İKAMET İZNİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ DUYURU

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı arasında Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin imzalanan İş Birliği Protokolüne istinaden 29.11.2023 tarihinden itibaren üniversitemize kayıt yaptıran uluslararası öğrenciler ikamet izni için aşağıdaki adımları takip etmeli ve belirtilen gerekli belgeleri ofisimize teslim etmelidir. Belgelerini teslim etmeyen öğrenciler ikamet izni alamaz. 

ADIM ADIM İKAMET İZNİ

  • Öğrenci kayıtlarını tamamlayan öğrenciler, öğrenimleri süresince almaları zorunlu olan ikamet izni belgesi için Göç İdaresi Başkanlığı’nın kurumsal internet sitesinde yer alan https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden başvuru yapmaları gerekmektedir.
  • Başvurusunu yapan öğrenci, yukarıda belirtilen adresten ikamet izni başvurusunu yaptıktan sonra ikamet izni öğrenci kayıt formuyla beraber formda belirtilen belgeleri randevu tarihini beklemeksizin en kısa süre içerisinde Üniversitemizin Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne teslim etmeleri gerekmektedir.
  • Söz konusu başvurular, vize ya da vize muafiyeti, varsa farklı amaçlarla edinilmiş ikamet izni veya ikamet izni yerine geçen belgelerinin geçerliliği içinde yapılmalıdır. Aksi halde öğrenci okuluna devam edemez.
​​​​Uluslararası İlişkiler Ofisine Teslim Edilmesi Gereken Forma Belirtilen Belgeler;

1.    İkamet izni kayıt/ başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
2.    Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
3.    Öğrencilik durumunu gösterir belge (öğrenci işlerinden alınacak)
4.    4 adet biometrik fotoğraf
5.    Geçerli Sağlık Sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
6.    Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge

  • Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi” yeterlidir.)
  • Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
  • Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
  • Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kaldığına dair belge (ilgili makama şeklinde yazılmalı kaşeli, imzalı ve tarihli olmalı)
  • Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onayı taahhüdü)

7.    İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
8.    18 yaşından küçük yabancılar için;
Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle (öğrenim vizesi) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.)
9. Ulusal elektronik tebligat sistemi adresi (sadece uzatma başvuruları için) 

NOT: Yeni kayıt olan ve ikamet iznini uzatması gereken öğrenciler beyan belgesini doldurarak yukarıdaki belgelerle birlikte uluslararası ilişkiler ofisine teslim etmesi gerekmektedir. Beyan belgesine ulaşmak için tıklayınız.

NOT: Üniversitemize kayıtlı yabancı uyruklu öğrencilerimiz, ikamet izni belgesini teslim aldıktan sonra yabancı kimlik numaralarını (9… ile başlayan) Uluslararası İlişkiler Ofisi'ne bildirmek zorundadır. 

 

Yayın Tarihi: 
Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük MEtin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yukarı