Mobile Logo İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı

Güvenli Şehrin Huzurlu Üniversitesi
Amaç, İş ve Görevlerimiz
Amacımız;

Hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan, para ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır.

Yapılan İş ve Görevlerimiz;
 

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı, hizmet birimi olarak görev yapmakta olup 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun 51. Maddesi gereğince kurulan idari teşkilatlardandır.

Üniversite taşıtlarının alımı, trafik sigortasının yaptırılmasını ve bakım onarım işlerinin yaptırılması sağlamak,

Üniversitenin tüm birimlerinin her türlü ekipman, donanım, mal ve hizmet alımları ihalelerini gerçekleştirmek,

Daire Başkanlığımızın bütçesini hazırlamak, ödenek durumlarını izlemek,

Üniversite lojmanlarının devir-teslim işlemlerini yürütmek,

Daire başkanlığımızca satın alınan veya bağış yoluyla alınan taşınırların Muayene Kabul Komisyonları yapılan, onay belgesi faturası ve Teknik Şartname değerlendirme raporu bulunan Taşınırların cins ve niteliklerine teslim almak ve ilgili birimlere teslim etmek,

Üniversitenin ve bağlı birimler arasında malzeme nakil hizmetini sağlamak,

Üniversitenin kampüslerinin 24 saat esasına göre güvenliği sağlamak,

Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Bölüm ve Merkezler, Genel Sekreterlik ve Genel Sekreterliğe Bağlı Daire Başkanlıkları (Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı hariç) ve Hukuk Müşavirliği'ne ait her türlü malzemenin giriş-çıkış kaydı, depolama, tasnif, koruma, zimmet, terkin, devir ve sayım işlemlerini yaptırmak,

Rektörlük ve bağlı birimlerin temizlik işlerinin yürütülmesi, rektörlük araçlarının sevk ve idaresi ile Personel Taşıma Servisi hizmetlerinin takibi ve kontrolü,

Bütçe kanun tasarısı içinde yer alan İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına ait ödemelerde "Harcama Yetkilisi" ve Harcama Yetkilisinin, verdiği ödemelerde ihale komisyon kararlarını ihale yetkilisi olarak imzalar,

İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı bütçesinin Harcama Yetkilisi olarak imzalamak,

Yılsonu Taşınır Mal Sayım Raporlarını hazırlamak,

İMİD bu görevlerini kendisine bağlı aşağıda belirtilen birimler aracılığıyla yerine getirmektedir;


Birimler;

 

MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

a.    Satın Alma Birimi

Satın alınması gereken malzemelerle ilgili piyasa fiyat araştırması yaparak satın alma prosedürlerini takip edip gereksinim duyulan mal veya hizmeti kamu yararına olacak şekilde ve en uygun zamanda satın almak.

b.    Tahakkuk Birimi

Satın alma ve tahakkuk biriminden gelen satın alma evraklarının tahakkukunu yaparak muhasebe birimine göndermek.

c.    Taşınır Kayıt Kontrol Birimi
Harcama birimince edinilen demirbaş ve diğer malzemenin kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine göre ambarlara giriş çıkışını yapmak, kişilere verilenleri kişilere zimmetlemek, alınan malzemeyi kontrol ederek depolarda saklanmasını sağlamak, yılsonunda sayım işlemlerini yaparak, ayniyat hesabını ilgili yerlere göndermek

d.    İhale Birimi

Üniversitenin ihtiyaç duyduğu her türlü mal ve hizmeti Kamu İhale Usulüne uygun olacak şekilde ihale yoluyla alımını sağlamaktadır.

e. Memur Sürekli İşçi ve Sözleşmeli Personel Maaş Birimi

Üniversitemiz personelinin maaş-tahakkuk işlemlerinin  gerçekleştirilmesini ayrıca maaş-tahakkuk yapılan personellere ait aylık kesenek bildirimlerinin Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilmesine ilişkin işlemleri yürütülmesi ve üniversitemiz bünyesinde emekli olan personellerimize, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ödenen emekli ikramiyesi, makam, temsil, görev tazminatları, ölüm yardımı faturalarının ve 5510 sayılı kanunun 81. maddesinin (h) fıkrası gereğince %20 ek karşılıkların tahakkuk evraklarının hazırlanması ve SGK’na transfer edilmesine ilişkin işlemlerini yürütmek.

 
İDARİ  İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

a.    Lojman İdare Amirliği

Üniversitenin kullanımında bulunan ve ihtiyacı olan lojmanların en iyi hizmeti verecek şekilde bulundurulması, tahis edilmesi, tahsis sahiplerinden teslim  alınması, temizlik ilşleri ile bu lojmanlarla ilgili kira bedelleri, ortak gider ve diğer fatura işlemlerini yürütmektedir.

b.    Araç Sevk Amirliği

Üniversitenin taşıma ve servis işlerini aksatmadan en hızlı şekilde gerçekleştirmek.

c.    Yazı İşleri

Birimin her türlü iç ve dış yazışmalarını yaparak arşivlenmesini sağlamak.

d. Memur Sürekli İşçi ve Sözleşmeli Personel Birimi

Üniversite personelinin izin ve özlük işlemlerini yürütmek.


BİRİM KALİTE KOMİSYONU

BAYÜ Kalite Politikası ve Hedefleri doğrultusunda başkanlıkta Kalite/Yönetim Sistemi kurulması, uygulanması, izlenmesi ve sürekliliğinin sağlanması çalışmalarını Daire Başkanı adına yürütür.

Yayın Tarihi: 
Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük MEtin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yukarı