PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI’NIN AMACI
Üniversitemizin temel amaç ve hedeflerine ulaşabilmesi için insan gücü planlaması yapmak, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili strateji ve politikalar belirlemek, personeli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak, personelimizin görevini yerine getirirken endişeden uzak yüksek moral ve motivasyon içerisinde çalışmalarını sağlamaktır.
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI’NIN GÖREVLERİ
Üniversite’nin insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmalarını yapmak,
Personel sisteminin geliştirilmesi ile ilgili önerilerde bulunmak,
Üniversitemiz personelinin atama, özlük ve emeklilik işlemleriyle ilgili işleri yapmak,
Üniversitemize tahsis edilen öğretim elemanı kadrolarının Üst Yönetim’in talimatları doğrultusunda dağılımını yapmak.
Kullanım izni ve verilen kadrolarla ilgili işlemleri yürütmek.
Üniversitemize tahsis edilen öğretim elemanı kadrolarında dolu kadro ile boş kadroda bulunan derece ve unvan değişiklikleri tekliflerini yapmak,
Üniversitemizin öğretim üyesi, öğretim görevlisi, uzman, okutman ihtiyaçlarının karşılanması ile ilgili işlemleri yürütmek,
Öğretim elemanlarının görevlendirilmeleri ile ilgili işlemleri yapmak.
Anabilim dalında dolu olan bir kadronun terfi amaçlı olmak ve kadro unvanında bir değişiklik yapılmamak kaydıyla Rektörlük bünyesinde boş bulunan bir üst dereceli kadroyla değişikliğinin yapılmasıyla ilgili teklifleri yapmak.
Bölüm veya anabilim dalında bölünme, birleştirilme ve kapatılma gibi durumlarda kadroların mevcutları ile birlikte aktarılması tekliflerini yapmak.
Öğretim elemanlarının yurt içinde ve dışında kongre, konferans, sempozyum ve araştırma ve inceleme amacıyla görevlendirilmesi tekliflerini yapmak
Yurt içinde ve yurt dışında yaptıkları eğitimden dolayı mecburi hizmet yükümlülüğü bulunanların mecburi hizmet devrine ilişkin yazışmaları yapmak.
Üniversitemiz personelinin özlük dosyalarının düzenlenmesi ve muhafazası ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
Üniversitemizde görev yapan personelin derece ve unvan değişiklerine ilişkin teklifleri yapmak,
Aday memurların yetiştirilmesine ilişkin temel eğitim programlarını hazırlamak.
Hizmet içi eğitim kurs ve seminerleri düzenlemek,
Hizmet içi eğitim ders programlarını ve eğitim kitapçıklarını hazırlamak,
Personelin intibak işlemlerini yapmak,
Emeklilik işlemlerini yürütmek, HİTAP veri girişini yapmak.
İdari personelin özlük-sicil dosyalarını düzenlemek,
Personelin izin-rapor işlemlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak,
Üst yönetimin istek ve önerisi üzerine akademik ve idari personelin muvafakat işlemlerini yürütmek.
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI’NIN İŞLERİ
EBYS üzerinden sevk edilen evrakla ilgili hangi iş ve işlemin yapılacağına Daire Başkanı tarafından karar verilir.
Evrakların yapılacak isleme göre ilgili birim sorumlularına sevk yapılır.
Birim içi ve dışı yazışma işlemleri sorumlu kişi tarafından hazırlanır.
Yazı ve eklerinin kontrolü Daire Başkanı gözetiminde yapılır.
Yazışma işlemleri tamamlanan evraklar paraflardan geçirilip ilgili üst amirlere imzalatılır.
Paraf ve imza işlemleri tamamlanan evraklar kurum içi ise EBYS üzerinden, kurum dışı ise zarflayarak genel evrak birimi aracılığıyla ilgili kuruma gönderilir.
Paraflı olan nüsha kişisel ise ilgili özlük dosyalarında muhafaza edilir ve işlem bitirilir.