Mobile Logo İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Amaç, İş ve Görevlerimiz

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi kurumun misyon ve vizyonunu kendi alanı ile ilgili çalışmalarda gerçekleştirmek üzere 2008 yılında mevzuata uygun kurulmuş olup; bünyesinde İktisat, İşletme, Maliye, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi ile Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik bölümleri bulunmaktadır.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 26892 Sayılı Resmî Gazete yayınlanan 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Kanun’un Ek Madde 97(a) fıkrası uyarınca 2008 yılında bu mevzuata uygun olarak kurulmuş akademik bir teşkilat olup, Bayburt Üniversitesi ve birimleri için yasada tanımlanan görev ve yetki alanı çerçevesinde hizmet verir. Bu kapsamda BAYÜ İİBF bünyesinde, kurumun misyon ve vizyonunu kendi alanı ile ilgili çalışmalarda gerçekleştirmek üzere İktisat, İşletme, Maliye, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi ile Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik bölümleri yer almaktadır.

Fakültemiz programlarında verilen eğitimin temel amacı; verilen program alanında yetkin, donanımlı, en az bir yabancı dil bilen, araştıran, eleştiren, kazandığı bilgileri esnek ve yaratıcı biçimde kullanabilen, ulusal ve uluslararası alanda kendilerine ihtiyaç duyulan mezunlar yetiştirmektir


İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığının görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmektedir:

  • Yapılacak faaliyetlerin etkin, verimli, ekonomik ve kaliteli olarak yerine getirilebilmesi için tüm idari birim personelinin faaliyetlerini programlamak,
  •   Fakülte Öğrencileri ve akademik-idari personelleri ile ilgili disiplin, idari ve akademik işlemleri yürütmek,
  •  Öğrencilerine Eğitim-Öğretim alanında Fakülte Programlarında planlanan Eğitim içeriklerine uygun olarak hizmet sunulması için gerekli fiziki ve beşeri şartları sağlamak,
  •  Fakülte Birim ve Programları tarafından bildirilen ihtiyaçlar doğrultusunda idari ve akademik personel ihtiyaçlarını belirleyip teminini koordine etmek.

Dekanlık bu görevleri aşağıdaki kurulların katkısı ve desteği ile onlarla işbirliği içinde yerine getirir.

Fakülte Kurulu:

Fakülte kurulu, dekanın başkanlığında fakülteye bağlı bölümlerin başkanları ile varsa fakülteye bağlı enstitü ve yüksekokul müdürlerinden ve üç yıl için fakültedeki profesörlerin kendi aralarından seçecekleri üç, doçentlerin kendi aralarından seçecekleri iki, doktor öğretim üyelerinin kendi aralarından seçecekleri bir öğretim üyesinden oluşur.

Fakülte kurulu akademik bir organ olup aşağıdaki görevleri yapar:

  • Fakültenin, eğitim- öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasların, plan, program ve eğitim- öğretim takviminin kararlaştırılması,
  •  Fakülte yönetim kuruluna üye seçilmesi.
  •   Kanun ve yönetmeliklerle verilen diğer görevleri yapmaktır.

 Fakülte Yönetim Kurulu: 

Fakülte yönetim kurulu, dekan başkanlığında fakülte kurulunun üç yıl için seçeceği üç profesör, iki doçent ve bir doktor öğretim üyesinden oluşur. Fakülte yönetim kurulu dekanın çağırısı üzerine toplanır.   Yönetim kurulu gerekli gördüğü hallerde geçici çalışma grupları, eğitim-öğretim koordinatörlükleri kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.

Fakülte yönetim kurulu, idari faaliyetlerde dekana yardımcı bir organ olup aşağıdaki görevleri yapar: 

  • Fakülte kurulunun kararları ile tespit ettiği esasların uygulanmasında dekana yardım etmek, 
  •  Fakültenin eğitim- öğretim, plan ve programları ile takvimin uygulanmasını sağlamak, 
  •  Fakültenin yatırım, program ve bütçe tasarısını hazırlamak,
  • Dekanın fakülte yönetimi ile ilgili getireceği bütün işlerde karar almak,
  • Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve çıkarılmaları ile eğitim-öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında karar vermek,
  •  Kanun ve yönetmeliklerle verilen diğer görevleri yapmaktır.

Danışma Kurulu

  •  Liderlik, yönetim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinin etkili biçimde yürütülmesini sağlamak amacıyla, Üniversite ile diğer kurumlar arasındaki ilişkileri güçlendirmek ve iş birliklerini geliştirmek için önerilerde ve girişimlerde bulunmak.
  •  
  • Üniversite stratejik planının ve kalite güvence sisteminin uygulama sonuçlarını değerlendirmek ve gerektiğinde iyileştirici önerilerde bulunmak.
  •  Eğitim-öğretim programlarının oluşturulması ve güncellenmesinde dikkate alınması gereken güncel uluslararası, ulusal ve bölgesel ihtiyaçlar ile mezunların sahip olması beklenen yetkinlikler hakkında bilgi sunmak ve önerilerde bulunmak.
  • Üniversitenin öğrencilerini, akademik ve idari personelini kapsayan topluma hizmet projelerinin hazırlanması ve yürütülmesinde kurumlar düzeyinde girişimlerde bulunmak.
  •  Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve yönetim faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli fiziki/teknik altyapı ve mali kaynaklar oluşturulmasında önerilerde bulunmak.
  1. Akademik Birimler

a.       İktisat Bölümü

İktisat bölümü kurumun misyon ve vizyonu doğrultusunda kendi alanı ile ilgili çalışmalarda gerçekleştirmek üzere ülke genelinde sosyal bilimler alanında yetişmiş hem kamu hem de özel sektörde artan eleman ihtiyacının karşılama amacı ile kurulmuştur. Derslerin geniş bir yelpazede sunulacağı lisans programında, öğrencilerin güçlü bir ekonomi bilgisi ile donatılmaları ve kendilerine ekonomik sorunları algılama ve çözümleme yeteneğinin kazandırılması ile birlikte Türkiye ekonomisinin kamu ve özel sektörlerinde uygulayıcı ve araştırmacı olarak çalışmayı planlayan kaliteli iktisatçıların yetiştirilmesi iktisat bölümünün temel amaçlarından birini oluşturmaktadır. Bölüm, kuramsal öğretimin yanı sıra öğrencilerin eğitimlerine yönelik yoğun sosyal ve kültürel etkinlikleri ile de ülkemiz ve dünya sorunlarına duyarlı, sorgulayan, sentez yapan kişilerin yetiştirilmesine çaba harcamayı hedefler. Bunlara ilaveten, etkileşimci bir yaklaşımla yerel ve ülke genelinde iş dünyasının ve toplumun ihtiyaçlarına karşılık verecek, kalkınma çabalarına kurumsal katkı sağlamaktır.

b.    İşletme Bölümü

Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde yer alan İşletme bölümü kurumun misyon ve vizyonunu kendi alanı ile ilgili çalışmalarda gerçekleştirmek üzere ülkenin ekonomik sisteminde temel rol oynayan işletme organizasyonlarının küresel çevre koşulları da dikkate alınarak, etkinlikle yönetilebilmeleri için gerekli olguları kapsayan bir bilim dalı olarak kurulmuştur. Bu bağlamda İşletmecilik öğrenimi, kaynakların etkin ve verimli kullanımını sağlayacak doğru kararların alınması, stratejik yönetim, pazarlama, finansman, muhasebe, insan kaynakları ve çağdaş yönetim teknikleri ile ilgili süreçleri ele alır. Öğrencilere organizasyon, yönetim ve değerlendirme yeteneği kazandırarak ayrıca günümüzün ve geleceğin değişen koşullarına kolaylıkla uyum sağlayabilen, etik değerlere bağlı, yaratıcı ve problemleri çözecek mükemmelliği arayan lider yöneticiler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

c.    Maliye

Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde yer alan Maliye bölümü kurumun misyon ve vizyonunu kendi alanı ile ilgili çalışmalarda gerçekleştirmek üzere hukuk, muhasebe, iktisat disiplinlerini birleştirerek özünde devlet personeli ya da kamu personeli yetiştirme amacı taşıyan bir bölümdür. Maliye bölümü, paranın nasıl kullanılması gerektiği konusunda çalışmalar gerçekleştiren bir bölümdür. Maliye bölümü, devlet ve toplum arasındaki mali ilişkilerin değerlendirilmesi, maliye ve diğer disiplinler arasındaki ilişkilerin irdelenmesi ve öğrencilerine analitik, eleştirel vb. bakış açılarının kazandırılmasını sağlayan bir bölümdür. Maliye bölümü, kamu ve özel sektöre yönelik, mali ve ekonomik nitelikteki konulara ilişkin ihtiyacın karşılanması için donanımlı ve nitelik sahibi elemanların yetişmesini sağlamaktadır.

d.    Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

 Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde yer alan Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik bölümü kurumun misyon ve vizyonunu kendi alanı ile ilgili çalışmalarda gerçekleştirmek üzere ticaretin temelini oluşturan mübadelenin tüm yönleriyle uluslararası boyutta öğretilmesi amacıyla kurulmuştur. Bu kapsamda, bölümü tercih edecek öğrencilere hukuk, ekonomi ve işletme alanlarında dersler sunulmaktadır. Hukuk dersleri, temel hukuki terimler, uluslararası hukuki kurallar ve anlaşmalar, uluslararası sözleşme kuralları, uluslararası iş ortaklıklarının hukuki yapısı gibi konuları içermektedir. Ekonomi dersleri, mikro ve makroekonomik alanları içermektedir.

e.    Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi

 Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde yer alan Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü kurumun misyon ve vizyonunu kendi alanı ile ilgili çalışmalarda gerçekleştirmek üzere küresel ve ulusal düzeyde yaşanan gelişmelerin siyaset bilimi ve kamu yönetimine yansımalarını teorik, tarihsel, hukuksal ve sosyolojik açılardan inceleyen önemli bir disiplin dalı olarak kurulmuştur. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü mezunlarımız siyaset, yönetim, hukuk, kentleşme ve çevre alanlarında donanımlı ve nitelikli olarak aramızdan ayrılabilecek; kamu ve özel sektörün birçok kademesinde yöneticilik yapabileceklerdir.

2) İdari Birimler

  1. Fakülte Sekreterliği
  2. Bölüm Sekreterliği
  3. Yazı İşleri Birimi
  4. Personel ve Özlük İşleri Birimi
  5. Mali İşler Birimi
  6. Teknik İşler Birimi
  7. Tahakkuk Birimi

a)    Fakülte Sekreterliği:

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 51/ b, 51/c maddeleri gereği işlerin yapılması,
  • Fakültedeki idari birimlerin mevzuata uygun ve düzen içinde çalışması,
  • Fakültenin üniversite içi ve dışı tüm idari işlerini yürütülmesi ve üst makamlara gerekli bilgi akışının sağlanması,
  •   Akademik Genel Kurul, Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Fakülte Disiplin Kurulu gündemini hazırlanması ve ilgililere duyurulması,
  • Fakülte bina ve tesislerinin kullanılabilir durumda tutulmasının sağlanması; gerekli bakım ve onarım işlerinin takip edilmesi; ısınma, aydınlatma, temizlik vb hizmetler.
  • Fakülteye gelen ilan ve duyurulardan ilgililerin haberdar edilmesi,
  • Öğrenci işleri, personel ve özlük işleri, yazı işleri, mali işler ve teknik işlerin koordinasyonunun sağlanması,
  • Halkla ilişkiler, kongre, seminer, toplantı, ağırlamaya yönelik çalışmalarına iş süreçlerinin yürütülmesine destek verilmesi/yardımcı olunması, 
  •  Dekanlıkça Fakülte Sekreterliği’ne iletilen diğer görevlerin gerçekleştirilmesi. 

b)    Bölüm Sekreterliği:

  • Bölümle ilgili yazışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesi,
  • Bölümle ilgili kurul çağrılarını ve kararları yazarak ilgililere duyurulması,
  • Kurallara uygun yazılmış öğrenci dilekçelerinin işleme alınması ve sonuçlandırılması,
  • Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Disiplin Kurulu Kararlarının bölümle ilgili maddelerinin yerine getirilmesi,
  • Bölüm personelinin izin, rapor ve görevlendirme dosyalarını tutarak gerekli yazışmaların yapılması, göreve başlama tarihleri ile ders telafi formlarının en kısa sürede dilekçeleri ile birlikte ilgili birime ulaştırılması, 
  • Bölümle ilgili öğrenci sayıları, başarı durumları, mezun sayıları, ders çalışmaları, öğretim elemanlarının kadro durumları vb. istatiksel bilgilerin kayıt altına alınması ve güncellenmesi.

c)     Yazı İşleri Birimi:

  • Büro işlerinin zamanında yürütülmesi, 
  • Gelen ve giden evrakları kayıt altında tutarak ilgili birim/bölüm ve makamlara ulaştırılmasını sağlanması,
  • Her türlü tebligatın alınmasının sağlanması,
  • Yazıların genelge ve talimatlar dâhilinde doğru ve düzgün olarak yazılarak günlü, önemli, ivedi ve gizli evraklar ile ilgili işlemlerin yürütülmesi.

d)    Personel ve Özlük İşleri Birimi:

  • Akademik ve idari personelin özlük dosyalarını mevzuata göre hazırlanması ve muhafaza edilmesi,
  • Nakil, atama ve istifa değişikliklerinin izlenmesi ve ilgili birimlere gerekli bilgilerin aktarılması,
  • Görevlendirme, rapor, izin alan ya da ayrılan personelle ilgili bilgileri tahakkuk bürosuna bildirilmesi,
  • Akademik personelin görev süreleri, yükselme tarihleri ve askerlik işlemlerini takip ederek Fakülte Sekreteri’ne bildirilmesi, gerekli yazışma ve başvuruların zamanında yapılmasının sağlanması, 
  • Üst makamlara, diğer kurum ve kuruluşlara gönderilen evrakların bir nüshasının muhafaza edilmesi,
  • Dekanlığa ya da kişilere ait her türlü bilgi ve belgenin muhafazası ve korunması,
  • Arşivlenmesi gereken evrakların arşivlenmesi, süresi dolanların imha edilmesi ya da geri kazanım için görevli kuruluşlara gönderilmesi,
  • Yasa ve yönetmeliklerde yapılan değişikliklerin izlenmesi,

e)    Mali İşler Birimi:

  • Görevlendirildiği birimin, bütün işlemlerini kurum mevzuatı çerçevesinde, etkinlik ve verimlilik ilkelerine uygun, kurum bütçe ve iş programlarını dikkate alarak yönetilmesi,
  • Bütçe işlemlerin, satın alma işlemlerinin, kayıtlarının tutulması ve raporlanması,
  • Resmi yazışma yoluyla gerçekleştirilen her türlü bütçe ödenekleri revize işlem kayıtlarını “e-bütçe” programına işlenmesi, ilgili klasörlerde muhafaza edilmesi, 
  •  Maaş, idari görev ücretleri, tedavi ve ilaç giderleri, yurtiçi ve yurtdışı geçici ve sürekli görev yollukları, ek ders ücretleri, sınav ücretleri, fazla mesailerle ve Fakülte hizmet alımı haberleşme, doğalgaz, elektrik, su vb.) giderlerini ilgili mevzuatına göre tahakkuk ve muhasebe işlemlerinin yapılması,
  • Mal beyanlarının 3628 sayılı Mal Bildirimi Kanuna göre alınması, gizlenmesi ve ilgili yerlere gönderilmesinin sağlanması ile diğer beyan ve bildirilerin gönderilmesi,
  • Görevleri ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, talimat gibi düzenlemelerle ilgili çalışmaların yapılması.

f)     Teknik İşler Birimi:

  •  Fakülteye ait binalarda bakım onarım çalışmalarının yapılması, yapılamayanların ilgililere bildirilmesi,
  • Binanın korunmasını, tertip ve düzenin sağlanması, gerekli uygulamaların yapılması,
  • İlgili personel ve yardımcıların iş, nöbet ve yer planlarının yapılması,
  •  Binanın günlük rutin işlerinin kontrolü, sürekli olarak eğitim- öğretime hazır halde tutulması,
  • Ofislerde meydan gelen onarımların iş planına göre sıra ile en kısa sürede yapılması,
  • İhtiyaç duyulması halinde optik okuyucu, baskı ve fotokopi işlerine yardımcı olunması.

g)    Tahakkuk Birimi:

  •  Tahakkuk biriminin evrak, dosya, arşiv hizmetlerini yürütmek,
  • Mali işlerle ilgili olarak gelen evrakların kaydını yaparak birim amirine sunmak, mali işlemlerle ilgili her türlü harcama onayı, olur, talimat gibi çeşitli emirlerin üst yazısını ve harcama cetvellerini hazırlamak,
  • Ek ders, sınav ücreti ödemelerini gerçekleştirmek,
  • Maaş değişiklikleri, özlük bilgileri değişikliklerini sisteme işlemek ve izleyen ay başında ödenmesini sağlamak,
  •  Fakülte adına kesilen telefon, elektrik, su vb. sarfiyat bedelleri ile ilgili faturaların düzenli ve son ödeme tarihinden önce ödenmesini sağlamak,
  • Birimin bütçe cetvellerini hazırlamak ve daha önceki harcama yılına ait verilerin envanterini tutmak,
  •  Birimde çalışan sözleşmeli personelin maaş işlemlerini SGK primlerini ödemek,
  • Dekan ve Fakülte Sekreterinin uygun göreceği diğer işleri yapmak.

3)    Kalite Yönetim Sistemi Birimi/Ekibi

  • ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sisteminin ve YÖKAK Hizmet Akreditasyonu uygulanması ve geliştirilmesi,
  • Kalite dokümanlarının hazırlanması,
  • Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarını dağıtımı, revizyonu ve takibi,
  • Dış kaynaklı dokümanların takibi ve muhafazası,
  • Birim ve ünitelerden gelen talep formlarının değerlendirilmesi,
  • İç tetkiklerinin koordinasyonu, planlanması ve bu plan doğrultusunda tetkiklerin gerçekleştirilmesi,
  • Uygun olmayan hizmetlerle ilgili düzeltici ve önleyici faaliyetlerin başlatılması, birimler arası koordinasyon, görüş alış-verişi ve uygunsuzlukların takibi,
  • Eğitim faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu ve gerçekleştirilmesi,
  • Kalite politikasının, kuruluşun her kademesinde bilinmesi ve uygulanmasının sağlanması. 

 

Yayın Tarihi: 
Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük MEtin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yukarı