Mobile Logo Kariyer Planlama Uyg. ve Arş. Merkezi

Kariyer Planlama Uyg. ve Arş. Merkezi

Güvenli Şehrin Huzurlu Üniversitesi
Amaç, İş ve Görevlerimiz

MERKEZİN AMACI

Üniversite adayları, üniversite ön lisans, lisans ve lisansüstü öğretim programlarındaki aktif öğrenci ve mezunlarının,

  • Kariyer planlama ve kişisel gelişimlerine destek olmak,
  • Yeni iş fikirleri, girişimcilik ve iş hayatları ile ilgili bilimsel, mesleki ve eğitsel çalışmalar gerçekleştirmek,
  • Danışmanlık ve bilgilendirme hizmetleri vermek,
  • Bireyin ilgi ve yeteneklerini tüm dünyadaki kariyer fırsatları doğrultusunda keşfetmesine destek olmak, farkındalık bilincini geliştirmek,
  • Öğrenciler için staj fırsatlarını ve mezunlarının tercih edilme süreçlerini arttırmak amacıyla ulusal ve uluslararası düzeyde uygulama ve araştırmalar yapmaktır.

HEDEFLER

Öğrencilerimize ve mezunlarımıza iş hayatının beklentilerine uygun nitelikler kazandırarak onların başarılı bir kariyer yolculuğuna sahip olmaları konusunda destek olmaktır.

Bu kapsamda öğrencilerimiz ve mezunlarımız için kariyer merkezi hedeflerimiz;

  • Merkezi akademik birimler ve öğrenciler açısından bilinir ve görünür hale getirmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak,
  • Merkezin sunduğu hizmetlerin kapsamını genişletmek ve inovatif fikirler oluşturmak adına gerekli çalışmaları tamamlamak,
  • Öğrenci ve mezunlara, alanlarına ve yetkinliklerine göre iş gücü piyasalarında istihdam olanaklarını da belirleyerek profesyonel destek sağlamak adına danışmanlık sisteminin oluşumunu tamamlamak,
  • Öğrencilere akademik kariyer farkındalığı oluşturmak adına gerekli alt yapı çalışmalarını tamamlamak,
  • Öğrenciler ve mezunlar için deneyimsel öğrenme, iş ve staj olanaklarında iyileştirme sağlamak,
  • Üniversite, işverenler ve diğer iç-dış paydaşlar arasında iş birlikleri oluşturmak,
  • Merkezin hizmet alanlarının sürdürülebilirliğini sağlamak adına çalışmalar yapmaktır.

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR

MÜDÜR

Müdür, merkezin faaliyet alanları ile ilgili konularda üniversitede görevli öğretim üyeleri arasından, Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona eren müdür aynı usul ile yeniden görevlendirilebilir. Müdür, merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesi ve geliştirilmesinden Rektöre karşı sorumludur.

Görevleri:

  • Merkezi temsil etmek ve yönetmek,
  • Yönetim ve danışma kurulunu toplantıya çağırmak, başkanlık etmek,
  • Yönetim kurulu kararlarını uygulamak, gerekli koordinasyonu ve denetimi sağlamak ve merkezin idari işlerini yürütmek,
  • Merkezde sunulan hizmetlerin amacına uygun, bilimsel ve etik ilkelere bağlı olarak düzenli bir biçimde yürütülmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak,
  • Merkezin; üniversitedeki akademik-idari birimler, öğrenci ve toplulukları ve uygulama-araştırma merkezleri ile iletişim ve iş birliği içinde çalışmasını sağlamak,
  • Her faaliyet dönemi sonunda, merkezin yıllık çalışma raporu ve bir sonraki yılın çalışma programı taslağını hazırlamak ve yönetim kuruluna sunmak,
  • Merkezin amaç ve faaliyetleri ile ilgili ulusal/uluslararası bilimsel ve mesleki etkinliklere katılımını sağlamak,
  • Merkezin çalışma alanı ile ilgili kişi, birim, kurum ve kuruluşlar ile iş birliği ve/veya koordinasyon esasları çerçevesinde ortak projeler oluşturmak ve yürütmek,
  • Merkezde görev yapacak akademik, idari ve teknik personel ihtiyacını belirlemek ve görevlendirmeler ile ilgili teklifleri Rektörlüğe iletmek.

MÜDÜR YARDIMCISI

Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl süreyle görevlendirilir. Görev süresi sona eren müdür yardımcısı aynı usul ile yeniden görevlendirilebilir.

Görevleri:

  • Müdür tarafından verilen görevleri yerine getirmek,
  • Müdür olmadığı zamanlarda müdürlüğe vekâlet etmek,
  • Merkez müdürüne, merkezin her türlü faaliyetinde yardım etmek,
  • Merkez müdürü ile koordineli olarak yönetim kurulunun aldığı kararları uygulamak,
  • Merkezin ve çalışma gruplarının faaliyetleri ile ilgili olarak her yılın sonunda faaliyet raporunun hazırlanmasında müdüre yardımcı olmak.

YÖNETİM KURULU

Yönetim Kurulu; müdür, müdür yardımcıları ile merkezin faaliyet alanlarına giren konularda çalışmalar yapan üniversite öğretim elemanları arasından müdürün görüşü alınarak Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilen 5 üye ile birlikte toplam 8 üyeden oluşur. Süresi sona eren üyeler Rektör tarafından yeniden görevlendirilebilir.

Yönetim kuruluna müdür başkanlık eder. Yönetim kurulu yılda dört kez olağan toplanır. Müdür gerekli gördüğü hallerde yönetim kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırabilir.

Yönetim kurulu toplantıları üye sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir. Oyların eşitliği durumunda müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.

Görevleri:

  • Merkezin amacına yönelik genel strateji ve politikalarını oluşturmak, düzenlenecek programlarla ilgili faaliyetlerin koordinasyonunu ve değerlendirmesini yapmak,
  • Bir Eğitim-Öğretim yılında merkezin yapacağı tüm etkinlikleri planlamak,
  • Her öğretim yılı sonunda veya istenildiğinde, müdürün hazırlamış olduğu merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki raporu görüşmek ve karara bağlamak,
  • Merkez ile ulusal ve uluslararası tüm sosyal paydaşları arasındaki projeleri değerlendirmek ve karara bağlamak,
  • Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma, danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları kararlaştırmak,
  • Danışma kurulunun görüş ve önerilerini değerlendirerek karara bağlamak,
  • Eğitim programları sonunda verilecek olan katılım belgesi, sertifika ve benzeri belgelerin planlanması ile ilgili esasları belirlemek,
  • Eğitim-öğretim yılı sonunda faaliyetlerini bir rapor halinde Rektörlüğe sunmak,
  • Müdürün önereceği diğer hususları karara bağlamak.

DANIŞMA KURULU

Danışma kurulu; müdür, müdür yardımcıları ve merkezin faaliyet alanlarında çalışmaları bulunan üniversitenin veya diğer üniversitelerin öğretim elemanları ile istekleri hâlinde ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlardaki uzman kişiler arasından müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen en fazla 5 üyeden oluşur. Görevi sona eren üyenin yerine aynı usulle yeni üye görevlendirilir.

Danışma kurulu, müdürün çağrısı üzerine, müdürün başkanlığında yılda en az bir defa, gerekli durumlarda daha fazla olmak üzere toplanır. Danışma kurulu toplantısı için salt çoğunluk aranmaz, ancak kararlar katılan üye sayısının salt çoğunluğu ile alınır.

Görevleri:

  • Merkezin genel stratejilerini ve politikalarını oluşturmaya yardımcı olmak,
  • Merkezin etkinlikleri doğrultusunda dış paydaşlar ve sektörler ile iş birliğinin geliştirilmesini sağlamak üzere yönetim kuruluna önerilerde bulunmak,
  • Her yılın Ekim ayının ilk haftasının mesai bitimine kadar, bulundukları birimlerin merkez ile iş birliği kapsamında yaptıkları ve bir sonraki yıl için planladıkları etkinlik, görüş ve önerilerini bir rapor halinde yönetim kuruluna sunmak.

BİRİM KARİYER TEMSİLCİLERİ

Merkezin işlevselliğini artırmak, öğrenci ve mezunlarla doğrudan iletişim kurabilmek amacı ile Üniversitenin tüm akademik birimlerinden birer öğretim elemanı müdürün teklifi ile kariyer temsilcisi olarak akademik birim amirleri tarafından görevlendirilir.

Birim kariyer temsilcileri, görev yaptıkları birimlerde öğrencilerin kariyer gelişimleri konusunda etkin destek hizmeti verir. Bilgilendirici seminer, panel ve konferanslar düzenlenmesi konusunda çalışma yapar ve öğrencilerin staj/iş taleplerini merkezin veri tabanına gönderilmek üzere kayda alır.

KARİYER DANIŞMANLARI

Kariyer danışmanları, üniversitenin akademik birimlerinden kariyer planlama ve geliştirme konusunda ve/veya ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde üniversite sanayi iş birliği konusunda uzman kişiler arasından müdürün teklifi üzerine Rektör tarafından görevlendirilir.

Görevleri:

  • Merkezin amacı doğrultusunda öğrencilerin kariyer gelişimlerine destek olmak ve onlara danışmanlık hizmeti vermek,
  • Uzman oldukları alanlarda yönetim kuruluna proje önerisinde bulunmak ve uygun görüldüğü takdirde bunların hayata geçirilmesi için çalışmalar yapmak, resmî ve özel kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, vakıflar ve mezunlar derneği gibi paydaşlarla ilgili iş birliklerinin geliştirilmesini sağlamak,
  • Uzman oldukları alanlarda, öğrenciler için staj ve iş olanaklarını araştırmak,
  • Yönetim kurulunun çalışmalarına katkıda bulunmak,
  • Öğrencileri ve mezunları iş hayatına hazırlamak.

FAALİYET ALANLARI

  • Üniversite adayları ile öğrenci, mezun ve üniversite personeline kariyer planlama ve geliştirme konusunda danışmanlık hizmeti vermek.
  • Öğrenci, mezun ve üniversite personelinin kariyer gelişimlerine katkı sağlayacak mesleki ve kişisel birikimlerini ifade etmeleri için gerekli olan eğitim faaliyetleri ve tanıtım toplantılarını, gerektiğinde üniversite bünyesindeki diğer merkezler ile iş birliği yaparak gerçekleştirmek.
  • Öğrencileri iş bulma süreci hakkında bilgilendirmek.
  • Öğrenci ve akademik personelinin ulusal ve uluslararası değişim programları, burs ve lisansüstü programları hakkında bilgilendirilmelerini sağlamak.
  • Üniversite bünyesinde kariyer planlama faaliyetleri çalışmalarını yürüten öğrenci kulüp ve konseyi gibi birimler ile ortak projelerin geliştirilme ve yürütülmesini sağlamak.
  • Öğrenci ve mezunlara, staj veya iş imkânı sağlayabilecek ya da merkezin amacının gerçekleştirilmesine yönelik iş birliği yapılabilecek kişi, kurum ve kuruluşların yer aldığı ve sürekli olarak güncellenen bir veri tabanı oluşturmak.
  • Mezunların iş hayatındaki kariyer gelişimlerini izlemek ve mezun bilgilerinin yer aldığı veri tabanını oluşturmak.
  • İlgili mevzuat hükümleri kapsamında üniversitenin resmî ve özel kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, vakıf ve mezunlar derneği gibi paydaşları ile ulusal ve uluslararası iş birlikleri gerçekleştirerek, ortak projelerin geliştirilmesi ve yürütülmesini sağlamak.
  • Kariyer planlama ve geliştirmeye yönelik yayınların takibini yapmak, bu konudaki araştırmaları ve projeleri izlemek.
  • İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer danışmanlığı alanında çalışmalar yapan ulusal ve uluslararası kariyer platformları ile iletişim ağı kurmak, bu alanda ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim, kurs, seminer, konferans, kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi etkileşimleri organize etmek ve/veya katılmak.
  • İlgili mevzuat hükümleri kapsamında faaliyet alanına giren konularda ulusal ve uluslararası kuruluşlarla ortak çalışmalar ve projeler yürütmek, örnek teşkil edebilecek uygulamaları yerinde incelemek, bu kuruluşlara üye olmak.
  •  Aday öğrencilerin aileleri için farkındalık yaratma girişimlerine destek olmak, bu alanda yapılacak aktivitelere öncü olmak.
  • Üniversitenin tercih edilebilirlik ile prestijinin artması amacıyla kariyer planlamaya yönelik stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik önerileri Rektörlüğe sunmak ve onaylanan önerileri uygulamaya geçirmek.
  • Merkezin gerçekleştirdiği tüm etkinliklerin iletişimini yönetmek ve bu amaçla basılı ve görsel yayınları hazırlamak, merkezin dijital platformlarda etkinliğini sağlamak.
Yayın Tarihi: 
Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük MEtin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yukarı