Amacımız;
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığının temel amacı; hizmet verdiği kesimin üniversitenin misyon ve vizyonuna uygun olarak sosyal, kültürel ve sportif gelişmelerine katkıda bulunmak, beden ve ruh sağlıklarının korunması, hasta olanların tedavi edilmesi veya ettirilmesi, ders dışı zamanlarının değerlendirilmesi, yeni ilgi alanlarının kazanılmasına imkân sağlanması, yeteneklerinin ve kişiliklerinin sağlıklı bir şekilde gelişmesine imkan verecek hizmetlerin sunulması, öğrencilerin ruhsal ve bedensel sağlıklarına özen gösteren bireyler olarak yetiştirilmesi, birlikte düzenli ve disiplinli bir çalışma, dinlenme ve eğlenme alışkanlıklarının kazandırılmasını sağlamaktır.
Başkanlığımızın yürütmüş olduğu hizmet süreçleri, akreditasyon standartları ve kalite yönetimi ilkeleri doğrultusunda düzenli olarak değerlendirilir ve tüm süreçlerde üniversitenin stratejik hedeflerini gözeterek, şeffaflık, güvenilirlik ve sürekli iyileştirme ilkelerini esas alır.
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince planlı hizmet sunumu, politika geliştirme, belirlenen politikaları somut iş programlarına ve bütçelere dayandırma ile uygulamayı etkili bir şekilde izlemeyi ve değerlendirip, sonuçlandırmayı ilke edinmiştir.
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı BAYÜ' nün misyonu doğrultusunda sorumluluk alanına giren iş ve görevleri yerine getirmek üzere; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun, 2880 sayılı değişik 46. ve 47. maddeleri uyarınca; ayrıca yükseköğretim üst kuruluşlar ile yükseköğretim kurumlarının idari teşkilatı hakkında kanun hükmünde kararname (KHK'nin Tarihi - No: 07/10/1983 – 124 Yetki Kanunu Tarihi - No: 17/06/1982 – 2680, Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 21.11.1983 – 18228) gereğince kurulmuştur.
Yapılan İş ve Görevlerimiz:
Daire Başkanlığımız 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile kendisine verilen yetki ve sorumluluk ve BAYÜ’ nün tabi olduğu diğer mevzuat çerçevesinde, yasada belirtilen görevleri ve yetki alanının gerektirdiği hizmetleri sunar.
Beslenme ve Sağlık Hizmetleri:
Beslenme ve Otomasyon: Beslenme ve Otomasyon Birimi; üniversitenin akademik ve idari personeli ile birlikte öğrencilerin yeterli, dengeli ve sağlıklı bir biçimde beslenebilmeleri için yemek listelerinin hazırlanması, yiyeceklerin sağlığa uygun bir şekilde ve hijyenik koşullarda pişirilip sunulması, var olan besin kaynaklarının ekonomik ve sağlık kurallarına uygun olarak kullanılmasını sağlamakla sorumludurlar.
Mediko Hizmetleri: İlkyardım Sağlık Ünitesi Birimi yani “Mediko”; üniversitenin sağlık ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kurulmuş olup; olası acil durumlarda ilk müdahaleyi yaparak, ihtiyaç duyulması halinde hastayı bir üst sağlık kuruluşa nakledip gerekli tedavinin uygulanmasını sağlar. (Üniversitede sunulan sağlık hizmetinin koşulları Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği şeklinde belirtilmiştir.)
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri: Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik; öğrencilerin ve tüm personelin psikolojik, sosyal ve ekonomik yönden gelişmesine yardımcı olmayı hedeflemiştir.
Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma ve Beslenme Yardımı Hizmetleri: Başkanlık, öğrencilerin “Kısmi Zamanlı” olarak çalışmalarına imkân sağlayarak, bu öğrencilerin hem çalışma hayatına adım atmalarına kolaylık sağlamayı hem de bütçelerine katkı sağlamalarına yardımcı olmayı hedeflemiştir. (Bu kapsamdaki çalışmalar 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 46. maddesine göre “Yüksek Öğretim Kurumları Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Usul Ve Esasları ”nı içeren yönetmeliğe göre yapılmaktadır.)
Başkanlık bünyesinde yürütülen ve Üniversite Burs ve Sosyal Hizmetleri Komisyonunun tespit ettiği gelir düzeyi düşük ve aynı zamanda başarılı öğrencilere 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46. Maddesi gereğince beslenme bursu verilmektedir.
Spor Hizmetleri: Öğrencilerin ve personelin spora yönelmelerini teşvik etmek amacıyla faaliyetler düzenlemek ve duyurularını yapmak, ilgili kurumlar ile işbirliği yaparak spor turnuvaları vb. düzenlemek, spor faaliyetleri için ihtiyaç duyulan malzeme, beslenme ve barınma ihtiyaçlarını organize etmek, spor tesisleri yaptırmak ve bilinçli spor yapılması için uzman elemanlar bulmakla yükümlüdür.
Kültür Hizmetleri:
Kültürel Faaliyet Hizmetleri: Öğrencilerin ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek ve eğlence alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini ve katılımlarını sağlamak ve yeni ilgi alanları kazanmalarına imkân sağlayarak yeteneklerinin ve kişiliklerinin sağlıklı bir şekilde gelişmesine imkân verecek hizmetler sunmaktır.
Öğrenci Topluluk Hizmetleri: Başkanlığımız öğrencilerin ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek, onların topluma faydalı birey olmasını, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini ve katılımlarını sağlamak ve fiziki-moral sağlıklarına özen gösteren bireyler olarak yetişmesi amacıyla her türlü faaliyetleri düzenleyen, farklı bölümlerden öğrencilerin bir amaç doğrultusunda bir araya gelmesiyle öğrenci topluluklarının kurulmasını sağlamaktır.
İdari Hizmetler Birimi:
Taşınır Kayıt Kontrol (Ayniyat Saymanlığı): Taşınır Kayıt Kontrol; ayniyat işlemlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi, devlet malının korunması değişik kaynaklardan gelen demirbaş ve sarf malzemeler (taşınırlar) ile ilgili işlemler iki farklı ambarda yürütülmekte, taşınırlara ait demirbaş kayıtları, zimmet işlemleri yapılmaktadır. Giriş ve çıkış işlemlerini Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na bildirilmektedir. (5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve kontrol Kanunun 44. maddesine göre 28.12.2006 tarihinde yayınlanan Taşınır Mal Yönetmeliği esasları dâhilinde yürütülmektedir.)
Satın Alma –Tahakkuk ve Bütçe İşlemleri: Üniversitemiz Rektörlüğü ve Daire Başkanlığımız tarafından Satın alma Şube Müdürlüğü’ne havale edilen mal, hizmet ve yapım işlerine ait alımlar ile kiralama ve avans işlemlerini 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine uygun olarak gerçekleştirmektedir.
Beslenme, sağlık, kültür ve spor faaliyetlerine ilişkin mal-hizmet alımları, menkul-gayrimenkul mal alımları, bakım/onarımları ile ilgili hizmetleri satın almak, tahakkuk belgelerinin hazırlanma işlemlerini yürütmek, Başkanlığımız bütçesi hazırlanarak gelir takibi yapılmaktadır.
Yazı İşleri ve Personel Özlük İşlemleri: Büro işlerinin zamanında ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak, her türlü tebligatı almak ve alınmasını sağlamak, giden evrakın kaydını yapmak, gelen ve giden yazışmalar için dosya planına göre dosya tutmak, yazıları genelge ve talimatlar dâhilinde doğru olarak yazmak ve bekletmeden ilgililere dağılımını sağlamakla yükümlüdür. Birimde çalışan tüm personelin işe başlama, işten ayrılma, izin, terfi vb. işlemlerinin yapılmasını sağlayarak, takibini sağlamakla sorumludur.
Harç İşlemleri: Öğrenci otomasyonu sorumluluğu, katkı paylarının hesaplanması, Halk Bankası A.Ş. ile elektronik dosya transferleri, katkı payları tahsilâtı ve takibi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır.
Staj İşlemleri: Staj yapacak öğrencilerin SGK Giriş-Çıkış işlemlerinin gerçekleştirilmesi, Staj Formunda belirtilen işe giriş ve işten çıkış tarih aralığında iş kazası sigortası uygulanması ve rapor işlemlerinin takibinin sağlanması, SGK E-Bildirge uygulaması üzerinden staj yapan öğrencilerin aylık sigorta prim işlemlerinin takibi sağlanmaktadır.
İç Kontrol ve Kalite Yönetimi:
BAYÜ Kalite Yönergesi, Kalite Politikası ve hedefleri doğrultusunda Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nda Kalite/Yönetim Sistemi kurulması, uygulanması, izlenmesi ve sürekliliğinin sağlanması çalışmalarının Başkanlık adına yürütülmesini sağlamak.