Elektronik İmza Başvuru Süreci (İlk Sertifika ve Yenileme)
1. EBYS’de imza yetkisi tanımlanan tüm personele Üniversitemizce Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) alınmaktadır.
2. “İlk sertifika” veya “Yenileme” olarak NES almak isteyen personel bağlı olduğu birime dilekçe ile başvurur.
3. Birimi tarafından NES alması uygun görülen personel için doldurulan NES Talep Formu bir üst yazıyla Bilgi İşlem Daire Başkanlığına gönderilir.
4. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tüm birimlerden gelen talepleri toplu halde haftanın son iş günü KamuSM’ye gönderir.
5. KamuSM tarafından ilgili kişilerin e-posta adreslerine ön başvuruya ait Nitelikli Elektronik Sertifikası Başvuru Formu bilgilendirme e-postası gönderilir.
6. Kişiler gönderilen e-postaya istinaden https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr adresindeki Online İşlemler Nitelikli Elektronik Sertifika -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri menüsünden doldurdukları Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin çıktısını alıp imzaladıktan sonra formu bireysel olarak Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK GEBZE yerleşkesi adresine gönderir.
- NES Talep Formu için tıklayınız
- Kilit Çözme Yardım için tıklayınız
- Sıkça Sorulan Sorular için tıklayınız
- EBYS Mobil Uygulama için tıklayınız
- Sertifikamı aldım ne yapmalıyım?