mesut,Demir Ümit,Akkan Yaşar,"Investigation of Proportional Reasoning Problem Solving Processes of Seventh Grade Students: a Mixed Method Research",International Journal on Social and Education Sciences,vol.3,no:1,pp:48 - 67, 2021
- Öztürk Mesut,"The Relationship Between Self-Regulation and Proportional Reasoning: the Mediating Role of Reflective Thinking Towards Problem Solving",Egitim ve Bilim-Education and Science,vol.45,no:204,pp:143 - 155, 2020
- Ada Kübra,Demir Fatih,Öztürk Mesut,"Examination of Sixth Grade Students’xx Problem-Posing Skills: a Case Study",Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi,vol.11,no:1,pp:210 - 240, 2020
- Sarikaya İsmail,Töman Ufuk,Öztürk Mesut,"Examining the Variables Predicting Attitudes Towards Teaching Profession of Preservice Classroom Teachers",Acta Didactica Napocensia,vol.11,no:1,pp:129 - 141, 2018
- Akkan Yaşar,Öztürk Mesut,Akkan Pınar,"Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Generalization Processes of Patterns: Strategies and Justifications",Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT),vol.8,no:3,pp:513 - 550, 2017
- Öztürk Mesut,Kaplan Abdullah,"Matematik Öğretmenlerine Yönelik İspat Yapma Teşhis Testi ve Teste Yönelik Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirilmesi",Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.14,no:1,pp:360 - 381, 2017
- Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Üstün Yetenekli Lise Öğrencilerinin İspatla İlgili Kavramlara Yönelik Bilgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi",Journal of Gifted Education and Creativity,vol.4,no:2,pp:19 - 35, 2017
- Öztürk Mesut,"Cognitive and Metacognitive Skills Performed by Math Teachers in the Proving Process of Number Theory",ATHENS JOURNAL OF EDUCATION,vol.8,no:1,pp:53 - 72, 2021
- Kılıç Mehmet Akif,Öztürk Mesut,Küçük Demir Betül,"Investigation of Teacher Knowledge of Elementary Mathematics Teachers: Case of Probability",Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.9,no:1,pp:13 - 25, 2020
- Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Reading Comprehension, Mathematics Self-Efficacy Perception, and Mathematics Attitude as Correlates of Students’ Non-Routine Mathematics Problem-Solving Skills in Turkey",International Journal of Mathematical Education in Science and Technology,vol.51,no:7,pp:1042 - 1058, 2020
- Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Temel Matematik İspatlarını Yapmasürecindeki Bilişsel Yapılar ve Argümanları",Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi,vol.8,no:2,pp:429 - 452, 2019
- Akkan Yaşar,Öztürk Mesut,Akkan Pınar,Küçük Demir Betül,"Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki İnanışları",Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.21,no:1,pp:156 - 176, 2019
- Akkan Yaşar,Akkan Pınar,Öztürk Mesut,Demir Ümit,"Görsel Teoremler Üzerine Matematik Öğretmenleriyle Nitel Bir Çalışma",Journal of Instructional Technologies Teacher Education,vol.7,no:2,pp:56 - 74, 2018
- Öztürk Mesut,Kaplan Abdullah,"Cognitive Analysis of Constructing Algebraic Proof Processes: a Mixed Method Research",Egitim ve Bilim-Education and Science,vol.44,no:197,pp:25 - 64, 2019
- Öztürk Mesut,Özgöl Mustafa,Akkan Yaşar,"Ortaokul Öğrencilerine Üst Bilişsel Öz-Düzenleme Öğretimine Yönelik Karşılaştırmalı Durum Çalışması: Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşleri ve Tasarladığı Etkinlikler",Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik),vol.48,no:48,pp:54 - 84, 2018
- Akkan Yaşar,Öztürk Mesut,Akkan Pınar,Çakır Zafer,"Models and Mathematical Modelling: What Do Teachers and Preservice Teachers Know?",Journal of Curriculum and Teaching,vol.7,no:2,pp:33 - 54, 2018
- Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"6-8. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem Çözerken Sergiledikleri Üst Bilişsel Beceriler: Gümüşhane Örneği",Ege Eğitim Dergisi,vol.19,no:2,pp:446 - 469, 2018
- Özgöl Mustafa,Sarikaya İsmail,Öztürk Mesut,"Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkinöğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri",Journal of Higher Education and Science,vol.7,no:2,pp:294 - 304, 2017
- Kaplan Abdullah,Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,"Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Gümüşhane Örneği",Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.12,no:23,pp:415 - 435, 2017
- Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,Kaplan Abdullah,"Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının Belirlenmesi: Kaygı ve Tutum Faktörleri",Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,vol.6,no:2,pp:283 - 302, 2016
- Kaplan Abdullah,Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,Duran Murat,"Is There Any Difference Between Mathematics and Mathematics Education Students Views About Mathematical Proof P Matematik ve Matematik Eğitimi Öğrencilerinin Matematiksel İspata Yönelik Görüşleri Arasında Fark Var Mıdır",Journal of Human Sciences,vol.13,no:3,pp:6020 - 6037, 2016
- Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Büyüksevindik Baki,Kaplan Abdullah,"Additional Operation Learning Process to the Mild Intellectual Disabilities Students by Means of Virtual Manipulatives a Multiple Case Study",TED EĞİTİM VE BİLİM,vol.41,no:188,pp:175 - 196, 2016
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Doruk Muhammet,Duran Murat,"Matematik Dersinde Bilgisayar Kullanımına Yönelik Zihin Engelliler Öğretmenlerinin Görüşleri",Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.13,no:2,pp:73 - 87, 2016
- Kaplan Abdullah,Altaylı Duygu,Öztürk Mesut,"Kareköklü Sayılarda Karşılaşılan Kavram Yanılgılarının Kavram Karikatürü Kullanılarak Giderilmesi",Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.27,no:1,pp:85 - 102, 2014
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Doruk Muhammet,"Matematik Uygulamaları Dersine Yönelik Beklenti Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması",Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.16,no:2,pp:85 - 103, 2014
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Ertör Eren,"Aile Ziyaretlerinin Öğrencilerin Okuluna ve Ailesine Yönelik Tutumuna Etkisi",Milli Eğitim,vol.43,no:200,pp:189 - 199, 2013
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"The Effect of Computer Based İnstruction Method on İnstruction of Ratio Proportion and Development of Proportional Reasoning",Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies,vol.4,no:3,pp:1663 - 1672, 2012
- Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,Emre Oktay,"Drama Yöntemiyle Toplama İşlemi İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar",Kastamonu Eğitim Dergisi,vol.24,no:1,pp:183 - 202, 2016
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Ertör Eren,"The Efficiency of Computer Aided İnstruction and Creative Drama on Academic Achievement in Teaching of İntegers to Seventh Grade Students",International Journal of Academic Research,vol.5,no:2,pp:49 - 56, 2013
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Doruk Muhammet,Yılmaz Alper,"Examining the Computer Self Efficacy Perceptions of Gifted Students",The Journal of Counseling and Education,vol.2,no:4,pp:26 - 36, 2013
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Altaylı Duygu,Ertör Eren,"Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması",Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,vol.4,no:2,pp:89 - 103, 2013
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"The Effect of Computer Based İnstruction Method to Resolve Misconceptions on Ratio Proportion Subject",Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies,vol.4,no:1,pp:271 - 282, 2012
- Kaplan Abdullah,İşleyen Tevfik,Öztürk Mesut,"6 Sınıf Oran Orantı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi",Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi,vol.19,no:3,pp:953 - 968, 2011
- Öztürk Mesut,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi",Journal for the Education of the Young Scientist and Giftedness,vol.2,no:2,pp:49 - 57, 2014
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"2 8 Sınıf Öğrencilerinin Simetri Kavramını Anlamaya Yönelik Düşünme Yaklaşımlarının İncelenmesi",İlköğretim Online,vol.13,no:4,pp:1502 - 1515, 2014
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Öçal Mehmet Fatih,"Relieving of Misconceptions of Derivative Concept with Derive",International Journal of Research in Education and Science,vol.1,no:1,pp:64 - 74, 2015
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"Çemberde Açılar Konusunun Öğretiminde Cabri Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi",Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,no:29,pp:109 - 122, 2015
- Öztürk Mesut,Kaleli Yılmaz Gül,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Drama Yöntemiyle Kesir Öğretiminden Yansımalar Bayburt Örneği",Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,vol.12,no:31,pp:371 - 394, 2015
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,"The Effect of Concept Cartoons to Academic Achievement in Instruction on the Topics of Divisibility",International Electronic Journal of Mathematics Education,vol.10,no:2,pp:67 - 76, 2015
- Kaplan Abdullah,Duran Murat,Doruk Muhammet,Öztürk Mesut,"Effects of İnstruction Based on Realistic Mathematics Education on Mathematics Achievement a Meta Analysis Study",International Journal of Human Sciences,vol.12,no:2,pp:187 - 206, 2015
- Öztürk Mesut,Kaleli Yılmaz Gül,Akkan Yaşar,Kaplan Abdullah,"Computer Applications with the Related Facts in Multi Grade Teachers Opinions",Journal of Education and Human Development,vol.4,no:2(1),pp:158 - 170, 2015
- Kaplan Abdullah,Öztürk Mesut,Necati Seydi Ferahoğlu,"A Mixed Method of the Research Attitudes Towards Mathematics and Visual Arts Courses by Correlation",International Journal of Innovation and Learning,vol.17,no:4,pp:529 - 539, 2015