Amacımız:
Tüm iş ve işlemlerimizi Bilgi Yönetim Sistemimizi etkin kullanarak, elektronik ortamda, ölçülebilir ve şeffaf olarak gerçekleştirilmesini sağlamış alanında marka/lider bir başkanlık olmak.
Üniversitemiz yönetimi ve harcama birimlerine;
- Malî karar ve işlemler ile kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması için kontrol edilmesini,
- Hesap verme süreçlerinin etkin çalışmasını,
- Bütçenin hazırlanması, uygulanması ve raporlanmasını sağlamak için varız.
Yapılan İş ve Görevler:
· Harcama birimlerinin ödenek aktarma ve ekleme taleplerinin ön mali kontrol işlem sürecinin yapılması süreci
· Harcama birimlerince ön mali kontrol yapılmak üzere gönderilen taahhüt evrakı ve sözleşme tasarılarının kontrol edilip görüş yazısının hazırlanması
· BAYÜ İdare Faaliyet Raporu hazırlama
· BAYÜ stratejik planın oluşturulması, güncellenmesi ve yenilenmesinin sağlanması
· BAYÜ personelinin maaşlarının ödenmesi
· BAYÜ bünyesinde yürütülen projelerin incelenip, muhasebeleştirilerek takibinin yapılması
· Oluşan kamu zararı, yersiz ve fazla ödemelere ait tahakkukun ilgili mevzuatına göre kişi borcu açılma ve takip işlemlerini gerçekleştirerek, varsa yasal faiziyle birlikte tahsilatını sağlamak
· BAYÜ’ ne ait taşınır malların yönetimi, kayıt altına alınması, korunması, elden çıkartılmasına ilişkin taşınır işlem fişlerinin denetlenmesi
· BAYÜ’ nin mali yıl boyunca yapmış olduğu gelir ve giderlerine ilişkin kesin hesabın hazırlanması
· BAYÜ’ ne ait her türlü elektrik, su, telefon faturası ile SGK prim, vergi borcu, harcırah, satın alma vb. ödemelerin yapılması
· Öğretim üyeleri ve öğretim görevlilerinin mecburi ders yükleri dışında verdikleri ek derslerin puantaj ve evraklarının kontrolünü yapmak, ödemelerini gerçekleştirmek
· BAYÜ’ nin 4734 sayılı kanun kapsamında yapmış olduğu ihale işlemlerinde firmaların şartname için ödedikleri ücretin gelire alınması işlemi
· Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu hazırlamak ve sunmak
· Bütçe çağrısının yayımını takiben Üniversitemiz Harcama Birimleri tarafından talep edilen bütçe tekliflerinin konsolide edilerek kurum bütçe teklifinin sunulması ve bütçe teklifinin oluşturulması
· BAYÜ Performans Programının Hazırlanması ve sunulması
· Ayrıntılı Finansman Programının (AFP) hazırlanması ve vize edilmesi
· Ödenek Gönderme Belgelerinin Düzenlenmesi
· Yatırım İzleme ve Değerlendirme Raporunun Hazırlanması
· İç Kontrol Standartlarının Uyumlaştırılması, İzlenmesi ve Koordine Edilmesi
· Taahhüt Evrakı ve Sözleşme Tasarılar Ön Mali Kontrol Süreci
· İhale konusu mektup ve nakit teminatların kayıt altına alınması, takip, tahsil ve iadelerini gerçekleştirmek
· KYS süreçleri ile ilgili görevleri yürütmek
· Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı bu görevleri kendisine bağlı ve aşağıda iş tanımları kısaca verilen birimler aracılığıyla yerine getirmektedir.
1. Birimler
1.1. Muhasebe-Kesin Hesap ve Raporlama Şube Müdürlüğü
· İdarenin muhasebe hizmetlerini yürütmek
· Bütçe kesin hesabını hazırlamak
· İlgili mevzuatı çerçevesinde tarh ve tahakkuk ettirilerek tahsil edilebilir hale gelmiş gelir ve alacaklıların yükümlüleri ve sorumluları adına ilgili hesaplara kaydedilerek tahsil edilmesini sağlamak
· Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerine göre Taşınır Konsolide Görevlisi ile Taşınır Kayır ve Kontrol Yetkilisinin yürütmesi gereken tüm iş ve işlemleri yapmak, yürütmek ve sonuçlandırmak
· Mal yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak
· İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek
· Mali istatistikleri hazırlamak.
1.2 Stratejik Planlama ve Yönetim Bilgi Sistemi
· BAYÜ’ nin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, idarenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek
· BAYÜ’ nin Stratejik Planlamaya ilişkin diğer destek hizmetlerini yürütmek
· BAYÜ’ nin faaliyet raporunu hazırlamak
· BAYÜ’ nin misyonunun belirlenmesi çalışmalarını yürütmek
· BAYÜ’ nin İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek
· BAYÜ’ nin içinde yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak
· BAYÜ’ nin Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yaralanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak
· BAYÜ’ nin üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek
· BAYÜ’ nin görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yürütmek
· İdare faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek
· Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yürütmek;
· Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri varsa ilgili birimlerle iş birliği içinde yerine getirmek.
· Yönetim bilgi sisteminin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
· İstatistiki kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak.
1.3 Bütçe ve Performans Programlama Şube Müdürlüğü
· İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini performans programına uygun olarak hazırlamak.
· Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı finansman programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
· İdarenin performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
· İdarenin yatırım programının hazırlanmasına destek olmak, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
· Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve kayıtlarını tutmak.
· Bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve raporlamak (Yılı Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu dâhil); sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek.
· İlgili mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye, daire başkanına ve harcama yetkililerine alt birimin görevleri çerçevesinde gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
· Ödenek gönderme belgesi düzenlemek.
· Gelirlerin tahakkuku ile gelir ve alacakların takip işlemlerini yürütmek.
· Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak
· Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
· Mali konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
1.4 İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol Şube Müdürlüğü
· Ön Mali Kontrole tabi tutulan ödeme evraklarının incelenmesi,
· İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi çalışmaları,
· Ön mali kontrol faaliyetleri,
· Kadro dağılım cetvellerinin kontrolü,
· Zam ve tazminat cetvellerinin kontrolü
· Sözleşmeli personelle yapılacak sözleşmelerin kontrolü
· Üst yöneticinin onayıyla belirlenen karar ve işlemlerin kontrolü
· İç kontrol güvence beyanlarının faaliyet raporlarına eklenmesinin sağlanması
· İdare faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.
1.5 Birim Kalite Komisyonu
· Üniversitenin stratejik planı, kalite politikası ve kalite hedefleri doğrultusunda, birimde, kalite sistemi kurulması ve akreditasyonu sürecinde yapılacak; uygulama, denetim, geliştirme, dokümante etme, güncelleme gibi kalite süreçleriyle ilgili her türlü çalışmanın yürütülmesini sağlamak,
· Birim iç değerlendirme raporunu hazırlamak,
· Birimde kalite yönetim/güvence sistemi ile ilgili bağımsız değerlendirme kuruluşları tarafından yapılacak değerlendirme ve belgelendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak; denetim sürecinde bu kuruluşlara her türlü desteği vermek
· Komisyon kararlarını, Koordinatörlüğün taleplerini birimin tüm bölüm, alt birimlerine duyurmak; bu talepler doğrultusunda yapılacak faaliyetlere, kalite uygulamalarına destek olmak, sonuçlarını izlemek,
· Birim faaliyetleriyle ilgili olarak hazırlanacak yıllık faaliyet raporunu Kurumca belirtilen takvime uygun olarak Koordinatörlüğe sunmak,
· Birim risk yönetimi çalışmalarının yapılmasını, risk değerlendirmesi matrisleri ve raporlarının
hazırlanmasını sağlamak,
· Birimde yürütülen programların, öğrenme çıktılarına dayalı ve TYYÇ gereklerini sağlayacak
biçimde yapılandırılması ve sürecin akademik personelce hizmet akreditasyonu gereklerine uygun olarak yürütülmesi için gerekli bilgilendirmeyi yapmak ve uygulamayı izlemek.