Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15 Kasım 2024 tarihinde önemli bir toplantıya ev sahipliği yaptı. Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sedat Maden başkanlığında gerçekleşen toplantıda, Birim Kalite Komisyonu üyeleri ile birlikte KAP (Kurumsal Akreditasyon Programı) öncesi genel değerlendirme yapıldı.
Toplantıda, YÖKAK (Yükseköğretim Kalite Kurulu) kalite standartlarına uyum ile ilgili yapılan çalışmalar detaylı bir şekilde ele alındı. Fakülte birimlerinin belirlenen kalite standartlarına uygun şekilde çalışıp çalışmadığı, politika, hedefler ve prosedürlere ne kadar riayet ettiği incelendi. Katılımcılar, kalite süreçlerine dair güncel durumlarını, karşılaşılan zorlukları ve çözüm önerilerini paylaşarak verimli bir tartışma ortamı oluşturdu.
Prof. Dr. Sedat Maden, toplantının son derece verimli geçtiğini ve değerlendirmelerin olumlu olduğunu belirtti. Ayrıca, denetleme öncesi ve sonrası durumlar hakkında görüş alışverişinde bulunmanın, üniversitenin kalite standartlarına daha iyi uyum sağlaması açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
Sonuç olarak, Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi, KAP süreci öncesi yapılan bu genel değerlendirme toplantısıyla, kalite standartlarına uyum konusunda ne kadar kararlı olduğunu bir kez daha gösterdi.
Toplantı ile ilgili olarak;
Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP)
Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP) yükseköğretim kurumlarındaki kalite güvencesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi süreçlerinin “planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma” döngüsü kapsamında değerlendirilmesini sağlayan bir dış değerlendirme yöntemidir.
KAP Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından oluşturulan değerlendirme takımları tarafından Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Ölçütleri ile Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Kılavuzu kapsamında yürütülmektedir.
Her yıl KAP’a dâhil edilecek yükseköğretim kurumları YÖKAK tarafından belirlenmekte ve belirlenen bu yükseköğretim kurumlarının yapısına uygun olarak değerlendirme takımları oluşturulmaktadır. Söz konusu değerlendirme takımları tarafından ilgili yükseköğretim kurumlarına iki ziyaret (ön ziyaret ve saha ziyareti) gerçekleştirilmektedir.
Bu ziyaretleri neticesinde değerlendirme takımları tarafından Kurumsal Akreditasyon Raporları (KAR) hazırlanmakta ve bu raporlar göz önünde bulundurularak YÖKAK tarafından akreditasyona ilişkin karar verilmektedir.