Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı,
- Matematik Eğitimi (Atatürk Üniversitesi Ortak) Tezli Yüksek Lisans Programından 29,
- Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programından 9,
- Fen Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programından 12,
olmak toplam 50 öğrenci mezun etmiştir.
Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.Tezleri erişim için tıklayınız.
Tez No | Yıl | Tez Türü | Program | Yazar | Tez Danışman | Tez Adı (Orijinal/Çeviri) |
---|---|---|---|---|---|---|
861938 | 2024 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | DERYA BEKMEZCİ | Doç. Dr. Ufuk TÖMAN | Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular hakkındaki bilinç ve algı düzeylerinin incelenmesi |
863257 | 2024 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | EMİNE SAYGIN | Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK | Türkiye'de fen eğitiminde işbirlikli öğrenme modeli ile ilgili yayımlanan çalışmaların incelenmesi |
863200 | 2024 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | GÜLİSTAN AYHAN | Doç. Dr. Ufuk TÖMAN | Ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları, ekolojik ayak izi ve su ayak izi kavramları ile ilgili bilişsel gelişimlerinin incelenmesi |
869120 | 2024 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | IŞIN KAHVECİ | Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ | Harmanlanmış öğrenme yaklaşımının 7.sınıf fen bilimleri dersinde akademik başarıya etkisi |
881649 | 2024 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | FATMA ÇALIK BOZKIR | Doç. Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ | Etnomatematik etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme tutumlarına etkisi |
894280 | 2024 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | FATMA YAVUZ TAKIM | Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU | Ters yüz öğrenme modeli ile parabol konusunun işlenişinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi |
874613 | 2024 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | FURKAN ERTAÇ | Prof. Dr. Mustafa ALBAYRAK | Ortaokul öğrencilerinin kesir başarısında öğretmenin kullandığı matematik dili ve öğrenci öz yeterliğin etkisi |
885121 | 2024 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | KÜBRA KOÇOĞLU | Doç. Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ | Doğal sayılarla çarpma işleminde yaşanan öğrenci güçlüklerinin giderilmesinde çoklu temsil kullanımı: Bir eylem araştırması |
876135 | 2024 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | MERVE DOĞAN | Prof. Dr. Mustafa ALBAYRAK | Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüş ve ihtiyaçlarının incelenmesi |
853197 | 2024 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | ÜMİT AYDIN | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Matematik eğitiminde üstbilişe dayalı öğretime yönelik bir meta-analiz |
833143 | 2023 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | SÜMEYRA DEMİROĞLU ÇİÇEK | Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK | 10.sınıf ekosistem ekolojisi konusunun öğretiminde öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin etkisi |
802059 | 2023 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | ADEM TÜRK | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Ortaokul öğrencilerinin eşittir işaretinin anlamına yönelik algıları: Gelişimsel bir araştırma |
831907 | 2023 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | AYŞENUR GÖKBURUN | Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | Ortaokul öğrencilerinde üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin matematiksel güvene etkisi |
820846 | 2023 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi | SAMED ALBAYRAK | Prof. Dr. Mustafa ALBAYRAK | Ortaokul öğrencilerinin matematik dilini anlama ve kullanma becerilerinin incelenmesi |
753753 | 2022 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | ÖZLEM OKUMUŞ | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Üstbilişsel planlamaya ve izlemeye dayalı tasarlanan öğretimin cebir öğrenimine etkisi: İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler konusu örneği |
738320 | 2022 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | TUĞBA ŞAHİNKAYA | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Oran-orantı konusunun öğretimi ve orantısal akıl yürütme becerisinin geliştirilmesinde üstbilişsel IMPROVE tekniğinin etkililiğinin incelenmesi |
761630 | 2022 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | ÜMMÜNUR AKBEN | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Harmanlanmış eğitim aracılığı ile cebir öğretimine yönelik özdüzenlemeli öğrenme ortamı: Bir öğretim mühendisliği tasarımı |
733183 | 2022 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | ZEYNEP POLAT | Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ | Cebir öğretimine yönelik tasarlanan hizmet içi eğitim kursunun etkililiğinin incelenmesi: Deneysel bir araştırma |
695232 | 2021 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | ABDURRAHİM ERDEM | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Manipülatif destekli üstbilişsel planlamaya dayalı öğretimin değerlendirilmesi: Çarpanlar ve katları konusu örneği |
659561 | 2021 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | DİLARA TERCAN | Doç. Dr. Gürkan YILDIRIM | Türkiye'de matematik ve fen bilimleri eğitimi alanında yayınlanan tezlerde kullanılan öğretim teknolojilerin incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması |
672235 | 2021 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | EMİNE ECEM KALKAN | Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | Ergenlerin olumsuz otomatik düşüncelerinin, yaşam doyumlarına etkisinin incelenmesi |
690821 | 2021 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | ÖMER GÖKBURUN | Doç. Dr. Ufuk TÖMAN | Cebirsel düşünme kavramının ortaokul seviyesinde öğrenilme durumunun araştırılması |
649945 | 2020 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | MEHMET AKİF KILIÇ | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Matematik öğretmeni adaylarının olasılık alan bilgilerine yönelik tasarlanan üst bilişsel sorgulamaya dayalı öğrenme ortamı: Bir öğretim deneyi |
549676 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | HAVVA TERZİ | Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | Zekâ oyunlarının 6. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkileri |
571089 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | KÜBRA ADA YILDIZ | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Üst biliş ile problem kurma performansı arasındaki ilişkide matematik ve Türkçe derslerinin aracılık rolü |
566944 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | MEHMED FATİH CAMADAN | Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU | 6. Sınıf öğrencilerinin cebir konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi |
565800 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | SERDAR YILDIZ | Doç. Dr. Ufuk TÖMAN | 8. sınıf öğrencilerinin pisagor bağıntısı ile ilgili görsel, sembolik ve cebirsel-sözel temsillerin bulunduğu matematiksel problemleri çözme becerilerinin incelenmesi |
576121 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | ÜMİT DEMİR | Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK | Ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme süreçlerinin bilişsel açıdan incelenmesi |
569822 | 2019 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | AKIN AYKUT KONAKCI | Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ | Fen bilimleri öğretmenlerinin ve fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre bilgi ve çevre eğitimi öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi |
585429 | 2019 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | ELİF BAŞARAN GÜLLÜCE | Doç. Dr. Ufuk TÖMAN | Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretim becerilerinin öz değerlendirme yöntemiyle incelenmesi |
571830 | 2019 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | SEMANUR ARICI DAĞ | Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ | Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeylerinin ve fen öğretimine yönelik tutumlarının incelenmesi |
575912 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | BETÜL DÜZENLİ ÇİL | Doç. Dr. Gürkan YILDIRIM | Geometri öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımı: 2000 - 2018 yılları arası yazılan lisansüstü tezlerin bloom taksonomisine göre incelenmesi |
577686 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | BURAK VARSAK | Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | DEHB tanılı ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi ve matematik hakkında görüşlerinin değerlendirilmesi |
591014 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | GÜL MİNE BAYRAM GÜN | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER BİLEN | 2008-20l8 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında incelenmesi |
585910 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | HİLAL KARADENİZ | Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ | STEM uygulamalarının öğrencilerin STEM farkındalıkları üzerine ve 'Üçgenler' ünitesindeki başarılarının kalıcılık düzeyine etkisi |
589570 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | MERT ÇAYAN ÖZDEMİR | Doç. Dr. Tuba AĞIRMAN AYDIN ve Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | Ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarının geometri öğretiminde kullanılmasının matematik öğretmeni adaylarının geometriye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi |
613511 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | MUHAMMET FURKAN SARIASLAN | Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | Teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamda geometri öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki başarısına etkisi |
593037 | 2019 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi (Atatürk Üni. Ortak) | ÜMRAN DÜZEN KARATEPE | Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | Matematik merkezli STEM etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerine etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi |
518666 | 2018 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | EBUBEKİR ÖZ | Doç. Dr. Gül KALELİ YILMAZ | 2005-2018 yılları arasında değişen ortaokul matematik öğretim programlarının öğretmen görüşleri ve içerik boyutları açısından değerlendirilmesi |
525132 | 2018 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | MİKAİL YÜKSEL | Doç. Dr. Gül KALELİ YILMAZ | Çokgenler konusunda tasarlanan farklı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerine etkisi |
495602 | 2018 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | SEDEF ÇOLAKOĞLU | Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR | Çember konusunun geogebra yazılımıyla öğretiminin 7.sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkisi |
516064 | 2018 | Yüksek Lisans | Fen Bilgisi Eğitimi | EZELNUR ÇEKER | Doç. Dr. Ufuk TÖMAN | Mikroorganizma kavramının farklı öğrenim seviyelerinde öğrenilme durumunun incelenmesine yönelik gelişimsel bir araştırma |
431545 | 2016 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | CEM KURDAL | Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya KARADAĞ | Dinamik ve etkileşimli matematik öğrenme ortamlarında öğrencilerin kesirler ve oran orantı konusunda yaptığı hatalar ve çözüm önerileri |
431546 | 2016 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | ŞEYDA BİRNİ SEZER | Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya KARADAĞ | İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programında geometri öğretimi: Uygulama ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi |
395120 | 2015 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | ALİ ERGÜN | Doç. Dr. Gül KALELİ YILMAZ | Matematik öğretmeni adaylarının öğretmene biçtiği roller ve teknoloji kullanım düzeylerine mikro öğretim yönteminin etkisi |
385548 | 2015 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | ALPER HANCİ | Doç. Dr. Gül KALELİ YILMAZ | 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve TIMSS matematik başarılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi: Bayburt ili örneği |
415839 | 2015 | Yüksek Lisans | Matematik Eğitimi ( Atatürk Üni. Ortak) | MURAT IRMAK | Prof. Dr. Hüseyin IZGAR | Matematik öğretmenlerinin yılmazlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi |