Uluslararası Öğrenci Yükümlülükleri
Üniversiteye başvuran ve kayıt hakkı kazanan uluslararası öğrenciler;
- Başvuru koşullarında belirtilen belgeleri Ofis’e teslim etmekle,
- İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı ile YÖK Başkanlığı arasında Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin imzalanan ve 29.11.2023 tarihinden itibaren beş yıl süreliğine yürürlüğe giren “Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İş Birliği Protokolü’ne istinaden, öğrenciler ikamet izni için gerekli belgeleri ve gerekli görüldüğü takdirde Komisyon tarafından istenecek diğer belgeleri Ofise teslim etmekle;
- Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre gerekli işlemleri yapmakla ve gerekli belgeleri almakla, şahsi, medeni ve öğrenim durumlarıyla ilgili değişiklikleri on beş gün içinde Ofis’e bildirmekle,
- İkamet izinlerini yenilemek için ikamet izninde yazılı sürenin sona ermesinden itibaren gerekli uzatma evrakları ile birlikte Ofis’e müracaat etmekle;
- İkamet izinlerini veya pasaportlarını kaybetmişlerse/değiştirmişlerse, ilgili makamlara derhal müracaat ederek yenisini almakla ve Ofis’e bildirmekle,
- İkamet adreslerini değiştirmişlerse bu değişiklikleri ayrıldıkları ve adreslerini naklettikleri yerlerin İl Göç İdarelerine bildirmekle yükümlüdür.
Bayburt Üniversitesi Türkiye’ye yükseköğrenim amacıyla gelen uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye giriş ve kalışlarına ilişkin belgelerini kayıt işlemleri sırasında kontrol ederek Türkiye’de yasal kalış hakkı bulunmayan uluslararası öğrencilerin üniversiteye kaydını yapmaz.