Amacımız;
Üniversitemizde hizmet verdiğimiz bütün alanlara hukukun üstünlüğü düsturundan hareketle Üniversitemizin misyon ve vizyonuna uygun olarak, teknolojik gelişmelerden yararlanarak, şeffaflık ve güvenirlilik ilkelerini de göz önünde bulundurarak daha etkin ve kaliteli sunmaktır. Üniversitemiz Hukuk Müşavirliği hizmet kalitesini en üst düzeyde tutmak amacıyla modern yönetim tekniklerinden faydalanmak suretiyle, çalışan kalitesinin ön plana çıkarılacağı ve çalışanların motivasyon ve memnuniyetinin artırılacağı şartları sağlar. Hukuk Müşavirliği gelişen ve değişen hukuki ihtiyaçlara anında uyum sağlayarak hizmette kalite ve verimliliği en üst düzeyde tutabilmek amacıyla kurum içi eğitim ve bilgilendirme planlamaları yapar. Hizmet alanların memnuniyet düzeylerini artırmak için personelin birimde yapılan her işi bilmesini sağlar. Bu kapsamda tüm faaliyetlerinde üniversitenin stratejik hedeflerini gözeterek; şeffaflık, hesap verebilirlik, sürekli iyileştirme ilkelerini benimser. Bunları yanı sıra Birimimizde Entegre Kalite Yönetim Sistemi-EKYS ile ilgili farkındalığı artırmak, YÖKAK Hizmet Akreditasyonu süreçlerinin daha etkin uygulanmasını sağlamak da başlıca amaç ve görevlerimiz arasındadır.
Hukuk Müşavirliği, BAYÜ’nün misyonu doğrultusunda sorumluluk alanına giren iş ve işlemleri yerine getirmek üzere BAYÜ’nün kuruluş tarihi olan 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Kanunu’nun Ek 97. Maddesinin a fıkrası ile birlikte 2008 yılında kurulmuştur.”
Hukuk Müşavirimizin Görev, Yetki ve Sorumlulukları :
1. “247 Sayılı Yükseköğretim Kanunu”, “657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu”, “5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu”. “124 Sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” 35’inci maddesindeki görevleri yapmak.
2. Üniversitenin hukuk hizmetlerini aksamadan yürütülmesini sağlamak.
3. Müşavirlikte görevli avukat ve diğer personel ile ilgili eşgüdüm, hizmet içi eğitim ve denetim görevini yapmak.
4. Hukuk Müşavirliği ile Üniversiteye bağlı diğer birimler arasında işbirliğini sağlamak.
5. Hukuk hizmetlerinin, güncel mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak, denetlemek ve organize etmek.
6. Müşavirliğe gelen evrakların imza karşılığı alınmasını, kayıt edilmesini ve ilgilisine iletilmesini sağlamak.
7. Hukuk müşavirliğince yürütülen işlemlerle ilgili gerektiğinde ve istendiğinde rapor hazırlamak ve bilgi vermek.
8. Yılsonu itibariyle saklanması, yok edilmesi ve arşive gönderilmesi gereken evrakların belirlenerek söz konusu işlemlerin yerine getirilmesini sağlamak.
9. Bulunduğu birimin memurları tarafından hazırlanan yazı ve dosyaları içerik ve biçim yönünden inceleyerek gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlamak.
10. Gelen ve giden evrakın kayıt, çoğaltma, dağıtım, dosyalama, sevk ve arşivleme hizmetlerini izlemek ve yapılmasını sağlamak.
11. Müşavirliğe gelen evrakların imza karşılığı alınmasını, kayıt edilmesini ve ilgilisine iletilmesini sağlamak.
12. Sözlü ve yazılı iletişim kanallarını etkin bir şekilde kullanabilmek,
13. Meslek etiğine uygun davranışlar sergilemek.
14. Kalite Yönetim Sistemi kapsamında verilen tüm görevleri yerine getirmek.
15. KYS kapsamında Birim Amiri olarak gerçekleşen eğitimlerde bulunmak.
Avukatımızın Görev, Yetki ve Sorumlulukları :
1. Bayburt Üniversitesi Rektörlüğü leh ve aleyhine açılan dava ve icra takiplerinde vekil sıfatıyla üniversiteyi temsil etmek.
2. Bayburt Üniversitesi Rektörlüğü leh ve aleyhine açılan icra takiplerini ve davaları takip etmek.
3. İdare tarafından yapılacak eğitim programı hazırlık çalışmalarına ve uygulamalarına katılmak.
4. Hukuk alanındaki gelişmelerle ilgili seminerleri, konferansları ve mevzuatta yapılan değişiklikleri takip etmek.
5. Rektörlük ve diğer birimlerde oluşan hukuki sorunlarla ilgili görüş vermek.
6. Rektörlük ve diğer birimlerde yürütülen soruşturmalara katkıda bulunmak.
7. Görevli bulunduğu birim ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
8. Hukuk Müşavirinin vereceği diğer işleri yapmak.
9. Görevinin gerektirdiği mesleki yeterliliği geliştirmek.
10. Birim Yönetim Temsilcisinin KYS kapsamında hazırladığı evrakları gözden geçirmek.
11. Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde hazırlanması gereken evraklarda birimdeki personel ile ortak hareket etmek, gerekli sayısal veriler söz konusu olduğunda destek sağlamak.
12. KYS kapsamında Birim Yönetim Temsilcisi ile gerçekleşen eğitimlerde bulunmak.
Memurumuzun Görev, Yetki ve Sorumlulukları :
1. Hukuk Müşavirliği gelen-giden evraklara ilişkin işlemleri E-BYS üzerinden ve ıslak imzalı olarak gerçekleştirmek ve resmi yazışmaların yürütülmesini sağlamak.
2. Hukuk Müşavirliği iletişim, toplantı ve program organizasyonlarının gerçekleştirilmesini sağlamak.
3. Hukuk Müşavirliği personelinin izin, rapor işlerini takip etmek.
4. Hukuk Müşavirliği personelinin görevlendirme/yolluk işlemlerini yürütmek.
5. İdare tarafından yapılacak eğitim programı hazırlık çalışmalarına ve uygulamalarına katılmak.
6. Taşınır kayıt ve kontrol işlemleri, taşınır devir, giriş-çıkış işlemleri ve taşınır yönetim hesap cetvellerini düzenlemek.
7. Hukuk Müşavirliğindeki herhangi bir arıza sürecinde arızanın giderilmesine yönelik işlemleri yürütmek.
8. Yargı yerlerine gönderilecek evrakı ve kişilere yapılacak tebligatları götürmek.
9. Avans/ kredi alınarak mahkeme harç ve benzeri giderlerinin ilgili yerlere ödemesini yapmak.
10. Görevli bulunduğu birim ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
11. Hukuk Müşavirinin vereceği diğer işleri yapmak.
12. Kalite Yönetim Sistemi kapsamında verilen tüm görevleri yerine getirmek.
13. KYS kapsamında Birim Yönetim Temsilcisi olarak gerçekleşen eğitimlerde bulunmak.
14. BYT olarak birime dair yapılması gereken iş ve işlemler ile ilgilenmek.